افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

مخالفت سران اتریش و آلمان با تحریم گاز طبیعی روسیه

صدراعظم اتریش روز سه شنبه با آسان‌تر دانستن جبران نفت خام وارداتی از روسیه، نسبت به گاز طبیعی آن، تائید کرد که تحریم خرید گاز طبیعی از روسیه در دستور کار اتحادیه اروپا قرار ندارد.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛ کارل نهامر افزود که تحریم واردات گاز از روسیه در بسته بعدی تحریمی اتحادیه اروپا بر مسکو گنجانده نخواهد شد.

 

اولاف شولتز صدراعظم آلمان نیز با صراحت گفت که تحریم گاز روسیه در دستور کار قرار ندارد و این موضوع در بسته بعدی تحریمی علیه روسیه مطرح نخواهد شد.

 

مقام های اتریش پیش از این، میزان وابستگی این کشور را به گاز روسیه ۸۰ درصد ارزیابی کرده بودند و به این علت از تحریم واردات گاز از این کشور حمایت نخواهند کرد. هر چند وین به علت وابستگی کمتر به نفت خام روسیه، از اعمال تحریم نفتی اتحادیه اروپا بر مسکو، حمایت می‌کند.

 

شرکت گازپروم دوشنبه‌ شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی به شرکت لهستانی گازترا را به دلیل پرداخت نشدن بهای گاز خریداری شده و مخالفت با پرداخت بهای آن با روبل، از امروز (سه‌شنبه) متوقف می‌کند.

 

لهستان پیش از این با خواسته روسیه مبنی بر پرداخت هزینه واردات گاز از روسیه با ارز روبل، مخالفت کرده بود. روسیه در سال ۲۰۲۱ حدود ۶.۷ میلیون متر مکعب گاز به لهستان صادر کرد.

 

دولت لهستان در اوایل خرداد ماه اعلام کرد که منتظر پایان سال ۲۰۲۲ به اتمام قرارداد واردات گاز از روسیه نخواهد ماند و آن را زودتر از موعد لغو می‌کند.

 

لهستان در کنار بلغارستان و فنلاند، سازوکار روسیه را برای پرداخت پول گاز به روبل را نپذیرفت. مسکو برای تقویت پول ملی خود و در عین حال، تنبیه تحریم کنندگان اروپایی، از اواخر مارس خواستار پرداخت هزینه گاز به روبل شد.

 

برخی شرکت‌های انرژی اروپا، پرداخت پول گاز روسیه به روبل را پذیرفته‌اند و بروکسل اوایل این ماه، راهنمای جدیدی را برای تجارت شرکت‌های اروپایی با روسیه منتشر کرد که چگونگی پرداخت پول گاز به روبل، بدون نقض تحریم‌ها را آموزش می‌دهد.

 

شرکت گازپروم روسیه در اواخر آوریل، صادرات گاز به لهستان را به خاطر نپذیرفتن پرداخت هزینه‌ها به روبل قطع کرد اما این کشور همچنان از طریق آلمان و با واسطه از گاز روسیه استفاده می‌کرد.

کرواسی: بهای تحریم نفت روسیه را شهروندان اروپایی پرداخت خواهند کرد

رئیس جمهور کرواسی روز سه‌شنبه گفت که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه فقط باعث خنده پوتین خواهد شد و بهای این تحریم‌ها را شهروندان اروپایی پرداخت می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, کرواسی, لهستان

پاتک پکن به‌واشنگتن دراقیانوس آرام

درجه حرارت رقابت چین و امریکا در حوزه شرق آسیا و پاسیفیک، در حال داغ و داغ‌تر شدن است. تنها یک هفته بعد از سفر «جو بایدن» به شرق آسیا و تلاش برای ارائه طرح‌های اقتصادی جدید علیه چین، وزیر خارجه چین دیروز پیش‌نویس برنامه اقدام مشترک ۵ ساله‌ای را به کشورهای کوچک حوزه پاسیفیک ... پاتک پکن به‌واشنگتن دراقیانوس آرام

ادامه

اقتصادی, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, جزایر سلیمان, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, فیجی, مقاله

آمریکا به دنبال حفظ استیلای خود در منطقه هند و اقیانوس آرام است

کارشناس مسائل منطقه اقیانوسیه تاکید آمریکا در تلاش برای به سیطره در آوردن مناطقی است که از جانب چین در آنجا احساس خطر می‌کند.  

ادامه

استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, هندوستان

تجربه‌ی خصوصی‌سازی، سیاست یارانه‌ای و مبارزه با فقر مطلق

استدلال دولت امروز این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث فساد شده است. درست است، برخی دلار گرفتند تا کالای اساسی وارد کنند اما برای سود خود چیزِ دیگری وارد کردند، یا با نرخ ارز دولتی کالا وارد کردند و با نرخ آزاد در بازار فروختند. ما این را قبول داریم؛ اما آیا راه‌حلِ آن ... تجربه‌ی خصوصی‌سازی، سیاست یارانه‌ای و مبارزه با فقر مطلق

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, کارگری