همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ادامه محاصره کوبا و تحریم‌های چند دهه‌ای آمریکایی‌ها در دولت دموکرات و جمهوری‌خواه این کشور، صدای رئیس‌جمهور مکزیک را در آورده است.

 

به گزارش شبکه «راشا تودی»، آندرس لوپز ابرادور رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از تحریم‌ها و محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، مکزیکوسیتی کمک‌های انسانی به هاوانا ارسال می‌کند.

 

بنا بر گزارش این رسانه، اظهارات ابرادور  بعد از آن مطرح شد که برخی رسانه‌های غربی درباره ارسال سوخت و ارائه دیگر کمک‌های انسان‌دوستانه مکزیک به کوبا جنجال به راه انداختند.

 

رئیس‌جمهور سوسیالیست مکزیک با دفاع از تصمیم کشورش برای ارائه کمک‌های انسانی به کوبایی‌ها، به شدت از تحریم‌ها و محاصره کوبا توسط آمریکا انتقاد و  آنها را «غیرانسانی» توصیف کرد.

 

ابرادور افزود، اقدام مکزیک در ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به کوبا در چارچوب حقوق خود به عنوان یک کشور مستقل علیه تحریم‌های یکجانبه آمریکا انجام شده است.

 

طبق گزارش‌ها،  یک کشتی حامل ۱۰۰ هزار بشکه سوخت دیزلی طی هفته جاری از مکزیک به کوبا ارسال شد. به گفته دولت مکزیک، از این سوخت برای برق بیمارستان‌های کوبا استفاده خواهد شد.

 

مکزیک همچنین دو کشتی دیگر حامل تجهیزات پزشکی و مواد غذایی به کوبا ارسال کرد.

 

وزارت خارجه مکزیک درباره اقدامات اخیر این کشور اعلام کرد، ارسال این کشتی‌ها به منظور ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به کوبا برای کمک به غلبه این کشور بر همه‌گیری ویروس کرونا انجام شده است.

 

راشاتودی در گزارش خود درباره اقدام مکزیک در ارائه کمک به کوبا نوشت: «مکزیک تنها کشوری نیست که علنا محدودیت‌های اقتصادی اعمالی واشنگتن را دور می‌زند. روسیه روز شنبه (هفته جاری) یک محموله بزرگ حامل مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به کوبا فرستاد»

رئیس جمهوری مکزیک: کوبا مظهر مقاومت، و باید “منطقه میراث جهانی” اعلام شود

رئیس جمهوری مکزیک با اعلام اینکه کوبا مظهر مقاومت است، پیشنهاد کرد که کل این کشور باید به عنوان یک میراث جهانی اعلام شود.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, کوبا, مکزیک, همبستگی

کوبا تنها نیست! فدراسیون جهانی سندیکا‌های کارگری همبستگی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند!

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری که صدای رزمندۀ ۱۰۵ میلیون کارگر در ۱۳۳ کشور در پنج قارهٔ جهان است، همبستگی بین‌المللی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند. ما تحریک‌‌های اخیر را که از سوی عناصر ضد انقلابی در کوبا سازمان‌دهی و از سوی ایالات متحد آمریکا با هدف‌هایی در مسیر بی‌ثبات‌ کردن کوبا تأمین ... کوبا تنها نیست! فدراسیون جهانی سندیکا‌های کارگری همبستگی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند!

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, کوبا, همبستگی

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری جهان کوبا پیروز خواهد شد!

حزب‌های کمونیست و کارگری، تحریک‌های هماهنگ‌شده و اقدام‌های تضعیف‌کنندهٔ گروه‌های ضدانقلابی در کوبا و خارج از کشور را که با استفاده از دشواری‌های ناشی از تنگ‌تر شدن محاصرهٔ جنایتکارانهٔ آمریکا، و وخیم‌تر شدن این دشواری‌ها در بستر همه‌گیری کووید-۱۹، تلاش می‌کنند تصویری از بی‌ثباتی به‌منظور توجیه مداخلهٔ امپریالیستی علیه کوبا و مردم آن ایجاد کنند، ... بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری جهان کوبا پیروز خواهد شد!

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بیانیه, جهان, خبر, کوبا, همبستگی