مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

 

‘حسن سالم’ عضو فراکسیون سازندگی در پارلمان عراق روز دوشنبه از جمع آوری ۱۲۰ امضا برای رسیدگی به ماجراجویی های اخیر نیروهای آمریکایی شد.

 

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۲۰ امضای نماینده پارلمان این کشور جمع آوری شده است تا بررسی اقدامات ناقض قانون از سوی نیروهای آمریکا در دستور کار پارلمان قرار گیرد.

 

حسن سالم افزود: امضا کنندگان خواستار دعوت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق (عادل عبدالمهدی نخست وزیر) و فرماندهان امنیتی برای پیگیری موضوع حضور نیروهای خارجی، تعداد نیروها و تعداد پایگاه های نظامی در عراق هستند.

 

‘نعمی العبودی’ دیگر عضو فراکسیون سازندگی نیز روز شنبه از ارائه درخواست به رئیس پارلمان عراق برای دعوت از عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور به جلسه پارلمان برای پیگیری موضوع هدف گیری نیروهای پلیس فدرال عراق در کرکوک توسط نیروهای آمریکایی خبر داده بود.

 

در پی فاش شدن حمله بالگردهای جنگی ائتلاف مدعی مبارزه با تروریسم در عراق به سرکردگی آمریکا به مواضع نیروهای عراقی سحرگاه چهارشنبه گذشته در منطقه الریاض شهرستان الحویجه در استان کرکوک عراق و کشته شدن یک نیروی پلیس فدرال و زخمی شدن دو تن دیگر، گروههای مختلف عراقی به این امر واکنش نشان دادند.

 

گروههای مختلف عراقی با محکوم کردن این حمله تاکید کرده اند که آمریکا درباره ماموریت نیروهایش در عراق و انحصار آن در مبارزه با داعش و آموزش نیروهای عراقی دروغ می گوید.

 

هر چند ائتلاف آمریکایی همچون همیشه علت حمله به نیروهای عراقی را شلیک اشتباه عنوان کرده است اما ستاد عملیات مشترک عراق دو روز بعد در بیانیه ای با تایید این خبر اعلام کرده بود که یک کمیته تحقیق تشکیل داده است تا جزییات حادثه مشخص شود.

 

بسیاری از شخصیت ها، احزاب و نمایندگان پارلمان ماه‌هاست با اشاره به گذشت نزدیک به دو سال از اعلام پایان نظامی داعش، خواستار اتمام کار ائتلاف بویژه نیروهای چند هزار نفره رزمی آمریکا در خاک کشورشان هستند.
ایرنا

عفو بین‌الملل: ائتلاف تحت امر آمریکا ۱۶۰۰ غیرنظامی را رقه سوریه کشته است

عفو بین‌المل و یک گروه ناظر به نام ایروارز در گزارشی اعلام کردند حملات تحت رهبری آمریکا در رقه پایتخت خلافت داعش در سوریه در سال ۲۰۱۷ مرگ بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی را به دنبال داشته است، این آمار ۱۰ برابر آن چیزی است که خود ائتلاف به آن اعتراف کرده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه