دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

پِپه اسکوبار (Pepe Escobar) کارشناس و ناظر کهنه‌کار امور بین‌الملل اعلام کرد که حمله تروریستی دولتی به مرکز دیپلمالتیک ایران در دمشق، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, اسکوبار افزود: اسراییل با حمله تروریستی به دمشق کنوانسیون وین در مورد مصونیت دیپلماتیک را نقض کرد، همچنین ... کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شانگ‌های, فرانسه, کره جنوبی, گزارش, مالت, ناتو

الکاظمی حمله آمریکا را نقض حاکمیت عراق دانست/ حشد شعبی: حق پاسخ را محفوظ می‌دانیم

فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق ضمن محکومیت حمله هوایی آمریکا به نیروهای حشد شعبی مستقر در مرزهای این کشور با سوریه، این اقدام را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، یحیی رسول، سخنگوی مصطفی الکاظمی، فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز (دوشنبه) حمله هوایی آمریکا به یک منطقه واقع در مرزهای این کشور با سوریه را که موجب شهادت چهار تن از نیروهای حشد شعبی عراق شد، محکوم کرده و آن را بر اساس تمامی منشورهای بین‌المللی، نقض آشکار و و غیرقابل قبول حاکمیت و امنیت ملی این کشور دانست.

 

رسول با تاکید بر مخالفت بغداد با تبدیل شدن عراق به میدان تسویه حساب‌ها، گفت: عراق بر حق خود برای داشتن حاکمیت و ممانعت از استفاده از آن به عنوان میدانی برای واکنش‌ها و تجاوزها تاکید دارد.

 

سخنگوی فرماندهی کل نیروی مسلح عراق در ادامه برقراری آرامش و دوری از تمامی انواع تنش را خواستار شد و تاکید کرد: عراق برای جلوگیری از تکرار چنین تجاوزهایی، تحقیقات و رایزنی‌های لازم را در سطوح مختلف انجام خواهد داد.

 

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز امروز حمله شامگاه یکشنبه آمریکا علیه نیروهای حشد شعبی را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت عراق دانست.

 

در حمله هوایی بامداد امروز آمریکا به استان الانبار در غرب عراق واقع در نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه، چهار تن از نیروهای حشد شعبی شهید شدند.

 

گردان‌های سید الشهدای عراق اعلام کرد که شهدا از تیپ ۱۴ حشد شعبی بوده‌اند.

 

سازمان حشد شعبی عراق نیز امروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: جنگنده‌های آمریکایی ساعت دو بامداد امروز دوشنبه سه نقطه محل استقرار نیروهای حشد شعبی از تیپ‌های ۱۴ و ۴۶ واقع در ۱۳ کیلومتری داخل مرزهای عراق در شهرستان القائم در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند که در این حمله چهار تن از نیروهای ما که تحت فرماندهی عملیات مشترک در حال انجام وظیفه خود برای مقابله با نفوذ داعشی‌ها از سوریه به عراق بودند، به شهادت رسیدند.

 

در این بیانیه با اشاره به اینکه در نقاط مورد هدف، هیچ انبار و یا چیزی شبیه به آنچه آمریکا برای توجیه جنایت خود ادعا کرده، وجود نداشته، آمده است: حشد شعبی به لحاظ قانونی حق پاسخ به این حمله و محاکمه عاملان آن را برای خود محفوظ می‌داند.

 

حشد شعبی در ادامه تاکید کرد: این حمله در راستای عملیات تضعیف نیروهای عراقی انجام شده و در آن حاکمیت عراق هدف قرار گرفت به ویژه که همزمان با موفقیت‌های بزرگ حشد شعبی در سالگرد تاسیسش و برگزاری نشست سه‌جانبه بغداد انجام شد.

 

حشد در پایان نیز بر حمایت خود از موضع‌گیری‌های دولت عراق برای خاتمه دادن به پرونده خروج نیروهای خارجی از عراق تاکید کرد.

حضور زیان‌آور آمریکا در افغانستان و تاکید روسیه بر بومی‌‌سازی امنیت

روسها با اعتقاد بر حضور بی‌ثمر و البته زیان آور آمریکا و ناتو در افغانستان در ۲۰ سال گذشته، راهکار تامین امنیت در منطقه را خروج نیروهای بیگانه و مشارکت خود کشورهای منطقه می‌دانند.

ادامه

اتحاد شوروی, اسراییل, اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ایران, پاکستان, تاجیکستان, تجاوز نظامی, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, قرقیزستان

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

روسیه: تروریست‌های تحریر الشام درحال آماده شدن برای حملات شیمیایی/ ورود نخستین جنگنده‌های میگ ۳۱ ک به سوریه

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی «تحریر الشام» در حال آماده شدن برای حملات شیمیایی در منطقه ادلب سوریه است.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه