هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

وزیر خارجه عربستان: مادامیکه مسئله فلسطین حل نشود عادی‌سازی با اسرائیل در کار نخواهد بود

اعتمادآنلاین| فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در پاسخ به سوالی در مجمع جهانی اقتصاد داووس درباره موضع ریاض نسبت به عادی سازی روابط با اسرائیل گفت، تا زمانیکه مسئله فلسطین حل و فصل نشود عادی سازی در کار نخواهد بود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، بن فرحان پاسخ داد: هیچ چیزی در نگاه ما نسبت به این موضوع تغییر نکرده است، عادی سازی نتیجه نهایی نیست، بلکه نتیجه نهایی برای یک مسیر است.

 

وی افزود: عربستان بود که ابتکار صلح عربی را (در اجلاس سران کشورهای عربی در بیروت در سال ۲۰۰۲) ارائه کرد و این طرح به عادی سازی کامل بین اسرائیل و منطقه منجر خواهد شد. اما تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود، نمی‌توانیم روابط را با اسرائیل عادی سازی کنیم.

 

این طرح برقراری روابط عادی میان کشورهای عربی و اسرائیلی را پیشنهاد می‌کند، اما در صورتی که این رژیم از سرزمین‌های عربی اشغال شده از سال ۱۹۶۷ خارج شود و تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی بیت‌المقدس شرقی را بپذیرد و راه حل عادلانه‌ای برای مسئله پناهندگان ایجاد شود.

 

وزیر خارجه عربستان همچنین تاکید کرد: اولویت در حال حاضر پیشبرد روند صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است و این قطعا به نفع منطقه، اسرائیل و فلسطین خواهد بود.

 

از سوی دیگر، بن فرحان در اولین واکنش رسمی از سوی ریاض به نتایج انتخابات پارلمانی لبنان گفت:‌ این نتایج می‌تواند گامی مثبت باشد، اما برای گفتن این موضوع خیلی زود است.

 

بن فرحان با بیان اینکه “لبنانی‌ها باید اصلاحاتی را برای بازپس گرفتن حاکمیت کشور انجام دهند”، گفت: فروپاشی دولت لبنان یک موضوع جدی است. وی بر لزوم تسریع در انجام اصلاحات برای جلوگیری از این امر تاکید کرد.

 

وی گفت: ما به بازگشت روند سیاسی در لبنان اهتمام می‌ورزیم و همه طرف ها باید برای آن تلاش کنند و اگر لبنانی‌ها اصلاحات را انجام دهند، خواهیم دید که چه چیزی لازم است انجام دهیم. تغییر و موضوع حزب الله در دست لبنانی‌ها است

قانون‌گذار آمریکایی: کشته شدن خبرنگار الجزیره با پول آمریکایی‌ها انجام شد

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت، به شهادت رسیدن یک خبرنگار فلسطینی توسط صهیونیست‌ها با فرستادن مالیات آمریکایی‌ها برای اسرائیل میسر شده است.

ادامه

اسراییل, امریکای شمالی, تحلیل, حقوق بشر, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

چین اقدام اسرائیل در کشتن خبرنگار الجزیره را محکوم کرد + ویدیو

وزارت امور خارجه چین رسما اقدام نیروهای اسرائیلی را در به شهادت رساندن شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه خبری الجزیره را محکوم کرد.

ادامه

اسراییل, جهان, چک, خاورمیانه, خبر, خبرنگاری, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین, ویدیو

هشدار اتحادیه عرب نسبت پیامدهای ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

اتحادیه عرب نسبت به پیامدهای اقدام اسرائیل در تصویب ساخت چهار هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری و تخریب ۱۲ روستا در مسافر یطا در جنوب استان الخلیل هشدار داد.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه عرب, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین