تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

آمریکا به دنبال حفظ استیلای خود در منطقه هند و اقیانوس آرام است

کارشناس مسائل منطقه اقیانوسیه تاکید آمریکا در تلاش برای به سیطره در آوردن مناطقی است که از جانب چین در آنجا احساس خطر می‌کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛  ساندر نات باتارای، رئیس مرکز مطالعات چین در نپال تاکید کرد چارچوب اقتصادی پیشنهادی آمریکا موسوم به همکاری‌های هند و اقیانوس آرام، راهبردی برای گسترش استیلای واشنگتن در این منطقه است.

 

به گزارش خبرگزاری شینهوا، باتارای در این گفت: چارچوب اقتصادی که روز دوشنبه گذشته در سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ژاپن راه اندازی شد، تلاشی برای اقتصادی نشان دادن گفتگو‌های امنیتی است.

 

او در ادامه افزود: شکی نیست که ائتلاف چهارگانه شامل ژاپن، هند، استرالیا و آمریکا در درجه اول با هدف مقابله با چین است که واشنگتن آن را تهدیدی بزرگ برای برتری جهانی فراملی خود در دوران پس از جنگ جهانی دوم می‌داند.

 

این کارشناس نپالی تاکید کرد علاوه بر این، این چارچوب اقتصادی توسط بسیاری از کارشناسان به عنوان یک ترفند آمریکایی برای تأسیس سازمانی است که کاملا تحت نظارت و کنترل ضمنی واشنگتن کار می‌کند. این چارچوب اقتصادی قطعا در راستای گسترش ماجراجویی برتری جویی آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام فعالیت می‌کند و سود قابل توجهی برای کشور‌های عضو ندارد.

 

باتارای تایید کرد قابلیت‌های چین هم از نظر کمیت هم از نظر کیفیت، بیشتر از ژاپن، استرالیا یا هند است و او معتقد است با توجه به پیشرفت‌های فنی چین، تلاش‌ها برای مهار رشد آن توسط هر قدرتی قابل درک است.

 

چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام برای رفاه، تلاشی است برای نجات بخشی از مزایای مشارکت در یک توافق تجاری گسترده‌تر مانند توافقی که ترامپ از آن خارج شد، محسوب می‌شود. این توافق اکنون به نام توافق جامع و مترقی برای مشارکت کشور‌های حوزه اقیانوس آرام شناخته می‌شود. پیش‌تر این توافق با نام تی. پی. پی. شناخته شد، اما بدون موافقت ملی آمریکا، مخالفتی سیاسی با توافقی که به گفته برخی موجب از دست رفتن فرصت‌های شغلی می‌شود.

مسکو هشدار داد؛ درصورت حمله به‌ شهرهای روسیه، کشورهای کمک‌کننده تسلیحاتی اوکراین را هدف قرار می‌دهیم

روسیه هشدار می‌دهد که اگر یکی از شهرهایش با سلاح‌های کمک شده غرب به اوکراین هدف قرار گیرد، این کشور، اقدام به حمله به شهرهایی می‌کند که در آن تصمیم کمک تسلیحاتی به اوکراین گرفته شده است.

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

گزارش واشنگتن‌پست از حضور ۴۰۰۰ آمریکایی در جنگ اوکراین و فرار مزدوران غربی از این کشور

جنگجویان خارجی از آمریکا و دیگر کشورها، از تفاوت‌های فاحشی میان آنچه که انتظار داشتند در جنگ اوکراین ببینند و آنچه واقعا در انتظارشان بود، پرده برداشته و به واشنگتن پست گفتند که با تجهیزات ناکافی و سلاح‌هایی کمتر از حریف وارد میدان نبرد می‌شدند و بسیاری کارشان را رها کرده و باز می‌گشتند.

ادامه

افغانستان, المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, دخالت نظامی, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان

نخست‌وزیر سابق ژاپن: سیاست‌های زلنسکی دلیل جنگ اوکراین بود

«شینزو آبه» نخست وزیر پیشین ژاپن تصمیم رئیس جمهوری اوکراین در پیوستن به ناتو و امتناع از حل مناقشه «دونباس» را دلیل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین برشمرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو

چین: آمریکا به عامل اصلی بی‌ثبات کردن نظم جهانی تبدیل شده/ روابط‌مان به یک دوراهی رسیده

وزیر امور خارجه چین گفت: پکن اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد چین را نشانه انحراف جدی در روابط دو کشور از مسیر عادی می‌داند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا