شی جین‌پینگ: پکن هرگز به دنبال سلطه و باندبازی نخواهد بود

«شی جین‌پینگ» رییس‌جمهوری چین با انتقاد ضمنی از آمریکا تاکید کرد که کشورش هر قدر‌ هم توسعه یابد، هرگز به دنبال سلطه،  باندبازی و مسابقه تسلیحاتی نخواهد بود.

ادامه

اسیا, اقتصادی, امریکا, تحلیل, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, فقرزدایی

ارمغان «الگوهای فقرزدایی چین» برای پروسه کاهش فقر جهان چیست؟

در تاریخ ۲۵ فوریه برابر با ۷ اسفندماه بود که چین رسما خبر حذف و ریشه کنی فقر مطلق در این کشور و تحقق هدف کاهش فقر تعیین شده در دستور کار ۲۰۳۰ توسعه پایدار سازمان ملل را ۱۰ سال زودتر از برنامه‌ریزی‌های انجام شده اعلام کرد؛

ادامه

جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, فقر, فقرزدایی, گزارش

حاکمیت «مردم محور»؛ بارزترین ویژگی چین در سال کرونایی ۲۰۲۰ میلادی

بیش از ۷۸ میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان شناسایی شده اند و از طرف دیگر،‌ بیش از ۱.۷۳ میلیون نفر دیگر نیز در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند؛ شاید اگر زمان به آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی باز می‌گشت، کسی تصورش را هم نمی‌کرد که ویروس ... حاکمیت «مردم محور»؛ بارزترین ویژگی چین در سال کرونایی ۲۰۲۰ میلادی

ادامه

جهان, چین, دیدگاه, شرق آسیا, فقرزدایی

معجزه فقرزدایی چین در تاریخ بشریت ثبت خواهد شد

پروسه فقرزدایی دولت پکن در حال حاضر در سراسر چین در حال اجراست؛ چین در جریان سیزدهمین طرح ۵ ساله خود از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی، به صورتی پایدار سیاست‌های هدف‌گذاری شده خود برای فقرزدایی را با سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این مسیر اجرایی کرده است.

 

کل جمعیت فقیر ثبت‌شده در چین از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ میلادی، از ۵۵.۷۵ میلیون نفر به ۵.۵۱ نفر کاهش پیدا کرده است و تعداد شهرستان‌هایی که مردم در آنجا با فقر زندگی می‌کنند، در سراسر چین رو به کاهش است.

 

خبرگزاری «شین هوا» نوشت که میزان فقر در سراسر چین از ۵.۷ درصد به ۰.۶ رسیده و کاهش داشته است؛ تمام ساکنان روستایی و شهرستان‌ها در چین که زیر خط فقر تعریف شده در این کشور هستند نیز تا قبل از پایان سال جاری میلادی از فقر نجات پیدا خواهند کرد.

 

فقر مطلق که هزاران سال در چین وجود داشت، به زودی به خاطره‌ها سپرده می‌شود و این یک معجزه بزرگ در تاریخ بشریت خواهد بود.

 

مقامات دولت چین به منظور جابجا کردن ساکنان فقیر و فراهم‌کردن مسیر دسترسی آن‌ها به امکانات، با زحمت از مسیرهای کوهستانی عبور می‌کنند و در روستاهای کوهستانی مستقر می‌شوند تا با حمایت قاطعانه از روند اجرای سیاست‌های هدفمند فقرزدایی، یک تحول تاریخی در فقر شدید منطقه‌ای اجرایی کنند.

 

مقامات چین در طول ۵ سال گذشته به تمام روستاها رفته‌اند تا آخرین کیلومترهای باقی مانده در مسیر فقرزدایی‌شان را طی کنند.

 

بر این اساس، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ میلادی، هر سال بیش از ۱۱ میلیون نفر از مردم فقیر در چین، از فقر رهایی یافته‌اند و متوسط درآمد این قشر افزایش زیادی داشته است و مشکلات مرتبط با دسترسی این افراد به سیستم‌های آموزشی، خدمات پزشکی اولیه و مسکن امن نیز به طور کامل از بین رفته‌اند.

 

استراتژی‌های فقرزدایی چین و دستاوردهایی که این کشور در این مسیر داشته است، در جهان تا سطح بسیار گسترده‌ای به رسمیت شناخته شده‌اند و جامعه بین‌الملل نیز ارزش بالایی برای این راهبردها قائل شده است.

بانوی اول چین؛ تحقق فقرزدایی کامل در چین به ویژه در روستاها ده سال قبل از زمان تعیین‌شده

نشست گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد برگزاری کنفرانس جهانی زنان و پنجمین سالگرد نشست سران جهانی زنان روز چهارشنبه ۲۶ شهریور با موضوع “فقرزدایی بشری در قرن ۲۱ و نقش زنان”در شهر پکن برگزار شد.

ادامه

برابری اجتماعی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, زنان, شرق آسیا, فقر, فقرزدایی