روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

فرمانده آمریکایی: ارتش چین تهاجمی‌تر و خطرناک‌تر شده است

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سفر هند-اقیانوس آرام خود که شامل توقف در اندونزی نیز می‌شود، گفت که ارتش چین در مقایسه با پنج سال پیش تهاجمی‌تر و خطرناک‌تر شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، میلی تصریح کرد که شمار هواپیماها و کشتی‌های چینی که توسط ایالات متحده و شرکای این کشور رهگیری شده‌اند، به طرز قابل توجهی افزایش یافته‌اند و برخوردهای ناامن به نسبت افزایش یافته است.

 

میلی در این خصوص ادامه داد: «پیام این است که ارتش چین در هوا و در دریا، به طرز چشمگیر و قابل توجهی در این منطقه خاص تهاجمی شده است».

 

اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در حالی مطرح شده است که ایالات متحده تلاش‌ها برای تقویت رابطه با کشورهای آسیا اقیانوسیه برای مقابله با چین را افزایش داده است و دولت بایدن نیز چین را یک «تهدید فوری» و اصلی‌ترین چالش امنیتی بلندمدت آمریکا می‌داند.

 

آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد سفر میلی به منطقه به شدت بر تهدید چین متمرکز است. او این هفته در نشست رؤسای دفاع منطقه آسیا و اقیانوسیه در سیدنی استرالیا شرکت خواهد کرد که موضوعات کلیدی آن رشد فزاینده نظامی چین و نیاز به حفظ اقیانوس آرام آزاد، باز و در آرامش خواهد بود.

 

مقام‌های نظامی آمریکا همچنین مدعی هستند که ممکن است چین به تایوان حمله کند و به این بهانه ایالات متحده همچنان متحد اصلی تایوان و تأمین کننده اصلی تسلیحات دفاعی برای این جزیره است.

 

طبق این گزارش، ایالات متحده و متحدان این کشور نگران هستند که توافق امنیتی اخیر که پکن در ماه آوریل با جزایر سلیمان به امضا درآورد به ایجاد پایگاه نیروی دریایی در جنوب اقیانوسیه منجر شود. ایالات متحده و استرالیا به جزایر سلیمان گفته‌اند که میزبانی از یک پایگاه نظامی چین قابل تحمل نیست.

 

میلی در این خصوص گفت: «این منطقه‌ای است که چین تلاش می‌کند برای اهداف خود به آن نزدیک شود و بار دیگر، این قضیه نگران کننده است زیرا چین فقط برای دلایل خوب این کار را نمی‌کند. آن‌ها می‌خواهند نفوذ خود را در سراسر منطقه گسترش دهند و این پیامدهای احتمالی غیرضروری برای متحدان و شرکای ما در منطقه دارد».

 

دیدار میلی از اندونزی اولین سفر رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده از سال ۲۰۰۸ تاکنون محسوب می‌شود که در آن زمان مایک مولن بعنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اندونزی سفر کرده بود.

 

میلی همچنین مدعی شد که ژاپن، کانادا، استرالیا، فیلیپین و ویتنام  در ماههای اخیر، کشتی‌ها و هواپیماهای چین را رهگیری کرده‌اند و تعداد رخدادهای ناامن به نسبت افزایش یافته است.

 

ایالات متحده در سالهای اخیر ارتباطات خود با کشورهای منطقه اقیانوسیه را به امید جلوگیری از افزایش نفوذ چین در منطقه افزایش داده است. اوایل امسال، ایالات متحده فروش ۱۳.۹ میلیارد دلاری جنگنده‌های پیشرفته به اندونزی را تأیید کرد و در دسامبر گذشته در جاکارتا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافقاتی را برای برگزاری رزمایش‌های دریایی مشترک پیشرفته بین آمریکا و اندونزی امضا کرد.

 

چین اقدامات آمریکا برای تلاش در نفوذ در منطقه را محکوم می‌کند و می‌گوید که آمریکا به دنبال تشکیل یک ناتوی آسیایی است. «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قبل از سخنرانی در سنگاپور اتهامات چین را رد کرد و گفت: «ما به دنبال یک جنگ سرد جدید نیستیم. ما به دنبال یک ناتوی آسیایی یا یک منطقه‌ای که به بلوک‌های خصمانه تقسیم شود، نیستیم».

هراس آمریکا از روسیه این بار در اعماق اقیانوس

ارتش آمریکا که نشان داده از لحاظ پیشرفت‌های تسلیحاتی نسبت به چین و روسیه بخصوص در زمینه موشک‌های مافوق صوت عقب مانده، اکنون باید در هراس و نگرانی ورود زیردریایی جدید روسیه به ناوگان دریایی این کشور قرار بگیرد. این زیردریایی روسیه نه تنها بزرگترین بلکه پیشرفته‌ترین سلاح جهان را با خود حمل می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جنگ سرد, جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا

زمینه‌های ارتقا روابط مسکو-ریاض؛ از بازار انرژی تا توازن راهبردی

تحلیلگران سعودی معتقدند که هماهنگی در بازارهای انرژی و همکاری برای حفظ توازن‌های راهبردی از مهم‌ترین دلایل ارتقا روابط عربستان و روسیه است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, عدالت اجتماعی, مقاله

روزهای گرم دریای چین جنوبی؛ رزمایش‌های بزرگ چین، آمریکا و ژاپن

در بحبوحه اقدامات تحریک‌آمیز نیروی دریایی آمریکا در منطقه، ارتش چین از برگزاری رزمایش پنج روزه در «دریای چین جنوبی» خبر داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, تایوان, جهان, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, ویتنام

جزئیاتی جدید ازبسته کمک‌های نظامی آمریکا شامل۵۸۰ پهپاد فونیکس‌گوست به‌اوکراین

یک مقام ارشد آمریکا در مورد جزئیات بسته کمک‌های نظامی جدید واشنگتن به اوکراین گفت: کاخ سقید در حال بررسی احتمال ارسال جنگنده‌های ساخت آمریکا به اوکراین است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا