ژنرال اسرائیلی: ارتش رژیم مدت‌هاست کنترل میدان را از دست داده

سرلشکر ذخیره ارتش اسرائیل ضمن انتقاد شدید از رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، اذعان کرد که ارتش اسرائیل مدت‌هاست کنترل زمین و عرصه میدانی را از دست داده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، اسحاق بریک ژنرال ارتش اسرائیل در گفت و گو با روزنامه معاریو تاکید کرد: هرتزی هالیوی رئیس ... ژنرال اسرائیلی: ارتش رژیم مدت‌هاست کنترل میدان را از دست داده

ادامه

استراتژیک, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

هشدار رئیس‌جمهوری مصر و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به تبعات حمله نظامی اسرائیل به رفح

رئیس‌جمهوری مصر نسبت به برنامه‌های اسرائیل پیرامون عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد. به گزارش ایلنا به نقل از الخلیج آنلاین، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهوری مصر نسبت به برنامه‌های اسرائیل پیرامون عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد. ‌السیسی در کنفرانس مطبوعاتی با ‌نخست‌وزیر هلند اسرائیل را ... هشدار رئیس‌جمهوری مصر و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به تبعات حمله نظامی اسرائیل به رفح

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, مصر, هلند

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

واشنگتن پست: هرج و مرج در غزه ساخته خود اسرائیل است

به مدت سه ماه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، علنا دم از رویای سقوط حماس در شمال غزه زد و هشدارها مبنی بر اینکه کمبود شدید مواد غذایی و افزایش خلأ قدرت در حال ایجاد وضعیتی از هرج و مرج است را نادیده گرفت. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی می‌نویسد: اما پس ... واشنگتن پست: هرج و مرج در غزه ساخته خود اسرائیل است

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گرسنگی, گزارش

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رای الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مصر تقریبا یک دهه کامل است که وارد مذاکراتی با سودان و اتیوپی شده است تا به توافقی درباره آبگیری سد النهضه برسد و توازن مطلوب را بین خواسته‌های مردم اتیوپی برای توسعه و حفظ منافع آبی و تضمین حق آن‌ها برای زندگی ایجاد کند.

 

وی گفت: مصر سال میلادی کنونی وارد مذاکرات فشرده شد و دولت آمریکا نیز در این راستا برای نزدیک کردن مواضع این سه کشور از طریق بانک بین‌المللی تلاش زیادی کرد.

 

سیسی گفت: مصر “صادقانه” وارد مذاکراتی با طرح نخست‌وزیر سودان شد و بعدا در مذاکراتی به دعوت آفریقای جنوبی شرکت کرد اما این تلاش‌ها به نتایج مطلوب منجر نشد.

 

سیسی گفت: رود نیل منحصر به یک طرف نیست و مصر به آب‌های نیل بدون کاستن از حقوق برادران نیاز دارد. نشست شورای امنیت در ۲۹ ژوئن که به درخواست مصر برگزار شد نشان دهنده اهمیت این پرونده و ارتباط مستقیم آن با حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است؛ همین مسئله باعث می‌شود مسئولیت ترغیب تمام طرف‌ها برای رسیدن به توافقی که منافع مشترک ما را محقق کند به دوش جامعه جهانی بیفتد اما نباید دوره مذاکره طولانی شود. مردم ما به دنبال ثبات و توسعه هستند.

 

لیبی

 

سیسی از برخی کشورهای منطقه که در انتقال تروریست‌ها بین سوریه و لیبی نقش دارند، انتقاد کرد و در اشاره ضمنی به ترکیه افزود: ما به روند حل سیاسی در لیبی پایبند هستیم و از لیبی در جنگ علیه تروریسم و مداخله‌های برخی طرف‌های منطقه‌ای حمایت خواهیم کرد.

 

سیسی تاکید کرد: بحران لیبی بر امنیت کشورهای همجوار تاثیر دارد و جای تاسف دارد که جامعه جهانی از حمایت مالی و تسلیحاتی برخی کشورها از تروریست‌ها چشم‌پوشی می‌کند.

 

فلسطین

 

سیسی درباره فلسطین نیز گفت: مردم فلسطین همچنان چشم به ساده‌ترین حقوق انسانی خود که زندگی کردن در کشوری مستقل در کنار بقیه کشورهای منطقه است، چشم دوخته‌اند.

 

وی گفت: هیچ راهی برای گشودن افق صلح و همزیستی جز تحقق خواسته‌های مشروع مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل به پایتختی بیت‌المقدس شرقی نیست تا تمام مردم منطقه از صلح و امنیت برخوردار شوند. جامعه بین‌المللی باید به تعهدات خود  درباره تحقق صلح پایبند باشد. باید با اقداماتی که باعث می‌شود اراضی فلسطینی‌ها از آن‌ها غصب شود و اصول حل و فصل و راهکار تشکیل دو کشور از بین برود، مقابله کرد.

 

سوریه

 

وی درباره سوریه نیز گفت: حل سیاسی فراگیر بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ و اجرای تمام اصول حل و فصل سیاسی براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است؛ راه‌حلی که وحدت و تمامیت ارضی سوریه را حفظ و خواسته‌های مردمش را برآورده کند و تروریسم را از بین ببرد.

 

یمن

 

سیسی درباره یمن گفت: اکنون زمان آن رسیده که یک اقدام سرنوشت‌ساز از طریق اجرای اصول حل و فصل نزاع براساس قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت و طرح شورای همکاری خلیج (فارس) و نتایج مذاکرات ملی برای پایان بحران اتخاذ شود؛ اقدامی که ضامن حفظ وحدت و استقلال یمن و توقف استفاده از اراضی این کشور برای حمله به کشورهای همجوار و توقف کارشکنی در آزادی کشتیرانی در باب المندب باشد.

 

سیسی تاکید کرد: لازم است برای مقابله با چالش‌های سنگین ناشی از کرونا و مشکلات منطقه‌ای و بین المللی همکاری و همبستگی بین‌المللی بیشتری داشته باشیم.

هشدار پمپئو به چین و روسیه در خصوص فروش سلاح به ایران

وزیر امور خارجه آمریکا به چین و روسیه هشدار داد در صورت فروش سلاح به ایران، کشورش این کشورها را نیز تحریم می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل

لاوروف: تقابل نظامی بین دمشق و مخالفان پایان یافته

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، رویارویی نظامی بین دولت سوریه و مخالفان پایان یافته است. دو نقطه داغ تنها در سوریه مانده که ادلب و شرق فرات هستند.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, بحرین, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, فلسطین, لیبی

موافقت ترکیه با عقب‌نشینی نیروهایش از جنوب ادلب به نفع ارتش سوریه

منابع آگاه از موافقت ترکیه با عقب نشینی نیروهایش از جنوب ادلب به نفع ارتش سوریه و عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه برای تسلط بر منطقه جبل الزاویه خبر دادند.

ادامه

ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

حملات جنگنده‌های ارتش سوریه به پایگاه‌های استراتژیک القاعده در ادلب

آسمان استان ادلب سوریه و حومه شمالی آن امروز یکشنبه، شاهد حملات جنگنده‌های ارتش سوریه به مقر و پایگاه‌های گروه مسلح “حراس الدین” در چندین محور بود.

ادامه

افغانستان, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه