تلاش قانونگذاران آمریکا برای خاتمه جنگ افروزی علیه کره شمالی

شماری از قانونگذاران آمریکایی لایحه‌ای را امضا کرده‌اند که در صورت تصویب به طوری رسمی به جنگ بین ایالات متحده با کره شمالی خاتمه می‌دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, جهان, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

لاوروف: غرب در تلاش است تا بی‌ثباتی را در اطراف روسیه ایجاد کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت آمریکا و متحدانش نزدیکترین همسایگان مسکو را مجبور به انتخاب میان غرب و روسیه می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسیای مرکزی, امریکا, اوکراین, بی‌ثباتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, روسیه, سوریه, شرق اروپا

مسدود شدن حساب کاربری زن کوبایی به دلیل اعتراض به‌ سوءاستفاده از عکسش توسط کمیسر حقوق بشر سازمان ملل

اعتراض زن کوبایی به سوءاستفاده کمیسر حقوق بشر سازمان ملل از عکسش موجب بسته شدن حساب کاربری او در توییتر شد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل

درخواست چین از کشورها برای اولویت‌دادن به جان و سلامتی مردم

در روزهای دوشنبه و سه شنبه، ۱۴ و ۱۵ سپتامبر، گفت و گو و تبادل نظر درباره تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر حقوق بشر در حاشیه چهل و پنجمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برگزار شد. نماینده چین در این نشست از همه کشورها خواست جان و سلامتی مردم را در اولویت قرار دهند و به طور مشترک با سیاسی‌شدن مسائل بهداشت عمومی مخالفت کنند.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ نماینده چین اظهار داشت که شیوع ویروس کرونا در حال گسترش در سراسر جهان است و تهدیدی بزرگ برای امنیت جانی و سلامتی مردم ایجاد کرده و نیز چالش هایی سنگین را پیش روی تأمین حقوق مردم مانند حق حیات و سلامتی آنان قرار داده است. این اپیدمی همچنین تبعیض نژادی و نابرابری اجتماعی را تشدید کرده است. حملات تبعیض آمیز و انگ زدن به نژادها تبدیل به رفتاری شده که دیگر غیر معمول نیست.

 

نماینده چین گفت که دولت‌های همه کشورها باید جان و سلامت مردم را در درجه اول قرار دهند، اقدامات موثر پیشگیری و کنترل را انجام دهند، با قاطعیت جلوی شیوع بیماری را بگیرند، تأثیر اپیدمی را بر اقتصاد و جامعه به حداقل کاهش دهند، نیازهای زندگی اساسی مردم را تضمین و از حقوق گروه‌های آسیب پذیر محافظت کنند. کشورهای مسئول باید فوراً تحریم‌های یک جانبه علیه کشورهای در حال توسعه را لغو کنند. طرف‌ها باید به طور مشترک با سیاه‌نمایی و سیاسی‌شدن در مورد مسائل بهداشت عمومی مخالفت کنند. طرفین مربوط باید با کنار گذشتن تبعیض نژادی و بیگانه ستیزی، دست از ایجاد عمدی تفرقه و درگیری بردارند.

 

نماینده چین اظهار داشت که همراه با شیوع ناگهانی و شدید کرونا، دولت چین بر محوریت حفظ سلامتی مردم و امنیت جانی آنان اصرار ورزید و با قاطعیت جامع‌ترین ، سختگیرانه‌ترین و دقیق‌ترین اقدامات پیشگیری و کنترل را اتخاذ کرد و پس از کار سخت ، در نبرد پیشگیری و کنترل اپیدمی نتایج مهم راهبردی به دست آورد. چین همچنین به طور فعال در همکاری‌های بین‌المللی ضد همه‌گیری شرکت کرده و تحت شرایطی که برای پیشگیری و کنترل اپیدمی در داخل کشور با فشار زیادی روبرو بود ، تمام تلاش خود را برای کمک به جامعه بین‌المللی و همکاری با همه طرف‌ها برای پیشبرد ساخت یک جامعه مشترک بهداشتی انسانی انجام داد. چین تا کنون ۳۴ تیم متخصص پزشکی را به ۳۲ کشور اعزام کرده، ۲۸۳ محموله ضد اپیدمی به ۱۵۰ کشور و ۴ سازمان بین‌المللی ارائه کرده و کالاهای ضد اپیدمی را به بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه ارائه و صادر کرده است که نشان از حمایت کامل چین از پیشگیری و کنترل جهانی همه‌گیری کرونا دارد.

لیبیایی‌ها درباره برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری وپارلمانی به‌توافق رسیدند

طرف‌هایی لیبیایی با دست‌یابی به نقشه راهی برای حل بحران سیاسی این کشور، درباره برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی به توافق رسیدند.

ادامه

تشنج زدایی, جهان, خبر, سازمان ملل, سوئیس, شمال افریقا, لیبی

سازمان جهانی بهداشت تنها واکسن موثر و بی‌خطر را تایید می‌کند

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، همزمان با تکاپو و رقابت جهانی برای ساخت واکسن گفت، سازمان متبوعش تنها واکسن کرونایی را تایید می‌کند که موثر و بی‌خطر باشد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان بهداشت جهانی

لاوروف: اروپایی‌ها ذلیلانه از آمریکا برای تجارت با ایران اجازه می‌گرفتند

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه درخواست کشورهای اروپایی برای معاف شدن از تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا و داشتن اجازه تجارت با ایران را اقدامی «ذلیلانه» توصیف کرده است.

ادامه

اروپا, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

ونزوئلا از اتحادیه اروپا و سازمان ملل دعوت کرد برای انتخابات آتی ناظر بفرستند

دولت ونزوئلا اعلام کرد که از سازمان ملل و اتحادیه اروپا دعوت کرده تا ناظران خود را برای انتخابات پارلمانی که ششم دسامبر برگزار خواهد شد به این کشور بفرستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, جهان, خبر, سازمان ملل, ونزوئلا