همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

ارسال دو هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه روسیه به کوبا

وزارت دفاع روسیه از اعزام دو هواپیمای از نوع «آنتونوف ای‌ان-۱۲۴» حامل کمک‌های بشردوستانه به کوبا خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو هواپیمای باری نظامی روسیه که حامل کمک‌های بشردوستانه بودند، فرودگاه چکالوفسکی در حومه مسکو را ترک کرده و به سوی کوبا رهسپار شدند.

 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه که روز شنبه منتشر شد، آمده است: با دستور ولادیمیر پوتین، فرمانده کل نیرو‌های مسلح، هواپیما‌های نظامی اقدام به کمک رسانی به کوبا کردند؛ به طوری که دو هواپیمای از نوع «آنتونوف ای‌ان-۱۲۴» متعلق به وزارت دفاع روسیه از فرودگاه «چکالوفسکی» در نزدیکی مسکو به سمت کوبا پرواز کرد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: او در ادامه افزود: هواپیما‌های باری نظامی بزودی اقدام به کمک رسانی به کوبا به میزان ۸۸ تن خواهند کرد که شامل غذا، ملزومات پزشکی و بیش از یک میلیون ماسک پزشکی خواهد بود.

 

گفتنی است آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های مالی را بر وزیر دفاع کوبا و یگان ویژه زیر نظر وی به خاطر آنچه که سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز و در حمایت از دموکراسی خوانده شده بود، وضع کرد.

رئیس جمهوری مکزیک: کوبا مظهر مقاومت، و باید “منطقه میراث جهانی” اعلام شود

رئیس جمهوری مکزیک با اعلام اینکه کوبا مظهر مقاومت است، پیشنهاد کرد که کل این کشور باید به عنوان یک میراث جهانی اعلام شود.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, کوبا, مکزیک, همبستگی

کوبا تنها نیست! فدراسیون جهانی سندیکا‌های کارگری همبستگی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند!

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری که صدای رزمندۀ ۱۰۵ میلیون کارگر در ۱۳۳ کشور در پنج قارهٔ جهان است، همبستگی بین‌المللی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند. ما تحریک‌‌های اخیر را که از سوی عناصر ضد انقلابی در کوبا سازمان‌دهی و از سوی ایالات متحد آمریکا با هدف‌هایی در مسیر بی‌ثبات‌ کردن کوبا تأمین ... کوبا تنها نیست! فدراسیون جهانی سندیکا‌های کارگری همبستگی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند!

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, کوبا, همبستگی

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری جهان کوبا پیروز خواهد شد!

حزب‌های کمونیست و کارگری، تحریک‌های هماهنگ‌شده و اقدام‌های تضعیف‌کنندهٔ گروه‌های ضدانقلابی در کوبا و خارج از کشور را که با استفاده از دشواری‌های ناشی از تنگ‌تر شدن محاصرهٔ جنایتکارانهٔ آمریکا، و وخیم‌تر شدن این دشواری‌ها در بستر همه‌گیری کووید-۱۹، تلاش می‌کنند تصویری از بی‌ثباتی به‌منظور توجیه مداخلهٔ امپریالیستی علیه کوبا و مردم آن ایجاد کنند، ... بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری جهان کوبا پیروز خواهد شد!

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بیانیه, جهان, خبر, کوبا, همبستگی

اولین نشست مشترک اتحادیه عرب وچین در عربستان سعودی برگزار می‌شود

«احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب و «وانگ یی» وزیر خارجه چین بر اهمیت آماده سازی برگزاری اولین اجلاس عرب و چین به میزبانی عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ تأکید کردند.

ادامه

اتحادیه عرب, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, لیبی, مصر, همبستگی, یمن