هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

اعتراف صهیونیست‌ها به ترور خبرنگار الجزیره

روزنامه عبری هارتص به نقل از ارتش اسرائیل نوشت، شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی کشته شده است.

 

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت، گلوله‌ای که به ناحیه سر شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره اصابت کرد، با کالیبر ۵.۵۶ میلیمتر بود و از تفنگ نوع m۱۶  شلیک شد.

 

تحقیقات ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که یگان مخفی دوفدوفان  به سمت خبرنگار فلسطینی شلیک کرده است.

 

روزنامه هارتص همچنین گزارش داد، خبرنگار فلسطینی در لحظه شلیک گلوله و کشته شدن در فاصله ۱۵۰ متری (۳۲۸ فوت) نیروهای اسرائیلی بوده است.

 

بنا بر گزارش روزنامه، تحقیقات نشان داد که یگان ویژه نظامی(دوفدوفان) دهها گلوله طی حمله در جنین شلیک کرده است.

 

وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه از کشته شدن «شیرین ابوعاقله» خبرنگار روزنامه الجزیره با اصابت گلوله به سرش در حین پوشش خبری یورش ارتش اسرائیل به اردوگاه آوارگان جنین در کرانه باختری، خبر داد.

 

این در حالیست که پیشتر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به کشته شدن خبرنگار شبکه الجزیره مدعی شد که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد مسلح فلسطینی با شلیک بی هدف باعث کشته شدن این خبرنگار شدند!

 

شبکه الجزیره اعلام کرد که شیرین ابوعاقله حین پوشش اخبار یورش نظامیان اسرائیل به جنین در کرانه باختری از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفته و به شهادت رسیده است وی لباس خبرنگاری برتن داشته است.

 

صهیونیست‌‌ها با تیراندازی مکرر مانع از امداد به موقع و نجات «شیرین ابوعاقله» شدند. ویدیوی لحظه کشته شدن این خبرنگار الجزیره را ببینید.

 

 

هشدار اتحادیه عرب نسبت پیامدهای ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

اتحادیه عرب نسبت به پیامدهای اقدام اسرائیل در تصویب ساخت چهار هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری و تخریب ۱۲ روستا در مسافر یطا در جنوب استان الخلیل هشدار داد.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه عرب, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

بیانیۀ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به مناسبت اول ماه مه ۲۰۲۲

اول ماه مه ۲۰۲۲: «ما متحد ادامه می‌دهیم! برای برآورده ساختن نیازهای معاصرمان، علیه بربریت امپریالیستی-سرمایه‌داری!«

ادامه

اروپا, استثمار, افغانستان, امپریالیسم, امریکا, امنیتی, اوکراین, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, سوریه, عراق, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگری, کوبا, لبنان, لیبی, ناتو, همبستگی, ونزوئلا, یوگوسلاوی

حل نشدن مساله فلسطین دلیل اصلی تنش‌ها در منطقه است

روسیه ضمن ابراز نگرانی از بالا گرفتن تنش‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، بر اهمیت جلوگیری از آغاز موج جدیدی از درگیری‌های نظامی میان دو طرف تاکید کرد.

ادامه

اردن, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, مصر