نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

روسیه: آمریکا به آموزش تروریست‌ها در سوریه و اعزام آنها به اوکراین ادامه می‌دهد

دستگاههای اطلاعاتی روسیه از تداوم آموزش تروریست‌ها توسط ارتش آمریکا در سوریه و اعزام آنها به اوکراین خبر دادند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری النشره، دستگاه اطلاعات خارجی روسیه در تازه ترین گزارش خود فاش کرد: آمریکا در حال جذب عناصر مسلح در سوریه از جمله تروریست های گروهک داعش به منظور مشارکت در نبرد اوکراین است.

 

در این گزارش آمده است: ارتش آمریکا عناصر مسلح وابسته به خود را در پایگاه آمریکایی “التنف” در سوریه آموزش می دهد تا آنها را به اوکراین اعزام کند.

 

براساس این گزارش، آمریکایی ها در حال آموزش حدود ۵۰۰ عنصر گروهک تروریستی داعش وابسته به آمریکا و دیگر عناصر مسلح هستند و اولویت را به آموزش عناصر مسلح و تروریست دارای تابعیت کشورهای قفقاز و آسیای میانه داده اند.

 

دستگاه اطلاعات خارجی روسیه تاکید کرده که هدف این گروهک های تروریستی اساسا اجرای عملیات خرابکارنه و تروریستی علیه یگان های نیروهای مسلح روسیه در سوریه و اکنون در اوکراین است.

 

منابع خبری روسیه پیش از این نیز از اعزام تروریست ها از سوریه برای جنگ علیه ارتش روسیه در اوکراین خبر داده بودند.

 

خبرگزاری روسی اسپوتنیک هشتم فروردین ماه به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که دومین گروه از تروریست های خارجی عضو گروه های جبهه النصره (تحریرالشام)، انصارالتوحید و حراس الدین از استان ادلب در شمال غرب سوریه به اوکراین اعزام شدند.

 

این منابع افزودند: این گروه شامل ۸۷ تروریست عراقی، چچنی، تونسی و فرانسوی بودند که مهارت ویژه ای در جنگ های نامتقارن دارند که از طریق ترکیه به اوکراین اعزام شده اند.

 

براساس این گزارش، گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) این تروریست ها را ابتدا به شهر سرمدا در پنج کیلومتری مرزهای ترکیه منتقل و آنها سپس از طریق ترکیه به اوکراین منتقل شدند.

 

اسپوتنیک اعلام کرد که ابومحمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره در جلسات مختلف خود با فرماندهان گروههای تروریستی در یکی از مساجد ادلب، آن ها را به نبرد (جهاد) در اوکراین تشویق کرده است.

 

الجولانی در این نشست ها متعهد شد که نیازهای خانواده این تروریست ها را تا زمان بازگشتشان از اوکراین تامین کند.

 

اسپوتنیک ۱۸ اسفند نیز از اعزام نخستین گروه از تروریست های خارجی از ادلب سوریه به استعداد ۴۵۰ نفر به اوکراین خبر داده بود.

رزمایش ائتلاف آمریکایی‌ در سوریه و طرح‌های غارتگرانه در این کشور

آمریکایی ها در ادامه سیاست های تجاوزکارانه و اجرای طرح های اشغالگرانه این بار و در اقدامی غیرقانونی دیگر همزمان با ورود نیروهای کمکی و تازه نفس در مناطق شرق سوریه رزمایش برگزار کردند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تجاوز نظامی, تحریم, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, غرب

وزیر دفاع سابق آمریکا طرح ترامپ برای قتل رئیس‌جمهوری ونزوئلا را فاش ساخت

«مارک اسپر» وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب خود فاش کرد که دونالد ترامپ مستاجر وقت کاخ سفید قصد داشت با کمک خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور را ترور کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, ونزوئلا

مارشال دوستم به طالبان هشدار داد

مارشال دوستم رهبرحزب جنبش ملی افغانستان با متهم کردن طالبان به ارتکاب «جنایات جنگی و ضدبشری» در ولایت‌های پنجشیر، بغلان، تخار و سمنگان گفت: «با تمام توان و با هر گزینه ممکن» در برابرطالبان می‌ایستد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر