خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

وقوع سیل مرگبار در استهبان فارس + فیلم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال احمر فارس به مناطق درگیر حادثه سیل در شهرستان‌های استهبان و سروستان خبر داد.

 

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم: بعد از ظهر امروز بعد از افزایش شدت بارندگی‌های شرق استان فارس رفته رفته سطح رودخانه‌های فصلی در منطقه افزایش یافته و نهایتاٌ در مسیر امامزاده سلطان شهباز رودخانه رودبال طغیان کرد.

 

این درحالی است که با توجه به تعطیل بودن روز جمعه و حضور تعداد زیادی از خانواده‌های بومی منطقه یا گردشگران در حاشیه رودخانه افزایش ناگهانی سطح آب همه را غافلگیر کرده و متاسفانه جاری شدن سیل ناگهانی تعدادی از هموطنان را به کام مرگ کشاند.

 

افزایش فوتی‌ها به ۶ نفر

 

یوسف کارگر، فرماندار شهرستان استهبان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به  سیل و آب‌گرفتگی در رودخانه رودبال اظهار داشت:  ساعت ۱۷ تا ۱۷:۳۰ دقیقه امروز بالا آمدن سطح آب در رودخانه رودبال  باعث جاری شدن سیل ناگهانی در مسیر رودخانه شد که در پی این حادثه تعداد ۶نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

 

کارگر  با اشاره به مجروح شدن ۱۲ نفر در این حادثه افزود: با توجه به تعطیلی آخر هفته و تفریح شهروندان در این محل مسافران با جاری شدن سیلاب غافلگیر شدند و متاسفانه چندین خودرو در رودخانه گرفتار می‌شوند و موجب جان باختگان شهروندان می‌شود.

 

فرماندار شهرستان استهبان در ادامه تصریح کرد: هنوز آمار دقیقی از تعداد جانباختگان در دست نیست و با توجه به فعالیت گروه‌های امداد و نجات و تجسس در منطقه احتمال می‌رود در ساعات آینده شاهد افزایش تعداد مجروحان و موارد فوتی ناشی از این حادثه باشیم.

 

وی همچنین درباره میزان خسارات احتمالی حادثه به خبرنگار ما گفت: هنوز برآورد دقیقی از خسارات مالی ایجاد شده در دست نیست و در اولین فرصت با جمع‌بندی اطلاعات میزان خسارات در رسانه‌های رسمی به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

 

سگ‌های تجسس به منطقه اعزام شدند

 

حسین درویشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از شیراز، با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در منطقه رودبال استهبان، اظهار داشت: در پی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز رودبال بخش ایج شهرستان استهبان طغیان و خسارت هایی به بار آورده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: ۱۲ تیم تخصصی امداد و نجات هلال احمر فارس، از چهار شهرستان مجاور و درگیر به همراه دو تیم تخصصی سگ‌های تجسس  به منطقه اعزام شدند.

 

درویشی بیان کرد: امدادرسانی در حال انجام است و  تمامی شعب هلال احمر استان به حالت آماده باش صد در صدی در آمدند.

 

محمد جواد مرادیان رئیس مرکز اورژانس استان فارس نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به گرفتار شدن ۳ خودروی سواری در رودخانه، گفت:  بر اثر این حادثه تاکنون پنج نفر جان باختند و تعدادی مصدوم شدند.

 

جانباختگان سیل استهبان به ۱۵ نفر افزایش یافت

 

خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: به طور کلی در این حادثه ۲۳ نفر دچار آبگرفتگی شدند و ۵۵ نفر توسط نجاتگران  از مرگ حتمی نجات پیدا کردند. همچنین ۱۵ خودرو نیز در رودخانه گرفتار شدند که نیروهای امدادی برای کمک به آنها ورود کردند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه  به ۵۰۰ نفر از افرادی که در پلیین دست رودخانه ساکن هستند اطلاع رسانی شده  گفت: این حادثه ۸ نفر مفقودی داشته است و جستجوها برای یافتن مفقودی‌ها همچنان ادامه دارد.

 

آخرین گزارش؛ ویدئو / ۲۰ کشته و ۵ مفقودی در سیل استهبان تا حال

 

بارش‌های تابستانی در منطقه استهبان استان فارس، روز جمعه ۳۱ تیر، باعث وقوع سیل در این منطقه و شهرستان نیریز شد. بر اساس اعلام سازمان هلال احمر تاکنون ۲۰ تن در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و پنج تن مفقود شده‌اند. وقوع سیل، بیشترین خسارت را به منطقه تفریحی «امامزاده سلطان شهباز» استهبان وارد کرده است.

نرود میخ آهنین در سنگ؛ هدررفت “میلیون‌ها مترمرکب آب” در بی‌آب‌ترین استان کشور

بارش‌های «مونسون» حجم قابل‌توجهی روان‌آب در سیستان و بلوچستان جاری می‌کند؛ نعمتی بی‌نظیر که بخش قابل‌توجهی از آن یا از مرزها خارج می‌شود یا به دریا می‌ریزد و بخش استحصال‌شده توسط سدها نیز تقریباً بلااستفاده می‌ماند و تبخیر می‌شود.

ادامه

اجتماعی, ایران, گزارش, محیط زیست

گرمای بی‌سابقه جان بیش از ۱۰۰۰ نفر را در غرب اروپا گرفت + فیلم

طی هفته گذشته بالغ بر ۱۰۰۰ نفر در غرب اروپا جانشان را بر اثر گرمای بی‌سابقه و آتش‌سوزی در جنگل از دست داده‌اند.

ادامه

اروپا, اسپانیا, انگلستان, ایتالیا, پرتغال, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه, فیلم, کرواسی, محیط زیست, یونان

توافق BRICS برای توسعه سبز همراه با آموزش مهارت و حمایت از کارگران

گای رایدر (مدیرکل سازمان جهانی کار) به وزرای کار و اشتغال BRICS درباره خطر فزاینده بدتر شدن وضعیت بازار کار در سال ۲۰۲۲ هشدار داد.

ادامه

افریقای جنوبی, برزیل, بریکس, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان بین‌المللی کار, کارگری, محیط زیست, هندوستان