نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

رسانه‌های اسرائیل: فرد ترور شده «مسئول عملیات برون‌مرزی سپاه قدس» بوده است

در پی ترور یک عضو سپاه پاسداران در روز یکشنبه ۲۳ مه (۱ خرداد) در تهران، رسانه‌های اسرائیل می‌گویند که این فرد «جانشین فرمانده یگان ۸۴۰ نیروی قدس سپاه پاسداران» بوده که عملیات در خارج از ایران را هدایت می‌کرده و «موساد» او را از میان برداشته است.

 

به گزارش یورونیوز؛ تلویزیون دولتی ایران پیش‌تر گزارش داده بود سرهنگ حسن صیاد خدایاری (که بعدتر نام او در بیانیه‌های رسمی به حسن خدایی تغییر یافت) در جریان حمله مسلحانه دو موتورسوار در خیابان مجاهدین اسلام تهران هدف پنج گلوله قرار گرفته و کشته شده است.

 

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند یگان ۸۴۰ نیروی قدس، محل مسئولیت آقای خدایاری، یگانی بوده است که ماموریت آن ضربه زدن به منافع و حمله به شهروندان اسرائیل در سراسر جهان به شمار می‌رفته است.

 

یک ایستگاه رادیویی اسرائیلی به نام «کان بت» اعلام کرد این عضو سپاه قدس در حال آماده شدن برای «انجام اقدامات تروریستی در ترکیه، قبرس، کنیا و کلمبیا» بوده که «موساد» مانع شده است. این پایگاه رسانه‌ای گفته است که که سرهنگ صیاد خدایاری به تازگی به سمتی عالی در برنامه توسعه و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین ایران برای اهداف نظامی منصوب شده بود.

 

یک سایت خبری اسرائیلی دیگر به نام «وای نت» نیز به نقل از منابع خود گفته است آقای خدایاری جهت «اجرای عملیات خرابکاری علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان در سراسر جهان» برنامه‌ریزی می‌کرد که توسط سازمان امنیت اسرائیل از میان برداشته شده است.

 

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل نیز گفت حسن صیاد خدایی فردی بوده است که «منصور رسولی» را مامور کشتن یک کارمند کنسولگری اسرائیل در استانبول ترکیه کرده بود. به گفته این شبکه، هدف اصلی این تیم ترور «کنسول اسرائیل در استانبول» بوده است.

 

نام منصور رسولی در هفته‌های اخیر پس از آن در رسانه‌ها مطرح شد که به گفته منابع اسرائیلی، ماموران موساد او را که «عاملان ترورهای برون‌مرزی سپاه قدس» بوده است، در داخل خاک ایران دستگیر و بازجویی کرده‌اند.

 

سپاه پاسداران در بیانیه‌ای از حسن صیاد خدایی‌ اصل به عنوان «مدافع سرافراز حرم» و «سرهنگ پاسدار» یاد کرده و ترور وی را به «ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی» نسبت داده است. مقامات و رسانه‌های رسمی ایران به آن دسته از نیروهای نظامی و شبه‌نظامی که به سوریه اعزام می‌شوند «مدافع حرم» می‌گویند. عبارت «استکبار جهانی» نیز می‌تواند به نقش اسرائیل یا آمریکا اشاره داشته باشد.

 

واکنش مقامات رسمی ایران و اسرائیل

 

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل که در نیویورک به سر می‌برد در پاسخ به سوالی درباره ترور این سرهنگ سپاه در تهران گفت: «من به این موضوع نمی‌پردازم».

 

وی اضافه کرد: «اسرائیل کشوری بسیار قوی است. من درباره گزارش‌های مختلفی که در جاهای مختلف منتشر می‌شوند صحبتی ندارم.»

 

مقامات اسرائیل به طور معمول از تایید رسمی عملیات برون‌مرزی ماموران سازمان امنیت این کشور، به ویژه در ایران، خودداری می‌کنند.

 

در آن سو سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با محکوم کردن این حمله گفت: «دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ذات شرارت‌بار خود را با ترور و شهادت یکی از سپاهیان جان برکف نشان دادند.»

 

آقای خطیب‌زاده بدون آن‌که از کشوری نام ببرد عامل ترور را «عوامل تروریستی وابسته به استکبار جهانی» عنوان کرده است.

 

دادستانی تهران گفته است که ماموران در تعقیب مظنونان این ترور هستند و برای این کار دستوری ویژه صادر شده است. مقامات ایران طی سال‌های گذشته بارها اسرائیل را مسئول ترور شماری از مسئولان و دست اندرکاران برنامه هسته‌ای و نظامی این کشور معرفی کرده‌اند.

 

قتل سرهنگ حسن خدایاری تازه‌ترین مورد ترورهای منتسب به اسرائیل در ایران پس از قتل محسن فخری‌زاده، ملقب به «پدر پرونده نظامی هسته‌ای جمهوری اسلامی» به شمار می‌رود.

روسیه: آمریکا به آموزش تروریست‌ها در سوریه و اعزام آنها به اوکراین ادامه می‌دهد

دستگاههای اطلاعاتی روسیه از تداوم آموزش تروریست‌ها توسط ارتش آمریکا در سوریه و اعزام آنها به اوکراین خبر دادند.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, فرانسه, گزارش

رزمایش ائتلاف آمریکایی‌ در سوریه و طرح‌های غارتگرانه در این کشور

آمریکایی ها در ادامه سیاست های تجاوزکارانه و اجرای طرح های اشغالگرانه این بار و در اقدامی غیرقانونی دیگر همزمان با ورود نیروهای کمکی و تازه نفس در مناطق شرق سوریه رزمایش برگزار کردند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تجاوز نظامی, تحریم, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, غرب

وزیر دفاع سابق آمریکا طرح ترامپ برای قتل رئیس‌جمهوری ونزوئلا را فاش ساخت

«مارک اسپر» وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب خود فاش کرد که دونالد ترامپ مستاجر وقت کاخ سفید قصد داشت با کمک خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور را ترور کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, ونزوئلا