چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

رشد ۵۰ درصدی درآمد نفتی روسیه

آژانس بین‌المللی انرژی از افزایش ۵۰ درصدی درآمد نفتی روسیه با وجود وضع تحریم‌های اقتصادی غرب و کاهش عرضه برخی پالایشگاه‌های این کشور خبر داد.

 

به گزارش یورو نیوز؛ آژانس بین‌المللی انرژی که مقر آن در پاریس قرار دارد، در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که مسکو طی سال جاری میلادی تا کنون حدود ۲۰ میلیارد دلار از محل فروش نفت خام و فرآورده‌های آن درآمد داشته که از صادرات روزانه ۸ میلیون بشکه‌ای روسیه حکایت دارد.

 

بر پایه این گزارش، مسکو در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۳.۳ میلیارد دلار از محل صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی درآمد داشته ولی به لطف جهش قیمت جهانی نفت، این رقم بیش از ۶.۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

 

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اشاره کرده که اتحادیه اروپا در آوریل گذشته همچنان بزرگترین بازار صادرات روسیه و مقصد ۴۳ درصد از صادرات نفتی این کشور بوده است.

 

با این حال، این نهاد بین‌المللی تاکید کرده که نشانه‌هایی از تاثیرگذاری تحریم‌های اقتصادی غرب بر کاهش درآمدهای نفتی روسیه بروز کرده است.

 

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های مرتبط با دولت روسیه همانند غول تولید نفتی روسنفت (Rosneft PJSC) از ۱۵ ماه مه آغاز می‌شود و این اتحادیه در حال حرکت به سمت قطع کامل وابستگی به نفت خام روسیه است. البته آژانس بین‌المللی انرژی یادآور شده که آسیا همچنان یک مشتری مشتاق نفت روسیه است و چین و هند محموله‌هایی برگشت خورده از اروپا را به سرعت تحویل می‌گیرند.

 

با این وجود، آژانس بین‌المللی انرژی برآورد کرده که در صورت حصول توافق میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم کامل نفت روسیه، این کشور تا پایان سال جاری میلادی ناگزیر به توقف استخراج از برخی میادین نفتی خود خواهد شد.

مکزیک و چین؛ روابطی دوستانه که آمریکا بر نمی‌تابد

سلطه آمریکا بر مکزیک به عنوان تنها کشور آمریکای لاتین در خاک آمریکای شمالی نه تنها نتوانسته است از نگاه این کشور به افق‌هایی دورتر از قاره آمریکا جلوگیری کند بلکه با گذشت نیم قرن از روابط دیپلماتیک مکزیک- چین، مناسبات اقتصادی و تجاری دوجانبه این دو کشور رو به افزایش است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, چین, شرق آسیا, کانادا, مقاله, مکزیک, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از اعتراضات مردم شهرهای ایران تا امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت

با افزایش موج اعتراضی به سیاست‌های اقتصادی رژیم ولایی به ویژه اقدام دولت ابراهیم رئیسی در حذف ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت کالاهای اساسی از جمله نان، مرغ، گوشت، شیر، تخم‌مرغ، روغن و دیگر موادغذایی مردم ایران به خیابان‌ها سرازیر شده و شعارهای خود را متوجه مسئولان عالی کشور به ویژه رهبر جمهوری اسلامی کردند.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, سیاسی, گزارش, ویدیو

کشورهای اروپایی دنبال عقب نشینی از تحریم‌ها علیه سوریه هستند

منابع دیپلماتیک فاش کردند، برخی کشورهای اروپایی دنبال کنار گذاشتن مواضع آمریکا درباره سوریه و عقب نشینی از پرونده تحریم‌ها علیه دمشق هستند.

ادامه

اردن, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, لبنان

مخالفت سناتور آمریکایی با لایحه اختصاص کمک۴۰ میلیارد دلاری به‌اوکراین

سناتور ایالت کنتاکی ایالات متحده جلوی تصویب لایحه مربوط به تخصیص کمک مضاعف به اوکراین به مبلغ بی‌سابقه ۴۰ میلیارد دلار در سنای آمریکا را گرفت.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, خبر, شرق اروپا