خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

امضای توافق‌نامه بین‌دولتی میان پکن و قاهره

مصر و چین توافق‌نامه‌ای برای ایجاد کمیته مشترک همکاری بین‌دولتی با هدف تقویت روابط در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

 

به گزارش خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «وانگ یی»، وزیر امورخارجه چین همراه با هیئتی بلندپایه امروز به مصر سفر کرد. در این سفر وانگ یی به همراه «سامح شکری»، همتای مصری خود با گرامی داشتن شصت‌وپنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک توافق‌نامه‌ای مبنی‌بر ایجاد کمیته مشترک همکاری بین‌دولتی با هدف تقویت روابط در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

 

براساس بیانیه صادر شده از وزارت امور خارجه مصر گفت‌وگو‌های سیاسی از امروز (۱۸ ژوئیه)، به ریاست سامح شکری و وانگ یی شروع می‌شود.

 

این توافق‌نامه تعهد دو کشور به اصولی است که آن‌ها را در چارچوب مشارکت استراتژیک جامع با هدف هماهنگی و مشاوره در مورد همکاری‌های دوجانبه و موضوعات مورد علاقه مشترک، به‌ویژه با تحولات متوالی بین‌المللی و منطقه‌ای، متحد می‌کند.

 

در این بیانیه آمده است: دو وزیر درمورد روابط دو کشور در ابعاد مختلف بحث‌های عمیقی انجام دادند و پس از پایان بحث‌ها، توافق‌نامه‌ای را برای ایجاد کمیته همکاری مشترک دولت بین‌دولتی امضا کردند.

 

در این نشست وزیر امورخارجه مصر مسئله «سد النهضه» را مطرح نمود و در این خصوص گفت: اهمیت موضع چین در این مورد تأثیر به‌سزایی در منافع و امنیت ملی مصر دارد.

 

پیش‌تر «وانگ یی» وزیر خارجه چین، در جریان سفر روز گذشته خود به سوریه با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، دیدار کرد و در اظهاراتی بر حمایت چین از سوریه برای مقابله با تروریسم تأکید داشت.

روسیه: شواهدی از همکاری گروه‌های خارجی با داعش در افغانستان وجود دارد

نماینده روسیه در اظهاراتی گفت که طبق اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های خارجی به رهبری آمریکا با گروه تروریستی داعش در افغانستان همکاری می‌کنند.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه

آمریکا باید در حضور نظامی خود در سراسر خاورمیانه تجدیدنظر کند

“همزمان با تامل روی پایان جنگ بیهوده، طولانی و پرهزینه آمریکا در افغانستان، سیاستمداران لازم است مجدداً به منافع ملی ایالات متحده در جاهای دیگر بپردازند و نظامیان آمریکایی را از خاورمیانه به خانه برگردانند.”

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق, عربستان سعودی, مداخله نظامی, مکزیک, یمن

درگیری قبایل عرب و نیروهای وابسته به آمریکا در شرق سوریه

بامداد امروز (شنبه) همزمان با یورش نیروهایی از ائتلاف آمریکایی به یکی از پایگاه‌های قبیله عربی “العکیدات” در حومه شرقی دیرالزور واقع در شرق سوریه، درگیری‌هایی میان نیروهای قبایل عربی و شبه‌نظامیان وابسته به ارتش آمریکا در این منطقه آغاز شدند.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

منابع عراقی به‌نقل از هیأت آمریکایی: نظامیان خود را از عراق خارج نمی‌کنیم

منابع سیاسی آگاه عراق خبر دادند که هیأت آمریکایی در جریان دیدار با مسئولان عراقی گفته است که حاضر نیست نیروهای خود را تحت فشار از این کشور خارج کند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال افریقا, عراق