چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

گزارش‌هایی از اعتراضات مردم شهرهای ایران تا امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت

با افزایش موج اعتراضی به سیاست‌های اقتصادی رژیم ولایی به ویژه اقدام دولت ابراهیم رئیسی در حذف ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت کالاهای اساسی از جمله نان، مرغ، گوشت، شیر، تخم‌مرغ، روغن و دیگر موادغذایی مردم ایران به خیابان‌ها سرازیر شده و شعارهای خود را متوجه مسئولان عالی کشور به ویژه رهبر جمهوری اسلامی کردند.

 

بنا به گفته شهروندان و فعالان اجتماعی سرعت اینترنت همچنان در بیشتر نقاط ایران پایین و در برخی مناطق از جمله برخی شهرهای استان خوزستان قطع است

 

شهروندان ساکن نیشابور، شنبه ۲۴ اردیبهشت، در اعتراض به افزایش چند‌برابری قیمت کالا‌های اساسی در ایران، با سر دادن شعارهایی از جمله «رئیسی حیا کن مملکت را رها کن» نارضایتی خود را نسبت به اوضاع نابسامان کشورشان اعلام کرده و خواستار استعفای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران شدند.

 

 

شهرهای مختلف ایران شامگاه جمعه ۲۳ اردیبهشت شاهد ادامه حضور اعتراضی مردم در خیابان‌ها به موج گرانی مواد غذایی بود و همزمان ماموران دولتی به خشونت بیشتر و شلیک مستقیم به معترضان اقدام کردند.

 

همزمان با گسترش اعتراضات در شهرهای ایران ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که رفتار خشونت‌آمیز ماموران امنیتی هنگام بازداشت یک شهروند معترض در شهرستان یزد را نشان می‌دهد. در اغلب شهرها تظاهرکنندگان علیه افزایش قیمت کالا‌های اساسی با سرکوب شدید و تیراندازی ماموران مواجه شدند.

 

در پی برخوردهای خشونت‌آمیز و تیراندازی ماموران امنیتی به سوی معترضان به گرانی در شهرهای مختلف ایران شامگاه جمعه ۲۳ اردیبهشت مردم بروجرد نیز به خیابان‌ها آمده و ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد سران نظام، شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

 

در ادامه اعترضات مردمی در شهرهای مختلف ایران که با خشونت و تیراندازی ماموران امنیتی مواجه شده، مردم پردنجان از توابع شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری شامگاه جمعه ۲۳ اردیبهشت به خیابان‌ها آمده و با شعار علیه سران نظام و فریاد «مرگ بر دیکتاتور» خشم و نارضایتی خود را ابراز کردند.

 

در ادامه سرکوب و خشونت‌‌ها علیه معترضان در شهرهای ایران، نیروهای امنیتی، شامگاه جمعه ۲۳ اردیبهشت در شهر بروجرد برای متفرق کردن مردم معترض به سوی آنها اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و تیراندازی مستقیم کردند. مردم بروجرد در اعتراض به گرانی به خیابان آمده و علیه سران نظام شعار می‌دادند

 

شهروندان معترض فارسان در استان چهارمحال و بختیاری شامگاه جمعه ۲۳ اردیبهشت همگام با ادامه تظاهرات در سایر شهرهای ایران در اعتراض به گرانی و سوءمدیریت اقتصادی، به خیابان‌ها آمدند اما با اقدامات خشونت‌آمیز‌، شلیک گازاشک‌آور و تیراندازی مستقیم ماموران امنیتی به سوی آنها مواجه شدند.

 

در ادامه اعمال خشونت و سرکوب ماموران امنیتی علیه معترضان به گرانی در شهرهای ایران، شامگاه جمعه ۲۳ اردیبهشت خیابان مطهری به سمت صیقلان در شهرستان رشت، مرکز استان گیلان، صحنه حضور گسترده نیروهای یگان ویژه و انتظامی و حمله ماموران به معترضان در این شهر بود.

