همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

وزیر خارجه اتریش اذعان کرد که باوجود خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعال هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به ... وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

ادامه

آمریکا, اتریش, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحریم, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام سابق انگلیس: ما درگیر جنگ با روسیه هستیم

رییس سابق سرویس جاسوسی انگلیس اعلام کرد که مردم این کشور نمی دانند که لندن درگیر جنگ با مسکو است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس سابق سرویس جاسوسی انگلیس اذعان کرد که این کشور درگیر جنگ با روسیه است. «ریچارد دیرلاو» رییس سابق سرویس جاسوسی انگلیس معروف به «ام آی سیکس» ... مقام سابق انگلیس: ما درگیر جنگ با روسیه هستیم

ادامه

انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

حضور نیروهای نظامی ویژه آمریکا در تایوان

یک مقام نظامی تایوان حضور نیروهای نظامی آمریکا در این جزیره را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «چیو کوچنگ» رییس سازمان دفاعی اعلام کرد که نیروهای نظامی ویژه آمریکا در برخی از نقاط تایوان مستقر هستند. این مقام دفاعی تایوان افزود که نیروهای نظامی آمریکایی در حال آموزش نیروهای تایوانی ... حضور نیروهای نظامی ویژه آمریکا در تایوان

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، با وجود فشارهای زیاد بر “اولاف شولتز”، صدر اعظم جدید آلمان برای کناره گیری از پروژه گازی “نورد استریم ۲” اما وی آن را به عنوان یک پروژه اقتصادی بخش خصوصی توصیف کرده و تاکید کرد که درباره بهره برداری از این پروژه گازی به صورت کاملا غیر سیاسی در یک نهاد مربوطه تصمیم گیری خواهد شد.

 

صدر اعظم آلمان با این مسئله که صدور مجوز بهره برداری از این پروژه گازی با تلاش ها برای کاهش تنش ها در شرق اوکراین ترکیب شود مخالفت کرده و آن را پروژه ای مربوط به بخش خصوصی دانست.

 

وی در عین حال تاکید کرد که برای بهره برداری از این پروژه گازی مسئله انطباق با قواعد اروپایی باید شفاف سازی شود. وی این پروژه را مسئله ای کاملا متفاوت و جداگانه از تلاش های کنونی برای جلوگیری از نقض حاکمیت اوکراین دانست.

 

خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ که قراراست گاز روسیه را به اروپا برساند از هفته ها پیش تکمیل شده و حالا آژانس فدرال شبکه گاز آلمان می خواهد درباره آغاز بهره برداری از این خط لوله تصمیم گیری کند. این خط لوله مدتهاست که از طرف آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مورد انتقاد شدید قرار گرفته و آن ها می ترسند که با اجرای این پروژه اروپا به گاز روسیه وابسته شود.

 

در حالی که مناقشات بین اوکراین با روسیه تشدید می‌شود فشارها بر صدر اعظم جدید آلمان برای کناره گیری از پروژه گازی “نورد استریم ۲” هم افزایش پیدا کرده و این مسئله به اولین آزمون سیاست خارجی صدر اعظم نوپای آلمان تبدیل شده است.

 

هر اندازه موضع مسکو در قبال مناقشات در شرق اوکراین تشدید می شود به همان اندازه درخواست ها برای خروج از پروژه گازی نورد استریم ۲ به ویژه از طرف کشورهای شرق اروپا بالاتر می رود.

 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم اعلام کرده که اگر روسیه خشونت علیه اوکراین را از سر بگیرد، جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم۲ برقرار نخواهد شد.

 

شرکت دولتی گازپروم روسیه روز ۱۹ شهریور ماه از پایان عملیات احداث خط لوله گاز نورد استریم۲ خبر داده بود.

 

روسیه گفته است زمان شروع انتقال گاز از طریق این خط لوله به آلمان، به طرف آلمانی بستگی دارد.

 

“شولتز” در بخش دیگری از سخنانش مسئله طبقه بندی انرژی هسته ای در اروپا به عنوان انرژی سبز پایدار که مدتهاست بحث هایی درباره آن شکل گرفته را کم اهمیت جلوه داده و تاکید کرد که بیش از حد به این مسئله اهمیت داده شده است.

 

افزود: این مسئله ای درباره ارزیابی فعالیت شرکت هاست و برای کسانی که می خواهند پول سرمایه گذاری کنند اهمیت دارد. شولتز همچنین گفت که در نهایت این کشورها هستند که در این باره تصمیم گیری خواهند کرد.

صدها دانشمند از بایدن خواستند که ازحق پیشدستی درحمله هسته‌ای صرفنظر کند

صدها دانشمند از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند تا رسماً اعلام کند که واشنگتن قصد ندارد در استفاده از سلاح هسته‌ای پیشدستی کند.

ادامه

المان, امریکا, ایتالیا, بلژیک, ترکیه, جنگ سرد, جهان, خبر, ناتو, هلند