مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

پیشروی‌‌های استراتژیک ارتش سوریه در «حمص»

نیروهای ارتش سوریه که پس از آزادسازی حلب، از روحیه بالایی برخوردار شده‌اند، به پیشروی‌هایی استراتژیکی علیه مواضع گروه‌های تروریستی در استان حمص دست‌ یافته‌اند.

 

به گزارش سانا، آزادسازی حلب، دومین شهر بزرگ سوریه پس از هزار و ۶۰۰ روز از اشغال تروریسم، روحیه نیروهای ارتش این کشور را برای به انجام رساندن دیگر عملیات‌های آزادسازی، ارتقاء داده است.

 

براین اساس، نیروهای ارتش، امروز- شنبه- موفق شدند عناصر گروه تروریستی داعش را از چندین منطقه استراتژیک در استان حمص در مرکز این کشور عقب برانند.

 

نیروهای ارتش سوریه در جریان این عملیات موفق شدند، بلندی‌های «قبه» و مناطق اطراف آن را در حومه شهر حمص، مرکز این کشور به کنترل خود درآورند که طبق اعلام منابع نظامی، در این عملیات بیش از ۴۰ عنصر تروریستی کشته شدند.

 

نیروهای ارتش همچنین حمله شورشیان به منطقه «جب الجراح» در ۷۵ کیلومتری شرق شهر حمص را دفع کردند و در جریان این عملیات، ۲۰ نفر از عناصر تروریستی از جمله «ابوبکر حلفایا» کشته و تجهیزات جنگی آنها منهدم شد.

 

نیروهای ارتش سوریه همچنین با حمله به مواضع گروه‌های تروریستی «احرار الشام» و «جبهه النصره» در شمال روستای «عزالدین» در حومه شمالی حمص، شماری از تروریست‌ها را از پای درآورده و تجهیزات آنها را منهدم کردند.

ایلنا

هلاکت فرمانده نظامی جبهه النصره در غوطه دمشق

شورشیان سوری از کشته شدن مسئول نظامی جبهه “فتح الشام” (جبهه النصره) در درگیری با ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق خبر دادند.   به گزارش روزنامه مستقل رأی الیوم، شورشیان سوری اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه جمعه شب در محور غربی شهرک “المیدعانی” پیشروی کرده و با تروریست‌های “جیش الاسلام” و جبهه “فتح ... هلاکت فرمانده نظامی جبهه النصره در غوطه دمشق

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

گروه‌های مسلح به شکست سنگین در حلب سوریه اذعان کردند

گروه موسوم به «نورالدین الزنکی» خروج عناصر مسلح از حلب را شکستی بزرگ توصیف کرد.   به گزارش مهر به نقل از المنار، گروه های مسلح به شکست خود در شهر حلب در برابر ارتش سوریه اذعان کردند.   در همین راستا، گروه مسلح موسوم به «نورالدین الزنکی» خروج عناصر مسلح از حلب را شکستی ... گروه‌های مسلح به شکست سنگین در حلب سوریه اذعان کردند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, سوریه

بازتاب دستاورد بزرگ آزادسازی حلب توسط ارتش سوریه در رسانه‌های جهان ؛

پیروزی ارتش سوریه در بازپس گیری شهر راهبردی حلب از تروریست ها به تیتر یک رسانه های عربی و غربی تبدیل شده است.   به گزاش مهر، رسانه های مختلف عرب زبان پیروزی بزرگ ارتش سوریه در آزادسازی شهر حلب از چنگ تروریست ها را بازتاب دادند.   در همین راستا، شبکه لبنانی «المنار» در ... بازتاب دستاورد بزرگ آزادسازی حلب توسط ارتش سوریه در رسانه‌های جهان ؛

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

با خروج آخرین بازماندگان تروریست‌ها؛ ارتش سوریه کنترل کامل خود بر «حلب» را اعلام کرد

با خروج آخرین اتوبوس‌ های حامل تروریستها، ارتش سوریه با اعلام کنترل کامل خود بر شهر «حلب»، از بازگشت امنیت به این شهر خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تلویزیون دولتی سوریه،‌ ارتش سوریه کنترل کامل خود بر سراسر شهر «حلب» را بار دیگر بدست آورد.   فرمانده کل ارتش این کشور با ... با خروج آخرین بازماندگان تروریست‌ها؛ ارتش سوریه کنترل کامل خود بر «حلب» را اعلام کرد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه