سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ارتش آمریکا تایید کرد که یک جنگنده اف-۱۶ آمریکایی در آب‌های نزدیک کره‌جنوبی سقوط کرده است. این سومین باری است که یک هواپیمای جنگی آمریکا در کمتر از یک سال گذشته در این منطقه سقوط می‌کند. به گزارش ایسنا، به گزارش یونهاپ، خلبان این جنگنده آمریکایی بامداد امروز چهارشنبه مجبور شد هواپیمایش را رها کرده ... سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, شبه جزیره کره, شرق آسیا

آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

کارلوس دل تورو وزیر نیروی دریایی آمریکا گفت: نیروی دریایی چین نسبت به رقیب آمریکایی خود از مزایای قابل توجهی برخوردار است و ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند. به گزارش ایرنا، سی ان ان چهارشنبه شب گفت، رئیس نیروی دریایی ایالات متحده تصریح کرد که نیروی دریایی چین دارای ... آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, چین, شرق آسیا, غرب

بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

بالاخره بعد از ۱۵ دور رای‌گیری در پنج روز، در ساعات ابتدایی امروز (شنبه) کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رسید، اما ۱۴ رای‌گیری ناموفق و امتیازات زیادی که به مخالفان داده، نشان از راه دشوار او در ادامه این مسیر دارد. به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه نیویورک‌تایمز، کوین مک‌کارتی، ... بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند. به گزارش ایلنا، روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند.  «بردلی دیوین»، نویسنده‌ آمریکایی، طی مقاله‌ای در این روزنامه عنوان کرد که اقدامات اخیر کنگره آمریکا نشان از ... افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه

جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

جمهوریخواهان توانسته اند سرانجام پیروزی خود در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا را تثبیت کنند و به طور رسمی حزب پیروز انتخابات شوند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس تازه‌ترین نتایج شمارش آرای انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، حزب جمهوری خواه پس از چهار سال توانست رهبری دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا را ... جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

سناتور آمریکایی: دولت ما بزرگ‌ترین عامل انتشار دروغ در جهان است

«رند پال» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا روز چهارشنبه گفت، دولت دروغگوی این کشور حق ندارد به مردمش بگوید چه چیزی «واقعیت» است و خود بزرگ‌ترین عامل دروغ‌رسانی (انتشار اطلاعات نادرست) است.

 

به گزارش فارس به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا در جلسه استماع مجلس سنای آمریکا در دفاع از تشکیل «هیأت مدیریت دروغ‌رسانی» گفت، به رسانه‌های اجتماعی در فیلتر کردن «اخبار جعلی» کمک زیادی شده است.

 

رند پال در واکنش به اظهارات این وزیر آمریکایی گفت: «مشکل اینجاست، ما حتی بر سر این توافق نداریم که تعریف دروغ‌رسانی چیست. حتی نمی‌توانید بر سر این توافق داشته باشید که روس‌ها اطلاعات خود را وارد “پرونده استیل” کرده‌اند».

 

اشاره سناتور ایالت کنتاکی به گزارشی جنجالی یک جاسوس سابق انگلیسی به اسم «کریستوفر استیل» است که مدعی شده بود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با کمک روسیه توانست در انتخابات پیروز شود. این ادعا حتی به استیضاح اول ترامپ نیز منجر شد اما شواهد کافی برای آن پیدا نشد.

 

رند پال در ادامه انتقاداتش گفت: «می‌دانید بزرگ‌ترین انتشار دهنده دروغ‌رسانی‌ها در تاریخ کل جهان کیست؟ دولت آمریکا!»

 

این سناتور آمریکایی در ادامه به چند دروغ‌رسانی در دولت آمریکا اشاره کرده و گفت، دولت آمریکا سال‌ها درباره ابعاد جنگ ویتنام به مردم دروغ گفت.

 

رند پال همچنین به «سلاح کشتار جمعی جورج دابلیو بوش» اشاره کرد که بهانه‌ای برای حمله آمریکا به عراق و اشغال این کشور به مدت دو دهه شد.

 

این سناتور آمریکایی افزود: «فکر کرده‌اید مردم آمریکا اینقدر احمق هستند که شما باید به آن‌ها بگویید چه چیزی حقیقت است؟»

 

دولت آمریکا اواخر ماه گذشته میلادی از تشکیل هیأت مدیریت دروغ‌رسانی خبر داد که هدف آن مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست در این کشور است و مدعی شده شهروندان آمریکایی را هدف این پروژه قرار نخواهد داد.

زورآزمایی اقتصادی چین و آمریکا وارد مرحله حساس شده است

یک نشریه آمریکایی با اذعان به اینکه تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه به بهانه تحولات اوکراین باعث تسریع روند جداشدگی مسیر اقتصادی چین و آمریکا از یکدیگر خواهد شد، نوشت که چین اکنون در حال ارزیابی مجدد قدرت اقتصادی غرب است.

ادامه

افریقای جنوبی, اقتصادی, امریکا, اوکراین, ایدئولوژیک, برزیل, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب, مقاله, هندوستان

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا