تظاهرات ضد آمریکایی در «سئول» در مخالفت با رزمایش با آمریکا

شماری از شهروندان کره جنوبی نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، شماری از شهروندان کره جنوبی روز یکشنبه نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در شهر «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند.  به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» ... تظاهرات ضد آمریکایی در «سئول» در مخالفت با رزمایش با آمریکا

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

مردم یونان با شعار «بلینکن برو خونه» به استقبال وزیرخارجه آمریکا رفتند

فعالان ضد جنگ یونانی در اعتراض به سفر وزیرخارجه آمریکا مقابل سفارت و کنسولگری این کشور در دو شهر بزرگ یونان تظاهرات کردند. هزاران مرد و زن جوانی یونانی اعضای و دوستان جنبش (KNE) با شعار‌هایی مانند «پایگاه‌های ناتو-آمریکا از یونان خارج شوند» و «عدم مشارکت در مداخلات امپریالیستی» در آتن علیه سفر آنتونی بلینکن، ... مردم یونان با شعار «بلینکن برو خونه» به استقبال وزیرخارجه آمریکا رفتند

ادامه

آمریکا, اروپا, اعتراضات اجتماعی, اعتراضات سیاسی, امپریالیسم, ترکیه, جنوب اروپا, جهان, سوریه, ضد جنگ, کارگری, ناتو, همبستگی, یونان

تظاهرات ضددولتی در پرو و هشدار بومیان به ارتش

هزاران نفر از بومیان پرو با برگزاری تظاهرات ضددولتی در جنوب این کشور، نسبت به وقوع یک «جنگ داخلی» در صورت ورود ارتش هشدار دادند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ائوروپا پرس، هزاران نفر از بومیان آیمارا در منطقه پونو در جنوب پرو تظاهرات کردند و استعفای دینا بلوآرته رئیس‌جمهوری جدید ... تظاهرات ضددولتی در پرو و هشدار بومیان به ارتش

ادامه

آمریکای لاتین, اعتراضات سیاسی, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر

هزاران معترض پرویی بار دیگر به خیابان‌ها آمدند

هزاران نفر از مردم پرو با گرامیداشت کشته‌شدگان اعتراضات اخیر تظاهرات ضددولتی برگزار کرده و بار دیگر خواستار برکناری دینا بلوارته رئیس جمهوری موقت این کشور شدند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان پنجشنبه به وقت محلی در چندین شهر پرو به خیابان‌ها آمدند و پایان بحران سیاسی در این کشور را ... هزاران معترض پرویی بار دیگر به خیابان‌ها آمدند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اعتراضات سیاسی, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر

بیش از ۷۵۰ هزار فرانسوی در تظاهرات علیه دولت مکرون شرکت کردند + فیلم

رسانه های فرانسوی به نقل از وزارت کشور گزارش دادند که بیش از ۷۵۰ هزار نفر در سومین تظاهرات سراسری روز سه شنبه علیه اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی در فرانسه شرکت کردند. به گزارش ایرنا، شبکه فرانسوی (BFMTV) بر اساس داده های وزارت کشور گزارش داد که شمار شرکت کنندگان در تظاهرات پاریس پایتخت فرانسه ... بیش از ۷۵۰ هزار فرانسوی در تظاهرات علیه دولت مکرون شرکت کردند + فیلم

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فرانسه, فیلم, کارگری

ادامه اعتراضات شبانه و یورش یگان ویژه به خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و … + فیلم

ساختمان اداری تجاری متروپل در آبادان با مالکیت حسین عبدالباقی دوشنبه ۲ خرداد فرو ریخت که طبق آمارهای رسمی تاکنون ۲۸ نفر کشته و ده‌ها نفر زیر آور گرفتار شده‌اند

.
.

اعتراضات شبانه مردم شهرهای ایران در همبستگی با مردم آبادان شامگاه جمعه ۶ خرداد نیز ادامه یافت و ماموران در اهواز به تظاهرکنندگان حمله کردند.

.
.

بر اساس ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، نیروهای یگان ویژه در چندین نقطه آبادان به معترضان و عزاداران فاجعه فروریختن ساختمان «متروپل» حمله کرده و به سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

.
.

طبق این ویدیوها، حداقل یک شهروند آبادانی زخمی شده است.

.
.

ویدیوهایی هم از شلیک مستقیم تیر و سنگ‌پرانی نیروهای امنیتی به‌سوی مردم معترض آبادان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

.
.

همزمان مردم شهر اهواز نیز شامگاه جمعه با تظاهرات در چندین نقطه شهر و سر دادن شعار «باقی جنایت میکنه، مسئول حمایت میکنه» با مردم آبادان اعلام همبستگی کردند. ماموران امنیتی در اهواز نیز به معترضان حمله کرده و تجمع مسالمت‌آمیز آنها را به خشونت کشاندند.

.
.

فعالان حقوق بشری هم در اهواز از بازداشت ده‌ها شهروند معترض از جمله کریم الدنیناوی، عقیل عموری، محمد و علی فرطوسی در سحرگاه شنبه ۷ خرداد در شهرهای مختلف خوزستان خبر دادند.

.
.

شهر امیدیه و معشور (ماهشهر) نیز شاهد حضور اعتراضی مردم در خیابان‌ها بود. معترضان شعارهایی چون «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت»، «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن»، «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه» و «مرگ بر ستمگر» سر دادند.

.
.

مردم معشور همچنین با شعار «نفت و گازمون رو بردند، خونمون رو خوردن» نسبت به شرایط معیشتی و وضعیت اسفناک خوزستان اعتراض کردند.

.
.

ویدیوهایی از سوی کاربران ساکن معشور هم منتشر شده که گشت‌زنی پهپادها در آسمان این شهر برای شناسایی معترضان را به تصویر کشیده است.

.
.

پیشتر در اعتراضات آبان ۹۸ نیز برای شناسایی و سرکوب مردم این شهر از پهپاد استفاده شده بود. در اعتراضات آبان نیروهای امنیتی ایران با حمله به تظاهرکنندگان در «نیزار»‌های اطراف معشور به کشتار صدها نفر از مردم این شهر اقدام کردند.

.
.

مردم چند شهر دیگر خوزستان از جمله ایذه و باغملک نیز با هدف همدردی و همبستگی با مردم آبادان مراسم سوگواری برگزار کردند.

.
.

خبرهایی هم از حضور اعتراضی مردم شاهین‌شهر و سر دادن شعارهایی علیه مقامات جمهوری اسلامی گزارش شده است.

.
.

مردم بوشهر هم در اعتراض به شرایط موجود کشور و در همبستگی با مردم داغدار آبادان تظاهرات کردند.

.
.

ویدیوهایی نیز از حضور گسترده نیروهای یگان ویژه در چندین شهر از جمله شیراز منتشر شده است.

.
.

بنا به گزارش شهروندان و کاربران اینترنت خانگی در بسیاری از شهرهای ایران دچار اختلال شده و در اهواز و تهران به طور کامل قطع شده است. اینترنت موبایل نیز در همه شهرهای خوزستان با کاهش شدید سرعت مواجه شده است.

.
.

شهرهای مختلف استان و کشور از جمله محمره (خرمشهر)، بهبهان، شاهین‌شهر و بندرعباس شامگاه پنج‌شنبه نیز شاهد حضور مردم معترض و شعار علیه مسئولان کشوری بود.

ادامه اعتراضات در ایران؛ معترضان علیه خامنه‌ای شعار دادند

اعتراضات آبادان به سرعت به شهرهای دیگر کشور کشیده شد. اینترت در مناطقی که اعتراض‌ها ادامه داشت برای چند ساعت قطع یا کم‌سرعت شده است. تظاهرکنندگان علیه رهبر جمهوری اسلامی شعار دادند.

ادامه

اعتراضات سیاسی, ایران, حقوق بشر, گزارش

ضرب‌الاجل ۶ روزه عمران خان به دولت پاکستان + ویدئو

نخست وزیر سابق پاکستان امروز (پنجشنبه) هشدار داد، دولت اسلام‌آباد باید ظرف شش روز آتی انتخابات جدیدی برگزار کند در غیر این صورت وی به همراه سه میلیون تن مجددا به طرف اسلام آباد دست به راهپیمایی خواهد زد.

ادامه

اعتراضات سیاسی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, ویدیو

با تشدید اوضاع در پایتخت، دولت پاکستان، ارتش را به اسلام‌آباد فرا خواند

به دنبال ورود انبوهی از معترضان ضددولتی به پایتخت پاکستان در قالب تظاهرات حزب تحریک انصاف به رهبری «عمران‌خان» و تداوم رویارویی نیروهای دولتی و مخالفان، ارتش پاکستان برای کمک به امنیت و حفاظت از “منطقه قرمز” به اسلام‌آباد فرا خوانده شد.

ادامه

اعتراضات سیاسی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر

در آستانه تظاهرات مخالفان؛ اسلام آباد مسدود شد

همه راه های منتهی به اسلام آباد پایتخت پاکستان امروز در آستانه تظاهرات بزرگی که عمران خان، نخست وزیر مخلوع و حامیانش برنامه ریزی کرده بودند، مسدود شد.

ادامه

اعتراضات سیاسی, امریکا, امریکای شمالی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر