همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

رئیس جمهوری مکزیک: کوبا مظهر مقاومت، و باید “منطقه میراث جهانی” اعلام شود

رئیس جمهوری مکزیک با اعلام اینکه کوبا مظهر مقاومت است، پیشنهاد کرد که کل این کشور باید به عنوان یک میراث جهانی اعلام شود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک از کوبا بابت مقابله با اقدامات خصمانه واشنگتن از ۱۹۵۹ قدردانی کرد اما به اعتراضات اخیر خیابانی در این کشور که به شدت از سوی دولت هاوانا مورد سرکوب قرار گرفته، اشاره‌ای نکرد.

 

رئیس جمهوری مکزیک همچنین در گذشته مخالفتش را با تحریم‌های آمریکا علیه کوبا ابراز داشته و گفته بود که این تحریم‌ها باید متوقف شود.

 

لوپز اوبرادور گفته که سازمان کشورهای آمریکایی باید با نهادی خودمختار و نه دست نشانده جابجا شود.

 

دولت مکزیک به صورت علنی با رهبری این سازمان بابت نقشش در اوضاع سیاسی در کشورهایی چون بولیوی مخالف است.

 

مکزیک اعلام کرده که دو ناو نیروی دریایی خود را که حامل محموله مواد غذایی و دارویی است امروز (یکشنبه) به کوبا اعزام می‌کند.

 

وزارت خارجه مکزیک گفته که این ناوها حامل کپسول های اکسیژن، سوزن و سرنگ و همچنین مواد غذایی مانند برنج و لوبیا هستند.

 

 

کوبا تنها نیست! فدراسیون جهانی سندیکا‌های کارگری همبستگی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند!

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری که صدای رزمندۀ ۱۰۵ میلیون کارگر در ۱۳۳ کشور در پنج قارهٔ جهان است، همبستگی بین‌المللی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند. ما تحریک‌‌های اخیر را که از سوی عناصر ضد انقلابی در کوبا سازمان‌دهی و از سوی ایالات متحد آمریکا با هدف‌هایی در مسیر بی‌ثبات‌ کردن کوبا تأمین ... کوبا تنها نیست! فدراسیون جهانی سندیکا‌های کارگری همبستگی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند!

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, کوبا, همبستگی

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری جهان کوبا پیروز خواهد شد!

حزب‌های کمونیست و کارگری، تحریک‌های هماهنگ‌شده و اقدام‌های تضعیف‌کنندهٔ گروه‌های ضدانقلابی در کوبا و خارج از کشور را که با استفاده از دشواری‌های ناشی از تنگ‌تر شدن محاصرهٔ جنایتکارانهٔ آمریکا، و وخیم‌تر شدن این دشواری‌ها در بستر همه‌گیری کووید-۱۹، تلاش می‌کنند تصویری از بی‌ثباتی به‌منظور توجیه مداخلهٔ امپریالیستی علیه کوبا و مردم آن ایجاد کنند، ... بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری جهان کوبا پیروز خواهد شد!

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بیانیه, جهان, خبر, کوبا, همبستگی

اولین نشست مشترک اتحادیه عرب وچین در عربستان سعودی برگزار می‌شود

«احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب و «وانگ یی» وزیر خارجه چین بر اهمیت آماده سازی برگزاری اولین اجلاس عرب و چین به میزبانی عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ تأکید کردند.

ادامه

اتحادیه عرب, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, لیبی, مصر, همبستگی, یمن