مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

بازتاب دستاورد بزرگ آزادسازی حلب توسط ارتش سوریه در رسانه‌های جهان ؛

پیروزی ارتش سوریه در بازپس گیری شهر راهبردی حلب از تروریست ها به تیتر یک رسانه های عربی و غربی تبدیل شده است.

 
به گزاش مهر، رسانه های مختلف عرب زبان پیروزی بزرگ ارتش سوریه در آزادسازی شهر حلب از چنگ تروریست ها را بازتاب دادند.

 

در همین راستا، شبکه لبنانی «المنار» در بخش اخبار برتر خود تیتر زد: شهر حلب پیروز شد و هیچ تروریستی در این شهر حضور ندارد.

 

این شبکه لبنانی در ادامه به بازتاب بیانیه ارتش سوریه پرداخته و به نقل از ارتش سوریه تصریح کرده است که پیروزی در حلب یک تغییر راهبردی است.

 

همچنین پایگاه لبنانی العهد نیز موضوع آزادسازی شهر حلب را در کانون توجه خود قرار داده و این گونه تیتر زده است: ارتش سوریه پیروز در حلب را اعلام کرد؛ این پیروزی ضربه ای مهلک بر پیکره نقشه تروریست ها بود.

 

این پایگاه لبنانی همچنین تصریح کرده است که پس از پیروزی ارتش سوریه، حلب از تروریست ها تخلیه شده است.

 

خبرگزاری راشاتودی نیز به نقل از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در روز پنج شنبه گزارش داد که آزادسازی «حلب» از تروریسم، نه تنها برای سوریه بلکه برای تمام آنهایی که بطور مؤثر در نبرد علیه تروریسم مشارکت داشتند؛ از جمله ایران و روسیه یک پیروزی بشمار می رود.

 

دیگر رسانه روسی به نام اسپوتنیک نیز از پیروزی ارتش سوریه غافل نشده و اینگونه تیتر زده است که ارتش سوریه حلب را پس گرفت.

 

رویترز نیز به پوشش دستاورد نیروهای ارتش سوریه در برابر گروه های مسلح پرداخته و در خبر نخست خود تصریح کرده است: ارتش سوریه مجددا بر شهر حلب مسلط شد.

 

خبرگزاری رویترز با اشاره به خروج آخرین گروه از معارضان سوری از شهر «حلب» و کنترل کامل ارتش سوریه بر این شهر،‌ آن را «بزرگترین پیروزی بشار اسد در جنگ داخلی این کشور» دانست.

 

روزنامه انگلیسی زبان «گاردین» نیز گزارش داد که تخلیه بخش شرقی «حلب» بطور کامل انجام شد و بدین ترتیب، فصل مهمی از نبرد معارضان سوری علیه «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور به پایان رسید.

 

شبکه اسکای نیوز هم با پرداختن به پیروزی بزرگ ارتش سوریه تیتر نخست خود را اینگونه کار کرد: ارتش سوریه به صورت رسمی تسلط کامل خود را بر حلب اعلام کرد.

 

این در حالی است که رسانه های حامی تروریست ها نیز نتوانستند بر این پیروزی تاریخی چشم ببندند اما در عین حال شیطنت خود را نیز کنار نگذاشتند.

 

در همین رابطه شبکه قطری الجزیره اینگونه تیتر زد: نظام سوریه حلب را پس گرفت و آوارگان نیز با برف و طوفان سرما مواجه هستند.

 

خبرگزاری «فرانس ۲۴» نیز در گزارش خود پیرامون آزادی حلب از نمایش جشن تیراندازی در بخش غربی حلب در تلویزیون ملی سوریه خبر داد که طی آن، سربازان یونیفرم پوش و غیرنظامیان شعارهایی در حمایت از «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور سردادند.

 

بازپس گیری شهر حلب توسط دولت سوریه یک نقطه عطف مهم در جنگ داخلی سوریه بشمار می رود که پیامدهای سیاسی بالقوه قدرتمندی خواهد داشت و یک پیروزی خطیر و با ارزش برای بشار اسد و یک شکست کوبنده و دندان شکن برای معارضان سوری است که از این پس، برای گشودن راهی به جلو تقلا خواهند کرد.

 

گفتنی است، ساعتی قبل با خروج آخرین اتوبوسهای حامل تروریستها، ارتش سوریه با اعلام کنترل کامل خود بر شهر «حلب»، از بازگشت امنیت به این شهر خبر داد.

گروه‌های مسلح به شکست سنگین در حلب سوریه اذعان کردند

گروه موسوم به «نورالدین الزنکی» خروج عناصر مسلح از حلب را شکستی بزرگ توصیف کرد.   به گزارش مهر به نقل از المنار، گروه های مسلح به شکست خود در شهر حلب در برابر ارتش سوریه اذعان کردند.   در همین راستا، گروه مسلح موسوم به «نورالدین الزنکی» خروج عناصر مسلح از حلب را شکستی ... گروه‌های مسلح به شکست سنگین در حلب سوریه اذعان کردند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, سوریه

با خروج آخرین بازماندگان تروریست‌ها؛ ارتش سوریه کنترل کامل خود بر «حلب» را اعلام کرد

با خروج آخرین اتوبوس‌ های حامل تروریستها، ارتش سوریه با اعلام کنترل کامل خود بر شهر «حلب»، از بازگشت امنیت به این شهر خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تلویزیون دولتی سوریه،‌ ارتش سوریه کنترل کامل خود بر سراسر شهر «حلب» را بار دیگر بدست آورد.   فرمانده کل ارتش این کشور با ... با خروج آخرین بازماندگان تروریست‌ها؛ ارتش سوریه کنترل کامل خود بر «حلب» را اعلام کرد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

تیم تحقیقاتی روسیه در ترکیه کار خود را آغاز کرد

تیم متشکل از نمایندگان وزارت خارجۀ روسیه و کار‌شناسان این کشور که برای مشارکت در تحقیقات درباره ترور سفیر مسکو در آنکارا وارد پایتخت ترکیه شده است، کار خود را با بررسی محل ترور آغاز کرد.   به گزارش یورونیوز، همکاری نیروهای روس و ترک به طور مشترک در مورد این تحقیقات پس از اعلام ... تیم تحقیقاتی روسیه در ترکیه کار خود را آغاز کرد

ادامه

ترکیه, جنگ بر علیه تروریسم, خبر, روسیه

روند خروج از شرق حلب امروز تکمیل می‌شود

منابع سوری اعلام کردند روند خروج افراد مسلح به همراه خانواده‌هایشان از شرق حلب امروز به پایان می‌رسد.   به گزارش اسکای نیوز، منابع سوری با اشاره به پایان یافتن روند خروج افراد مسلح به همراه خانواده‌هایشان از شرق حلب، تاکید کردند تاکنون ۴۰ هزار نفر از منطقه شرق حلب خارج شده‌اند.   منابع سوری ... روند خروج از شرق حلب امروز تکمیل می‌شود

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه