روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

برنامه چین برای خنثی‌سازی کربن با ساخت ۶.۷ میلیون هکتار جنگل در یک سال

چین در راستای پیشبرد طرح کاهش کربن تا سال ۲۰۳۰، طی سال گذشته میلادی ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار هکتار جنگل مصنوعی ایجاد کرد.

 

به گزارش ایرنا از رادیو بین‌المللی چین، این کشور همچنین در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار هکتار اصلاح زمین های چمن داشته است.

 

این گزارش حاکی است در سال گذشته میلادی، چین همچنین به مقیاس ۲ میلیون و ۹۶ هزار هکتار نیز کار بیابان زدایی انجام داده ‌است. در سندی که چین امروز به همین مناسبت منتشر کرد آمده است که نتایج توسعه صنایع سبز و بهره مندی و فقرزدایی زیست محیطی چشمگیر است.

 

بر اساس این سند کل میزان تولید صنعت درختکاری چین ۷ تریلیون و ۵۵۰ میلیارد یوان و میزان صادرات و واردات محصولات جنگل نیز به ۱۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

 

بر اساس این سند، همچنین در مجموع یک میلیون و ۱۰۲ هزار جنگلبان و محیط بان از جمعیت فقیر استخدام شده که به این ترتیب بیش از ۳ میلیون نفر از جمعیت فقیر را از فقر رهانده و درآمدشان را افزایش داده‌ است.

 

در این سند اشاره شده است که چین فعالانه در مدیریت زیست محیطی جهان شرکت می‌کند. حجم ذخیره کربن در پوشش گیاهی جنگلی چین ۹ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تن می‌باشد و به موقع به هدف افزایش مساحت جنگل و موجودی حجمی جنگل در سال ۲۰۲۰ میلادی رسیده است.

 

گزارش می‌افزاید: چین با تحقیقات و بررسی خود «برنامه اجرایی تحقق هدف موجودی حجمی جنگل سال ۲۰۳۰ میلادی» را نوشته است و با اجرای فعال کنوانسیون های بین‌المللی، همکاری های منطقه‌ای با «آسه آن»، اروپای مرکزی و شرقی، آسیای شمال شرقی و سازمان همکاری شانگهای را تقویت می‌بخشد.

بزرگترین پیمان تجارت آزاد جهان، فرصتی برای مقابله چین با انحصارگرایی

تصویب پیمان مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای موسوم به آرسپ (RCEP) به عنوان بزرگترین قرارداد تجارت آزاد جهان از سوی کنگره ملی خلق چین، نمادی از پیروزی بزرگ چند جانبه گرایی و برنامه پکن برای مقابله با یک انحصارگرایی است.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, نیوزلند

تشکیل بلوک چهارجانبه ضد چین یا “ناتو آسیا”

رئیس جمهور آمریکا در نخستین اجلاس سران کشورهای بلوک “گفت‌وگوی امنیتی چهارجانبه”، این بلوک را به عنوان یک “عرصه حیاتی” برای حفظ یک “اقیانوس آرام-هند آزاد” تحسین کرد.

ادامه

استرالیا, اسیا, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا, هندوستان

«پایان تاریخ» به سبک چینی/ سوسیالیسم شرقی چالش لیبرال دموکراسی

علیرغم تلاش‌های آمریکا در بسط هژمونی خود در صحنه اقتصاد جهانی، امروز با پدیده‌ای به نام سوسیالیسم چینی مواجه هستیم که قدرت نظری و عملی لیبرال دموکراسی غرب را به چالش کشیده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایتالیا, ایدئولوژیک, تایلند, جهان, چین, دیدگاه, ژئوپلیتیک, ژاپن, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شرق آسیا, فیلیپین, مقاله, ویتنام