 

در ادامه اعتراضات علیه گرانی و اوضاع نابسامان اقتصادی در شهرهای مختلف ایران تصاویر منتشر شده در شامگاه جمعه ۲۳ اردیبهشت از شهرستان اردبیل حاکی از فضای شدیدا امنیتی و حضور گسترده نیروهای یگان ویژه و انتظامی به منظور جلوگیری از برگزاری تجمعات اعتراضی در این شهر است.

 

تصاویر منتشر شده در شامگاه جمعه از شهرستان اردبیل حاکی از فضای شدیدا امنیتی و حضور گسترده نیروهای یگان ویژه و انتظامی به منظور جلوگیری از برگزاری تجمعات اعتراضی در این شهر بوده است.

 

توییتری که اخبار اعتراضات ایران را منتشر می‌کند از کشته شدن یک جوان ۲۱ساله به نام «امید سلطانی» در جریان تظاهرات شب گذشته در اندیمشک خبر داده که هنوز از منابع دیگری خبر فوق تائید نشده است.

 

شماری از شهروندان نیشابور هم صبح شنبه ۲۴ اردیبهشت در اعتراض دامنه‌دار چند روز اخیر مردم ایران به گرانی کالاهای اساسی و کمبود مواد غذایی با سر دادن شعار «رئیسی حیا کن، مملکت رو رها کن» ضمن اعلام نارضایتی به شرایط معیشتی خواستار استعفای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران شدند.

 

ویدیوهای منتشر شده از بروجرد تظاهرات مردم این شهر در چندین نقطه شهر را به تصویر کشیده و شهروندان با اعتراض به شرایط معیشتی شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» سر می‌دادند. طبق این ویدیو، ماموران برای متفرق‌کردن معترضان به سوی مردم شلیک می‌کنند.

 

شماری از شهروندان خرم‌آباد و ماسور از توابع استان لرستان نیز شامگاه جمعه همزمان با دیگر شهرها و در سومین روز تظاهرات گسترده مردم ایران علیه گرانی و اوضاع وخیم اقتصادی به خیابان‌ها آمده و با شعار دادن علیه سران نظام، خشم و نارضایتی خود را ابراز کردند.

 

اعتراضات اخیر به گرانی و آزادسازی قیمت کالاهای اساسی توسط دولت رئیسی از شهرهای خفاجیه (سوسنگرد)، فلاحیه (شادگان)، ایذه، دزفول و اهواز در استان خوزستان آغاز شد و به دیگر نقاط ایران گسترش بافت.

مکزیک و چین؛ روابطی دوستانه که آمریکا بر نمی‌تابد

سلطه آمریکا بر مکزیک به عنوان تنها کشور آمریکای لاتین در خاک آمریکای شمالی نه تنها نتوانسته است از نگاه این کشور به افق‌هایی دورتر از قاره آمریکا جلوگیری کند بلکه با گذشت نیم قرن از روابط دیپلماتیک مکزیک- چین، مناسبات اقتصادی و تجاری دوجانبه این دو کشور رو به افزایش است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, چین, شرق آسیا, کانادا, مقاله, مکزیک, نئولیبرالیسم

کشورهای اروپایی دنبال عقب نشینی از تحریم‌ها علیه سوریه هستند

منابع دیپلماتیک فاش کردند، برخی کشورهای اروپایی دنبال کنار گذاشتن مواضع آمریکا درباره سوریه و عقب نشینی از پرونده تحریم‌ها علیه دمشق هستند.

ادامه

اردن, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, لبنان

مخالفت سناتور آمریکایی با لایحه اختصاص کمک۴۰ میلیارد دلاری به‌اوکراین

سناتور ایالت کنتاکی ایالات متحده جلوی تصویب لایحه مربوط به تخصیص کمک مضاعف به اوکراین به مبلغ بی‌سابقه ۴۰ میلیارد دلار در سنای آمریکا را گرفت.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, خبر, شرق اروپا