گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

شی جین‌پینگ: پکن هرگز به دنبال سلطه و باندبازی نخواهد بود

«شی جین‌پینگ» رییس‌جمهوری چین با انتقاد ضمنی از آمریکا تاکید کرد که کشورش هر قدر‌ هم توسعه یابد، هرگز به دنبال سلطه،  باندبازی و مسابقه تسلیحاتی نخواهد بود.

 

به گزارش ایرنا از رسانه‌های چین، “شی” روز سه‌شنبه در نشست ویدیویی مراسم افتتاحیه کنفرانس مجمع آسیایی «بوآئو» در جنوب چین افزود: چین همیشه سازنده صلح جهان، سهیم در توسعه جهان و مدافع نظم بین المللی خواهد بود.

 

وی تاکید کرد که در ۲۰ سال اخیر کشورهای آسیایی عمیقا یکپارچگی اقتصادی منطقه ای را پیش‌برده و برای توسعه اقتصادی و اجتماعی با یکدیگر همکاری کرده اند و آسیا را به یک منطقه دارای بیشترین انرژی و پتانسیل رشد اقتصاد جهانی تبدیل کرده‌اند.

 

به گفته وی چین به عنوان یکی از اعضای مهم خانواده آسیا، پیوسته اصلاحات و درهای باز را عمیق‌تر کرده و به طور فعالانه همکاری‌های منطقه‌ای را پیش برده است چین با آسیا ترقی می‌کند و با جهان توسعه می‌یابد. این مجمع شاهد روند پیشرفت فوق‌العاده چین، آسیا و جهان بوده و تأثیر مهم و قدرت پیشبرد توسعه آسیا و جهان را داشته است.

 

شی جین‌پینگ گفت: کارهای جهان باید با رایزنی مشترک همه انجام شود و آینده و سرنوشت جهان باید به دست همه کشورها کنترل شود و نباید مقررات تنظیم شده توسط یک یا چند کشور بر دیگران تحمیل شود همچنین نباید یکجانبه گرایی بعضی کشورها تاثیر منفی بر جهان بگذارد جهان به عدالت نیاز دارد نه استبداد؛  کشورهای بزرگ باید وظایف و مسئولیت های بیشتری برعهده گیرند.

 

وی تاکید کرد؛ طرح «کمربند و جاده» جاده‌ای برای همه است، نه مسیر اختصاصی برای یک فرد مشخص همه کشورهای علاقمند می‌توانند در آن شرکت کنند،  با هم همکاری کنند و از مزایای آن بهره مند شوند ساخت «کمربند و جاده»  در پی توسعه و برد و برد است و پیام امید به جهان ارسال می‌کند.

 

شی جین‌پینگ تاکید کرد ساخت مشترک «کمربند و جاده» تا سال ۲۰۳۰ میلادی احتمالاً به رهایی ۷.۶ میلیون تن از جمعیت جهان از فقر بی رویه و نجات ۳۲ میلیون تن از فقر متوسط کمک خواهد کرد. ما بر پایه روحیه فراگیری، تمایل داریم همراه با همه شرکاء تلاش کنیم تا «کمربند و جاده» را به «راه فقرزدایی» و «راه رشد» تبدیل و برای تحقق رونق مشترک بشری فعالانه سهم خود را ادا کنیم.

 

وی همچنین گفت که رفتار برابر، احترام و اعتماد متقابل پیش شرط همزیستی کشورها است کشورها باید ارزش های مشترک صلح، توسعه، انصاف، عدالت، دمکراسی و آزادی بشریت را ترویج دهند و به مبادلات بین تمدن ها و توسعه تمدن بشری یاری کنند.

 

رییس‌جمهوری چین تاکید کرد: برهه کنونی یک دوره توامان پرچالش و پرامید است. چین در پاسخ به این سؤالات که جامعه انسانی به کدام سو می‌رود و چه نوع آینده ای باید برای نسل‌های آینده ایجاد کنیم، پیشنهاد می‌دهد آسیا و کشورهای جهان به فراخوان عصر پاسخ دهند و دست در دست هم با همه گیری مبارزه کنند و حکومت جهانی را تقویت و به سمت ساخت جامعه مشترک سرنوشت انسان حرکت کنند.

 

نشست سالانه مجمع آسیایی «بوآئو» با موضوع «تغییرات بزرگ جهان؛ تلاش مشترک جهت تقویت مدیریت جهان و پیشبرد ساخت پروژه کمربند و جاده» یکشنبه شب در استان «های‌نان» چین آغاز بکار کرد و قرار است تا یک اردیبهشت ادامه داشته باشد.

حفظ منافع ملّی ایران در زمینهٔ تحوّل‌های منطقه‌یی

در حالی که دولت جدید آمریکا- دولت جو بایدن- سرگرم تنظیم و اجرای گام‌به‌گام سیاست‌های منطقه‌یی‌اش در خاورمیانه است، دولت چین به اتّکای توسعهٔ سریع و قدرت عظیم اقتصادی‌اش، به‌تدریج در برابر مداخله‌گری‌ها و سلطه‌جویی‌های بی‌پردهٔ دولت‌های غربی در آمریکا و اروپا آشکارا موضع‌گیری می‌کند و از سوی دیگر، تلاش دارد نقش فعّال‌تری در سیاست ... حفظ منافع ملّی ایران در زمینهٔ تحوّل‌های منطقه‌یی

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, افغانستان, اقتصادی, امریکا, ایران, پاکستان, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, فلسطین, قطر

مجمع آسیایی بوآئو؛ نویدبخش فرصت‌های چین برای اقتصاد جهان

مجمع آسیایی بوآئو؛ نخستین نشست بزرگ در مقیاس بین‌المللی است که امسال به صورت حضوری برگزار می‌شود. بیش از ۲۶۰۰ مهمان از ۶۰ کشور و منطقه در این نشست شرکت کرده‌اند.

ادامه

اسیا, اقتصادی, بانک جهانی, بلاروس, جهان, چین, شرق آسیا

حزب کمونیست کوبا خود را برای کنگرهٔ هشتم مهیا می‌سازد

همان‌طور که در دی‌ماه گذشته اعلام شد، کنگره هشتم حزب کمونیست کوبا از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. در این کنگره موضوع‌های عمده و سرنوشت‌ساز در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، و اجتماعی کشور بررسی خواهند شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, دهقانی, سوسیالیسم, کارگری, کوبا, مقاله, همبستگی

آتش سوزی‌های عمدی مایحتاج عمومی مردم سوریه توسط امریکا با هدف فشار بر دمشق

سوریه، ارتش آمریکا و ستیزه جویان مورد حمایت آن را به آتش سوزی‌های عمدی با هدف کمبود مایحتاج عمومی مردم به منظور فشار بر دمشق متهم کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه