مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

مذاکرات محرمانه روسیه و آمریکا در اردن درباره سوریه/مخالفت احتمالی ایران

منابع آگاه، از نشست‌های محرمانه میان روسیه و آمریکا در اردن خبر دادند که به منظور یکپارچه کردن تلاش‌های برای مبارزه با تروریسم انجام می شود.

 

صفحه “شبکه مرکزی پایگاه نظامی حمیمیم” در فیسبوک از مذاکرات محرمانه میان روسیه و آمریکا برای مشخص کردن مراکز اصلی توجه در مرحله آتی در سوریه پرده برداشت و اعلام کرد که این مذاکرات شامل امکان یکپارچه کردن تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم است.

 

این مرکز اعلام کرد: مناطقی مشخص شده که مهم‌ترین آن در غوطه شرقی، درعا، حومه شمالی حماه، ادلب و برخی مراکز در حومه لاذقیه است و احتمالا نیروی هوایی روسیه و آمریکا در صورت توافق دو کشور با مکانیسم مشترک مبارزه با تروریسم، حملات هوایی را علیه آنها انجام می‌دهند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که این تماس‌های محرمانه میان روسیه و آمریکا کمی بعد از سفر رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به مسکو در آوریل گذشته آغاز شده است.

 

به نوشته این روزنامه، دو نشست میان طرفین طی دو هفته گذشته برگزار شده و نشست سوم که قرار بود هفته جاری برگزار شود به زمان دیگری موکول شده است.

 

نماینده طرف آمریکایی در مذاکرات، برت مک‌گورک، نماینده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش و مایکل راتنی، فرستاده ویژه آمریکا به سوریه هستند.

 

وزارت خارجه آمریکا نیز از دادن جزئیات درباره این نشست‌ها خودداری و تنها بر تمایل خود به حل مسالمت آمیز بحران سوریه و از بین بردن تروریسم تأکید کرده است.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که هدف از این دیدارها و مذاکرات محرمانه ترسیم دقیق مناطق کاهش تنش در استان درعا و در مرزها با اردن و قنیطره در ارتفاعات جولان است.

 

این منابع می‌گویند این تلاش‌های دوجانبه احتمالا با مخالفت جدی ایران روبرو شود.

 

به گفته این منابع آمریکایی‌ها پیشنهاد داده‌اند که منطقه کاهش تنش در سوریه بدون ایران یا هم‌پیمانانش طی مرحله آتی ایجاد شود.

 

یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای به رویترز گفت: پافشاری آمریکا برای پیشبرد این اقدام به میزان آمادگی روسیه برای ترغیب نیروهای ایرانی جهت خروج از منطقه بستگی دارد. ایران و نیروهای وابسته به آن باید خارج از این منطقه باشند و این کلید توافق پیشنهاد شده است.

ایسنا

روزنامه «دیلی میرور» : ابوبکر البغدادی کشته شد

روزنامه دیلی میرور بریتانیا گزارش داد که باتوجه به گزارش‌های تایید نشده‌ توسط ارگان‌های رسمی از «الرقه»، «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در حمله‌های روز گذشته به این شهر کشته شده است.   البغدادی که در سال ۲۰۱۴ خود را به عنوان خلیفه گروه تروریستی داعش معرفی کرد، بار‌ها اخبار کشته شدنش منتشر شده است.   ... روزنامه «دیلی میرور» : ابوبکر البغدادی کشته شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

لاوروف قطع حملات هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه را خواستار شد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مذاکره تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا، پایان بمباران مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط هواپیماهای این کشور و ائتلاف وابسته را خواستار شد.   لاوروف و رکس تیلرسون همتای آمریکایی وی شامگاه شنبه در یک مذاکره تلفنی اوضاع سوریه را بررسی کردند که در این گفت وگو، طرف ... لاوروف قطع حملات هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه را خواستار شد

ادامه

امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

روسیه: ائتلاف تحت امر آمریکا از داعش در مقابل ارتش سوریه حمایت می‌کند

فرمانده نیروهای زمینی روسیه در سوریه می‌گوید، ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه در جهت تضعیف اقدامات ضد تروریستی دولت سوریه عمل می‌کند.   به گزارش شبکه خبری راشاتودی، سرگئی سوروویکین، فرمانده نیروهای زمینی ارتش روسیه در سوریه در این باره توضیح داد: با وجود اینکه ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا مبارزه با ... روسیه: ائتلاف تحت امر آمریکا از داعش در مقابل ارتش سوریه حمایت می‌کند

ادامه

امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه

نیروهای ارتش سوریه به مرزهای مشترک با عراق در شمال شرق التنف رسیدند

یک مقام نظامی سوریه اعلام کرد، یگان‌های ارتش توانستند بعد از نابودی تجمعات داعش وارد مرزهای سوریه و عراق در شمال شرق التنف در عمق منطقه صحرای سوریه “بادیه الشام” شوند.   به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش سوریه با همکاری هم‌پیمانان خود توانستند روز جمعه به مرزهای سوریه و عراق در ... نیروهای ارتش سوریه به مرزهای مشترک با عراق در شمال شرق التنف رسیدند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه