وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه را بدون استفاده آمریکا از وتو تصویب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه را تصویب کرد، اما در تصویب پیش‌نویس اصلاح شده این قطعنامه که شامل عبارت «آتش‌بس پایدار» بود، ناکام ماند. بر ... تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خبر, روسیه, سازمان ملل, فلسطین

قانون‌گذار آمریکایی: کشته شدن خبرنگار الجزیره با پول آمریکایی‌ها انجام شد

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت، به شهادت رسیدن یک خبرنگار فلسطینی توسط صهیونیست‌ها با فرستادن مالیات آمریکایی‌ها برای اسرائیل میسر شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت، به شهادت رساندن «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی با ارسال پول مالیات آمریکایی‌ها برای اسرائیل میسر شده است.

 

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، این قانون‌گذار آمریکایی در پیامی ویدئویی گفت: «معتقدم واقعا مهم است که به آنچه برای شیرین ابوعاقله در فلسطین اتفاق افتاد متمرکز شویم. یک خبرنگار حرفه‌ای و یک شهروند آمریکا توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده است. نباید اجازه دهیم چنین رنجی با منابع [مالی] ما ایجاد شود».

 

اوکاسیو کورتز افزود: «مالیات دلاری ما بخشی از این اتفاق است. ما در آمریکا توان پرداخت هزینه‌های درمانی را نداریم و در عین حال برای چنین اقداماتی منابع مالی تأمین می‌کنیم. باید در اینجا نوعی خط قرمز ترسیم شود».

 

این مقام آمریکایی لاتین تبار خاطر نشان کرد: «آن‌ها سال گذشته تمام یک ساختمان رسانه‌ای را منهدم کردند. چنین اتفاقی نمی‌تواند بدون رضایت ما رخ داده باشد».

 

اشاره اوکاسیو کورتز به جنگ سال گذشته در غزه است که ساختمان متعلق به خبرگزاری «آسوشیتد پرس» و شبکه الجزیره توسط جنگنده‌های اسرائیلی هدف قرار گرفته و کاملا تخریب شد. صهیونیست‌ها مدعی بودند گروه مقاومت فلسطینی «حماس» در این ساختمان فعالیت داشته است.

 

او در این پیام ویدئویی گفت، اگر کسی بگوید «فلسطینی‌ها انسان و واجد حقوق انسانی» هستند، به ضدیهودی بودن متهم می‌شود و چنین مباحثی، ممنوعه تلقی می‌شوند.

 

این قانون‌گذار آمریکایی گفت: «حرف زدن درباره حقوق اساسی برخی انسان‌ها، به لحاظ سیاسی بیش از حد بحث برانگیز هستند. اما چنین اظهاراتی به معنای این نیست که باور نداشته باشید مردم اسرائیل نباید امنیت داشته باشند بلکه آیا نباید اعتقاد داشت که مردم فلسطین نیز باید امنیت داشته باشند؟»

 

نظامیان اسرائیلی چهارشنبه پیش، در یورش به منطقه «جنین» واقع در شمال کرانه باختری، این خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، از فاصله ۱۰۰ تا۱۵۰ متری به شهادت رسانده و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند.

 

شهادت ابوعاقله اولین جنایت اسرائیل علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی نبوده و بر اساس اعلام وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین، از انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ تا به امروز ۴۵ روزنامه‌نگار به دست اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

 

چین اقدام اسرائیل در کشتن خبرنگار الجزیره را محکوم کرد + ویدیو

وزارت امور خارجه چین رسما اقدام نیروهای اسرائیلی را در به شهادت رساندن شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه خبری الجزیره را محکوم کرد.

ادامه

اسراییل, جهان, چک, خاورمیانه, خبر, خبرنگاری, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین, ویدیو

هشدار اتحادیه عرب نسبت پیامدهای ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

اتحادیه عرب نسبت به پیامدهای اقدام اسرائیل در تصویب ساخت چهار هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری و تخریب ۱۲ روستا در مسافر یطا در جنوب استان الخلیل هشدار داد.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه عرب, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

بیانیۀ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به مناسبت اول ماه مه ۲۰۲۲

اول ماه مه ۲۰۲۲: «ما متحد ادامه می‌دهیم! برای برآورده ساختن نیازهای معاصرمان، علیه بربریت امپریالیستی-سرمایه‌داری!«

ادامه

اروپا, استثمار, افغانستان, امپریالیسم, امریکا, امنیتی, اوکراین, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, سوریه, عراق, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگری, کوبا, لبنان, لیبی, ناتو, همبستگی, ونزوئلا, یوگوسلاوی