بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

بزرگ‌ترین بانک آمریکا: در مورد اقتصاد روسیه اشتباه کردیم

بانک «جی‌پی مورگان»، بزرگ‌ترین بانک سرمایه‌گذاری آمریکا اعلام کرد: اقتصاد روسیه بهتر از انتظار با تحریم های غرب علیه این کشور بر سر موضوع اوکراین کنار آمده است.

 

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، بانک جی پی مورگان در یادداشتی به مشتریان خود اعلام کرد، اقتصاد روسیه بهتر از چیزی که انتظار داشته با تحریم های غرب علیه این کشور بر سر موضوع اوکراین کنار آمده است.

 

بنا بر اعلام بزرگ ترین بانک سرمایه گذاری آمریکا، نظرسنجی تمایل به تجارت در این کشور، «یک رکود بسیار عمیق در روسیه را نشان نمی ‌دهد و در نتیجه پیش بینی های این بانک در مورد رشد اقتصادی روسیه معکوس خواهد شد.»

 

این بانک همچنین به برخی شاخص‌ ها مانند مصرف برق و جریان‌ های مالی اشاره کرد که نشان می‌‌دهد اقتصاد این کشور در وضعیت بهتری نسبت به پیش‌‌بینی‌ها قرار دارد.

 

تحلیلگران این بانک در یادداشتی اعلام کردند: «بنابراین، داده‌های موجود به کاهش ناگهانی فعالیت ها اشاره نمی‌‌کنند؛ حداقل در حال حاضر اینگونه است.»

 

جی پی مورگان همچنین از پیش بینی اولیه خود در مورد کاهش ۳۵ درصدی تولیدناخالص داخلی روسیه در سه ماهه دوم و کاهش ۷ درصدی در کل سال ۲۰۲۲ عقب نشینی و اعلام کرد، این ارقام احتمالا بسیار کمتر نگران کننده هستند.

 

با این حال، این بانک خاطرنشان کرد، تأثیر تحریم‌ های فعلی و بالقوه محسوس خواهد بود و اگر مسکو عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز نمی‌کرد، اقتصاد این کشور در وضعیت بسیار بهتری قرار می‌ گرفت.

 

تحلیلگران این بانک پیش بینی کردند: «ما انتظار داریم تاثیر تحریم ها در فصل های آتی ادامه یابد. بنابراین، به نظر می رسد، چشم انداز تولیدناخالص داخلی احتمالا کاهش هایی داشته اما رکود بسیار شدیدی نداشته باشد.» البته آنها به کاهش صادرات اشاره کردند.

 

از زمانی که روسیه عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد، با تحریم های بی سابقه از سوی کشورهای غربی مواجه شد. آمریکا خرید نفت روسیه را ممنوع کرد و اتحادیه اروپا در حال آماده کردن بسته ششم تحریم روسیه است؛ همچنین در حال بررسی تحریم نفت روسیه نیز است.

مکزیک و چین؛ روابطی دوستانه که آمریکا بر نمی‌تابد

سلطه آمریکا بر مکزیک به عنوان تنها کشور آمریکای لاتین در خاک آمریکای شمالی نه تنها نتوانسته است از نگاه این کشور به افق‌هایی دورتر از قاره آمریکا جلوگیری کند بلکه با گذشت نیم قرن از روابط دیپلماتیک مکزیک- چین، مناسبات اقتصادی و تجاری دوجانبه این دو کشور رو به افزایش است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, چین, شرق آسیا, کانادا, مقاله, مکزیک, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از اعتراضات مردم شهرهای ایران تا امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت

با افزایش موج اعتراضی به سیاست‌های اقتصادی رژیم ولایی به ویژه اقدام دولت ابراهیم رئیسی در حذف ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت کالاهای اساسی از جمله نان، مرغ، گوشت، شیر، تخم‌مرغ، روغن و دیگر موادغذایی مردم ایران به خیابان‌ها سرازیر شده و شعارهای خود را متوجه مسئولان عالی کشور به ویژه رهبر جمهوری اسلامی کردند.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, سیاسی, گزارش, ویدیو