همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

کوبا تنها نیست! فدراسیون جهانی سندیکا‌های کارگری همبستگی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند!

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری که صدای رزمندۀ ۱۰۵ میلیون کارگر در ۱۳۳ کشور در پنج قارهٔ جهان است، همبستگی بین‌المللی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند. ما تحریک‌‌های اخیر را که از سوی عناصر ضد انقلابی در کوبا سازمان‌دهی و از سوی ایالات متحد آمریکا با هدف‌هایی در مسیر بی‌ثبات‌ کردن کوبا تأمین مالی شده ‌است، قاطعانه محکوم می‌کنیم.

 

جنبش سندیکایی جهانی از مردم کوبا در مبارزه با این اقدام‌های تحریک‌آمیز پشتیبانی می‌کند. ما رفع محاصرۀ اقتصادی جنایت‌آمیزی را خواستاریم که به‌مدت ۶۰ سال در اقتصاد و زندگی کوبایی‌ها مشکلاتی جدی به‌وجود آورده‌ است.

 

ما از حق مردم کوبا برای تصمیم‌گیری آزادانه و دموکراتیک در مورد حال و آیندۀ خود، بدون دخالت امپریالیست‌ها، حمایت می‌کنیم. ما به کارگران کوبا که در زمان شیوع همه‌گیری، همبستگی و انترناسیونالیسم سیستمی را نشان دادند که بهداشت و نیازهای مردم را به‌مثابۀ کالا درنظر نمی‌گیرند و با بهره‌کشی انسان از انسان مخالف‌اند، درود می‌‌فرستیم.

 

ما به اتحادیۀ مرکزی قهرمان کارگران کوبا (سی‌تی‌سی) اطمینان می‌دهیم که برای دفع این تحریک جدید ضد کوبایی کاملاً در کنار آن‌ها هستیم. با هم و همیشه تا پیروزی.
دبیرخانه
سایت فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری، ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ خورشیدی.

نامۀ مردم

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری جهان کوبا پیروز خواهد شد!

حزب‌های کمونیست و کارگری، تحریک‌های هماهنگ‌شده و اقدام‌های تضعیف‌کنندهٔ گروه‌های ضدانقلابی در کوبا و خارج از کشور را که با استفاده از دشواری‌های ناشی از تنگ‌تر شدن محاصرهٔ جنایتکارانهٔ آمریکا، و وخیم‌تر شدن این دشواری‌ها در بستر همه‌گیری کووید-۱۹، تلاش می‌کنند تصویری از بی‌ثباتی به‌منظور توجیه مداخلهٔ امپریالیستی علیه کوبا و مردم آن ایجاد کنند، ... بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری جهان کوبا پیروز خواهد شد!

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بیانیه, جهان, خبر, کوبا, همبستگی

اولین نشست مشترک اتحادیه عرب وچین در عربستان سعودی برگزار می‌شود

«احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب و «وانگ یی» وزیر خارجه چین بر اهمیت آماده سازی برگزاری اولین اجلاس عرب و چین به میزبانی عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ تأکید کردند.

ادامه

اتحادیه عرب, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, لیبی, مصر, همبستگی, یمن

خط بطلان هزاران هوادار دولت کوبا بر دسیسه‌های آمریکا

هزاران کوبایی روز شنبه در میدان «لا پیراگوا» در شهر هاوانا گرد هم آمدند تا حمایت خود را از سران انقلاب کوبا نشان دهند و بر تبلیغات آمریکا در زمینه بی کفایتی دولت کوبا خط بطلان بکشند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, کوبا, گزارش, همبستگی