پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه: شهر بندری «کراسنی» در دونتسک به کنترل نیروهای روس درآمد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز در جریان مصاحبه‌ای در مسکو اعلام کرد که شهر کراسنی اوکراین در دونتسک به کنترل نیروهای روس درآمده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در جریان مصاحبه ای در مسکو اعلام کرد: شهر بندری «کراسنی» در منطقه دونتسک اوکراین به کنترل نیروهای این کشور درآمده است.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه با بیان اینکه عملیات ویژه یگان های نظامی روسیه در اوکراین ادامه دارد، گفت که ارتش کشورش همراه با نیروهای دونتسک شهر کراسنی را تحت کنترل کامل خود درآورده اند.

 

ایگور کوناشنکوف در این خصوص اضافه کرد: مرکز فرماندهی پیشروی تیپ ۳۰ مکانیزه ارتش اوکراین در شهرک بهموت و مرکز فرماندهی یگان پدافند منطقه ای در شهرک سولدار با موشک هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

 

این مقام دفاعی روسیه خاطر نشان کرد: در نتیجه این حملات هوایی، بیش از ۲۶۰ نیروی اوکراینی نیز کشته شدند.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: (از آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین) تاکنون ۱۸۲ فروند هواپیما، ۱۲۸ بالگرد، ۱۰۴۵ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۲۴ سامانه موشک پدافند هوایی، ۳ هزار و ۲۹۷ تانک و خودروی زرهی، ۴۴۴ راکت انداز چند لوله، ۱۷۱۴ موشک انداز و ۳ هزار و ۲۴۵ خودروی نظامی متعلق به اوکراین منهدم شده است.

 

وی پیشتر نیز اعلام کرده بود که پدافند هوایی روسیه یک فروند جنگنده «سوخ و-۲۵» اوکراین و ۴ فروند پهپاد این کشور را در منطقه «دنیپروپتروفسک» سرنگون کرده‌اند.

.
.

همچنین نیروهای موشکی و توپخانه‌ای روسیه ۶۲ پست فرماندهی اوکراین و ۵۹۶ منطقه تجمعه نیروی انسانی و تجهیزات ارتش اوکراین را هدف قرار دادند.

.
.

مسکو تاکنون بارها اعلام کرده است که در صورت موافقت کی یف با شروط متضمن امنیت این کشور، عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین متوقف خواهد شد.

 

نخست‌وزیر سابق ژاپن: سیاست‌های زلنسکی دلیل جنگ اوکراین بود

«شینزو آبه» نخست وزیر پیشین ژاپن تصمیم رئیس جمهوری اوکراین در پیوستن به ناتو و امتناع از حل مناقشه «دونباس» را دلیل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین برشمرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو

هشدار پلیس اتحادیه اروپا نسبت به‌ دسترسی تروریست‌ها و گروه‌های نئونازی به‌تسلیحات تحویلی به‌اوکراین

اداره پلیس اتحادیه اروپا می‌خواهد استراتژی جدیدی در ارتباط با محموله‌های تسلیحاتی تحویلی به اوکراین ایجاد کند. یوروپل می‌گوید در ارتباط با سلاح‌هایی که به اوکراین ارسال شده بر اساس تجربه تلخ جنگ بالکان عمل خواهد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امنیتی, اوکراین, بالکان, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, حقوق بشر, خبر, شرق اروپا, نئونازیسم, یوگوسلاوی

چرایی سفر وزیر خارجه روسیه به عربستان در بحبوحه جنگ اوکراین

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه سه روز دیگر (۳۱ مه) به عربستان سعودی و بحرین سفر خواهد کرد و این دومین سفر منطقه‌ای وی به خلیج فارس بعد از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین است.

ادامه

امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عربستان سعودی