شی جین‌پینگ: پکن هرگز به دنبال سلطه و باندبازی نخواهد بود

«شی جین‌پینگ» رییس‌جمهوری چین با انتقاد ضمنی از آمریکا تاکید کرد که کشورش هر قدر‌ هم توسعه یابد، هرگز به دنبال سلطه،  باندبازی و مسابقه تسلیحاتی نخواهد بود.

ادامه

اسیا, اقتصادی, امریکا, تحلیل, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, فقرزدایی

ارمغان «الگوهای فقرزدایی چین» برای پروسه کاهش فقر جهان چیست؟

در تاریخ ۲۵ فوریه برابر با ۷ اسفندماه بود که چین رسما خبر حذف و ریشه کنی فقر مطلق در این کشور و تحقق هدف کاهش فقر تعیین شده در دستور کار ۲۰۳۰ توسعه پایدار سازمان ملل را ۱۰ سال زودتر از برنامه‌ریزی‌های انجام شده اعلام کرد؛

ادامه

جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, فقر, فقرزدایی, گزارش

حاکمیت «مردم محور»؛ بارزترین ویژگی چین در سال کرونایی ۲۰۲۰ میلادی

بیش از ۷۸ میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان شناسایی شده اند و از طرف دیگر،‌ بیش از ۱.۷۳ میلیون نفر دیگر نیز در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند؛ شاید اگر زمان به آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی باز می‌گشت، کسی تصورش را هم نمی‌کرد که ویروس ... حاکمیت «مردم محور»؛ بارزترین ویژگی چین در سال کرونایی ۲۰۲۰ میلادی

ادامه

جهان, چین, دیدگاه, شرق آسیا, فقرزدایی

وضعیت خط فقر در جهان چگونه است؟/ بیشترین کاهش نرخ فقر در چین بود

وضعیت فقر در جهان به میزان قابل توجهی در حال حرکت به سمت بهبودی است که باید گفت بیش از سه چهارم افرادی که از خط فقر خارج شده‌اند، در چین مشاهده می‌شود.

 

اقتصادآنلاین، مهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، به طور کلی در جهان، به میزان چشمگیری شاهد کاهش نرخ فقر بوده‌ایم، اما بیش از سه چهارم آن به چین برمی‌گردد.

 

به گفته کلارا فریرا، مقیاس مطلق دستاوردهای کلی چین در زمینه کاهش نرخ فقر قابل توجه بوده است. بیش از ۸۵۰ میلیون نفر در طول کمتر از چهار دهه، از فقر شدید رهایی یافته‌اند.

 

گفتنی است که بیش از ۹۰درصد جمعیت چین در سال ۱۹۸۱، در آستانه فقر بین‌المللی قرار داشتند. تا سال ۲۰۱۹، میزان آن کمتر از یک درصد بود.

 

اما باید اشاره کرد که این یک موفقیت قطعی نیست که دولت چین به آن دست یافته باشد. فقر شدید رسما از بین رفته، اما تعداد زیادی از افراد با محرومیت‌های قابل توجهی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

 

افراد تحصیل‌ کرده و سالمند برای پیشرفت خود باید تلاش بیشتری داشته باشند و در مناطق شهری، مهاجران زیادی وجود دارند که در فقر زندگی می‌کنند. گفته می‌شود که دولت بیشتر بر فقر روستایی متمرکز شده است.

 

در نمودار ارائه شده، درصد افرادی که در فقر شدید زندگی می‌کنند را مشاهده می‌کنید؛

فقر زدایی در چین، معجزهٔ‌‌ تاریخی بشریت است

“احترام به حقوق بشر و تضمین آن خواست مشترک و همیشگی تمامی انسان‌هاست و کاهش و نابودی فقر نیز یکی از مسئله‌های بسیار مهم حقوق بشری است. حزب کمونیست و دولت چین همیشه حق زیست و پیشرفت مردم را در اولویت برنامه های‌شان قرار داده و درراستای ترویج و تضمین حقوق بشر، در کاهش فقر ... فقر زدایی در چین، معجزهٔ‌‌ تاریخی بشریت است

ادامه

بانک جهانی, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق آسیا, فقرزدایی, کمونیسم

معجزه فقرزدایی چین در تاریخ بشریت ثبت خواهد شد

پروسه فقرزدایی دولت پکن در حال حاضر در سراسر چین در حال اجراست؛ چین در جریان سیزدهمین طرح ۵ ساله خود از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی، به صورتی پایدار سیاست‌های هدف‌گذاری شده خود برای فقرزدایی را با سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این مسیر اجرایی کرده است.

ادامه

اجتماعی, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, فقرزدایی, گزارش

بانوی اول چین؛ تحقق فقرزدایی کامل در چین به ویژه در روستاها ده سال قبل از زمان تعیین‌شده

نشست گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد برگزاری کنفرانس جهانی زنان و پنجمین سالگرد نشست سران جهانی زنان روز چهارشنبه ۲۶ شهریور با موضوع “فقرزدایی بشری در قرن ۲۱ و نقش زنان”در شهر پکن برگزار شد.

ادامه

برابری اجتماعی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, زنان, شرق آسیا, فقر, فقرزدایی