تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

تلاش قانونگذاران آمریکا برای خاتمه جنگ افروزی علیه کره شمالی

شماری از قانونگذاران آمریکایی لایحه‌ای را امضا کرده‌اند که در صورت تصویب به طوری رسمی به جنگ بین ایالات متحده با کره شمالی خاتمه می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، چهارده قانونگذار آمریکایی لایحه‌ای را امضا کرده اند که به دنبال پایان رسمی جنگ کره و ایجاد دفاتر رابط بین ایالات متحده و کره شمالی است.

 

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» به گفته «کمیته اقدام عمومی آمریکا، کره » (KAPAC)، «دوایت ایوانز» قانونگذار آمریکایی نیز به تازگی لایحه «قانون صلح در شبه جزیره کره» را امضا کرد. وی چهاردهمین قانونگذار آمریکایی بود که این کار را انجام داد.این لایحه توسط «براد شرمن » قانونگذار دموکرات آمریکا اخیرا به مجلس نمایندگان ارائه شد.

 

کمیته آمریکا و کره اعلام کرده است: «همانطور که شرمن در یک نشست مطبوعاتی که پس از ارائه لایحه گفت، ما به شدت امیدواریم که این لایحه پاییز امسال در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان تصویب شود و تا اوایل سال آینده در جلسه عمومی به تصویب برسد، بنابراین ما می‌توانیم شروع به نوشتن تاریخ جدید صلح در شبه جزیره کره کنیم.»

 

این لایحه پیشنهادی به تلاش‌های ایالات متحده برای اعلام پایان رسمی جنگ دهه پنجاه میلادی می‌پردازد، جنگی که تنها با آتش بس پایان یافت، اما از نظر فنی کره شمالی را تا به امروز در جنگ قرار داده است.

 

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده باید یک فرایند دیپلماتیک پایدار و معتبر را برای دستیابی به پایان جنگ کره دنبال کند و تمام تلاش باید انجام شود تا از رویارویی نظامی با کره شمالی جلوگیری شود.»

 

همچنین در این لایحه آمده است که دولت ایالات متحده برای تعامل با کره شمالی باید در پی ایجاد یک کانال دائمی ارتباط با کره شمالی باشد.

 

در این بیانیه آمده است: «وزیر امور خارجه آمریکا باید به دنبال مذاکره با کره شمالی برای ایجاد دفاتر ارتباطی کره شمالی و ایالات متحده در پایتخت‌های مربوط به هر کشور باشد.»

 

ایالات متحده در حال حاضر هیچ روابط دیپلماتیک با کره شمالی ندارد. کمیته مذکور قول داده که تلاش‌های خود را برای ترویج و جلب حمایت از قانون صلح در شبه جزیره کره افزایش دهد.

 

جنگ کره جنگی میان جمهوری کره (کره جنوبی) با پشتیبانی نیروهای سازمان ملل متحد به رهبری آمریکا و کره شمالی با پشتیبانی چین و کمک نظامی اتحاد جماهیر شوروی و نتیجه تقسیم کره پس از جنگ جهانی دوم بود.

سفیر چین در روسیه: همچنان در حال کنار گذاشتن دلار در مبادلات تجاری هستیم

سفیر چین در روسیه مدعی شد که سهم یوآن در تجارت بین دو کشور در حال افزایش است و هر دو طرف تلاش می‌کنند تا آنجا که می‌توانند از دلار فاصله بگیرند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

اتحادیه اروپا: گسترش نفوذ چین در آفریقا و آمریکای لاتین نگران‌کننده است

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از انتقال «ناکافی» واکسن کرونا به آفریقا و آمریکای لاتین انتقاد کرد و هشدار داد که با این روند اروپا ممکن است رقابت بر سر نفوذ را به چین ببازد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسیا, افریقا, امریکا, امریکای لاتین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر

آماده‌باش سربازهای چینی!

جهان، در حال تغییر است و چین صرفا با تکیه بر راهبرد سنتی برد-برد و عدم حضور موثرِ نظامی در اقصی نقاط جهان، قادر نیست از موقعیت و منافع خود به خوبی حراست کند. همین مساله، احتمال تشدید کنش ورزی نظامیِ چین در بخش‌های مختلف جهان را بیش از پیش تقویت می‌کند

ادامه

اذربایجان, اسیای مرکزی, افریقا, افغانستان, اقتصادی, امریکا, پاکستان, ترکیه, تروریسم, جهان, جیبوتی, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, مالی, مقاله, ناتو