خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

جزئیاتی جدید ازبسته کمک‌های نظامی آمریکا شامل۵۸۰ پهپاد فونیکس‌گوست به‌اوکراین

یک مقام ارشد آمریکا در مورد جزئیات بسته کمک‌های نظامی جدید واشنگتن به اوکراین گفت: کاخ سقید در حال بررسی احتمال ارسال جنگنده‌های ساخت آمریکا به اوکراین است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، جان کربی  هماهنگ‌ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا  تصمیم‌گیری درباره ارسال جنگنده به اوکراین را زمان‌بر عنوان کرد.

 

وی درباره جزئیات ۲۷۰ میلیون دلار تسلیحات آمریکا برای اوکراین که شامل ۱۰۰ میلیون دلار پهپاد است، گفت: آمریکا براساس این برنامه، ۵۸۰ پهپاد فونیکس‌گوست در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

 

براساس این گزارش، آمریکا بیش از ۱۷۵ میلیون دلار هم به ارسال دیگر ادوات نظامی به اوکراین اختصاص خواهد داد.

 

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز، سامانه موشکی هیمارس را از تسلیحاتی عنوان کرد که به اوکراین ارائه خواهد شد.

 

آمریکا تاکنون ۸.۲ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است اما به خاطر نگرانی از پاسخ احتمالی روسیه، از ارائه جنگنده و سلاح‌های دوربرد به کی‌یف خودداری کرده‌ است.

 

بسیاری از کارشناسان درباره ورود ناتو و آمریکا به جنگ اوکراین هشدار داده و درباره شروع جنگ هسته‌ای یا جنگ جهانی سوم ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

 

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

زمینه‌های ارتقا روابط مسکو-ریاض؛ از بازار انرژی تا توازن راهبردی

تحلیلگران سعودی معتقدند که هماهنگی در بازارهای انرژی و همکاری برای حفظ توازن‌های راهبردی از مهم‌ترین دلایل ارتقا روابط عربستان و روسیه است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, عدالت اجتماعی, مقاله

روزهای گرم دریای چین جنوبی؛ رزمایش‌های بزرگ چین، آمریکا و ژاپن

در بحبوحه اقدامات تحریک‌آمیز نیروی دریایی آمریکا در منطقه، ارتش چین از برگزاری رزمایش پنج روزه در «دریای چین جنوبی» خبر داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, تایوان, جهان, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, ویتنام

دیلی‌میل؛ استقرار ناوگان زیردریایی هسته‌ای انگلیس در آب‌های استرالیا

روزنامه دیلی‌میل چاپ لندن نوشت: انگلیس قصد دارد تا یک ناوگان از زیردریایی‌های هسته‌ای خود را برای مهار نفوذ چین به استرالیا اعزام کند.

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر