مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

ارتش سوریه “هوره الجریات” در حومه رقه را آزاد کرد

نیروهای ارتش سوریه منطقه هوره الجریات در حومه غربی استان رقه را از شبه‌نظامیان کُرد بازپس گرفتند.

 

یگان‌های ارتش سوریه امروز شنبه توانستند منطقه هوره‌الجریات در جنوب ناحیه الطبقه در حومه غربی استان رقه را بعد از عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد سوری موسوم به “نیروهای دموکراتیک سوریه” (قسد)، به‌کنترل خود در بیاورند.

 

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین با اعلام این خبر افزود: هواپیماهای آمریکایی نیز بعد از کنترل ارتش سوریه بر منطقه هوره الجریات در آسمان آنجا به‌پرواز درآمدند.

 

پیشتر خبرگزاری اسپوتنیک به‌نقل منابع نظامی اعلام کرده بود: ارتش سوریه روز جمعه در جبهه جنوب غربی استان رقه نفوذ و در سایه پشتیبانی نیروی هوایی سوریه و روسیه، سه کیلومتر در عمیق این جبهه پیشروی کرده بود.

 

این خبرگزاری افزوده بود: خط پیشروی ارتش سوریه از روستای جعیدین در شرق شروع و با عبور از منطقه هوره الجریات به منطقه شعیب الذکر در غرب منتهی می‌شود.

 

در همین حال، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین مستقر در شهر حلب امروز شنبه از اصابت بیش از ۳۰ گلوله خمپاره تروریست‌ها به شهرک الحاضر در حومه استان حلب خبر داد.

 

وی اضافه کرد: در این حمله دو غیرنظامی جان باختند و یک نفر دیگر زخمی شد.

 

خبرنگار المیادین پیشتر گفته بود که درگیری‌های شدیدی بین ارتش سوریه و جبهه تروریستی النصره در محور خان‌طومان در حومه جنوبی حلب درگرفت و مواضع این جبهه تروریستی در حومه غربی حلب هدف قرار گرفت.

 

اعلام آمادگی نیروهای سوریه برای بازپس‌گیری همه مناطق

 

وزیر دفاع سوریه تأکید کرد که نیروهای مسلح برای بازپس‌گیری همه مناطق خارج از کنترل دولت آماده هستند.

 

علی عبدالله وزیر دفاع سوریه گفت: نیروهای مسلح سوریه برای بازپس‌گیری مناطقی که همچنان در خارج از کنترل دولت است، آماده هستند.

 

وی از روحیه بالای ارتش سوریه ستایش کرد و گفت: ارتش سوریه در نبرد با تروریسم و کشورهای توطئه‌گر حامی آن هستند.

 

وزیر دفاع سوریه بر لزوم مقابله با جنگ رسانه‌ای شدید دشمنان علیه این کشور و رسوا کردن اهداف پشت‌پرده آن تأکید کرد.

تسنیم

عفو بین‌الملل: ائتلاف تحت امر آمریکا ۱۶۰۰ غیرنظامی را رقه سوریه کشته است

عفو بین‌المل و یک گروه ناظر به نام ایروارز در گزارشی اعلام کردند حملات تحت رهبری آمریکا در رقه پایتخت خلافت داعش در سوریه در سال ۲۰۱۷ مرگ بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی را به دنبال داشته است، این آمار ۱۰ برابر آن چیزی است که خود ائتلاف به آن اعتراف کرده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

شکست ترامپ در دستیابی به حمایت لازم درباره سوریه

رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که سیاست واشنگتن جهت خارج کردن نیروهایش از سوریه، که بایستی با حمایت لازم از سوی کشورهای عربی و اروپایی به‌ویژه در مناطقی که تحت کنترل کردها در شمال سوریه، همراه شود، شکست خورده است.

ادامه

استرالیا, امارات, امریکا, انگلستان, بلژیک, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, دانمارک, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه, نروژ

نیویورک تایمز؛ تلاش مقام‌های آمریکایی برای مسکوت گذاشتن جنایات فرمانده نیروهای ویژه این کشور در عراق

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا فاش کرد مقام‌های مسئول در یک واحد نیروهای ویژه ارتش این کشور، بعد از افشای جنایات هولناک یک فرمانده ارشد این نیروها در عراق از سوی نیروهای تحت امر وی، با هشدار به این نیروها نسبت به لو دادن این جنایات، دهان آنها را بسته و جنایات او را مسکوت گذاشته‌اند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق