مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

لاوروف قطع حملات هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه را خواستار شد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مذاکره تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا، پایان بمباران مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط هواپیماهای این کشور و ائتلاف وابسته را خواستار شد.

 
لاوروف و رکس تیلرسون همتای آمریکایی وی شامگاه شنبه در یک مذاکره تلفنی اوضاع سوریه را بررسی کردند که در این گفت وگو، طرف روسی بر لزوم پایان دادن به حملات هوایی ائتلاف آمریکایی علیه مواضع ارتش سوریه تاکید کرد.

 
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: بیشتر مباحث گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه دو کشور که به خواسته واشنگتن انجام گرفت، به مسائل سوریه اختصاص داشت.

 
وزیران خارجه روسیه و آمریکا در این مذاکره، ارزیابی های خود را در باره اوضاع سوریه بیان و بر ادامه همکاری ها به منظور پایان دادن به مناقشه در این کشور تاکید کردند.

 
لاوروف همچنین مخالفت روسیه را با حملات ائتلاف آمریکایی به مواضع ارتش سوریه اعلام کرد و خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از تکرار این گونه اقدام ها شد.

 
آمریکا تاکنون چند بار مواضع ارتش سوریه را بمباران کرده است. تازه ترین واقعه سه شنبه گذشته رخ داد و هواپیماهای ائتلاف آمریکایی به یگان های سوری مامور انجام عملیات ضدتروریستی در منطقه التنف حمله کردند که بر اثر آن دست کم دو نظامی کشته و ۱۵ نفر دیگر مجروح شدند.

 
لاوروف و تیلرسون در ادامه مذاکره تلفنی، همچنین موافقت کردند از طریق کانال های موجود برای پیشبرد روند حل و فصل مسائل سوریه از جمله مذاکرات آستانه و ژنو اقدام کنند.

 
دو طرف برای ادامه تماس ها در باره مسائل دیگر ازجمله مناقشه در خاورمیانه و بحران اوکراین هم توافق کردند.

 
به گزارش وزارت خارجه روسیه، لاوروف و تیلرسون همچنین در باره قطع رابطه برخی کشورهای عربی با قطر گفت وگو و بر ضرورت حل و فصل اختلاف ها از راه مذاکره و کمک به این تلاش ها تاکید کردند.

 
مسائل مهم روابط روسیه و آمریکا و برنامه دیدارهای دو طرف از دیگر محورهای این گفت وگوی تلفنی اعلام شده است.
ایرنا

روزنامه «دیلی میرور» : ابوبکر البغدادی کشته شد

روزنامه دیلی میرور بریتانیا گزارش داد که باتوجه به گزارش‌های تایید نشده‌ توسط ارگان‌های رسمی از «الرقه»، «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در حمله‌های روز گذشته به این شهر کشته شده است.   البغدادی که در سال ۲۰۱۴ خود را به عنوان خلیفه گروه تروریستی داعش معرفی کرد، بار‌ها اخبار کشته شدنش منتشر شده است.   ... روزنامه «دیلی میرور» : ابوبکر البغدادی کشته شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

روسیه: ائتلاف تحت امر آمریکا از داعش در مقابل ارتش سوریه حمایت می‌کند

فرمانده نیروهای زمینی روسیه در سوریه می‌گوید، ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه در جهت تضعیف اقدامات ضد تروریستی دولت سوریه عمل می‌کند.   به گزارش شبکه خبری راشاتودی، سرگئی سوروویکین، فرمانده نیروهای زمینی ارتش روسیه در سوریه در این باره توضیح داد: با وجود اینکه ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا مبارزه با ... روسیه: ائتلاف تحت امر آمریکا از داعش در مقابل ارتش سوریه حمایت می‌کند

ادامه

امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه

نیروهای ارتش سوریه به مرزهای مشترک با عراق در شمال شرق التنف رسیدند

یک مقام نظامی سوریه اعلام کرد، یگان‌های ارتش توانستند بعد از نابودی تجمعات داعش وارد مرزهای سوریه و عراق در شمال شرق التنف در عمق منطقه صحرای سوریه “بادیه الشام” شوند.   به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش سوریه با همکاری هم‌پیمانان خود توانستند روز جمعه به مرزهای سوریه و عراق در ... نیروهای ارتش سوریه به مرزهای مشترک با عراق در شمال شرق التنف رسیدند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

آزادی چند منطقه دیگر در جنوب «تدمر» /جنگ داخلی تکفیری‌ها در «ادلب»

منابع سوری از پاکسازی چند منطقه دیگر در جنوب تدمر و حملات جنگنده‌های سوری به مواضع تروریست‌های داعشی در شرق حماه خبر دادند.   نیروهای ارتش سوریه منطقه «العباسیه» و اثر باستانی «زنوبیا» در جنوب شهر تدمر در حومه شرقی حمص را از اشغال تروریست‌های داعشی آزاد کردند.   نیروهای ارتش سوریه همچنین «دهلون» و ... آزادی چند منطقه دیگر در جنوب «تدمر» /جنگ داخلی تکفیری‌ها در «ادلب»

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه