آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

روسیه: تروریست‌های تحریر الشام درحال آماده شدن برای حملات شیمیایی/ ورود نخستین جنگنده‌های میگ ۳۱ ک به سوریه

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی «تحریر الشام» در حال آماده شدن برای حملات شیمیایی در منطقه ادلب سوریه است.

 

به گزارش خبرگزاری«روسیا الیوم»، معاون رئیس مرکز روسیه «فادیم کولیت» در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرکز روسیه اطلاعاتی در مورد آمادگی شبه نظامیان برای تحرکات ( حملات ) شیمیایی دریافت کرده است.

 

وی افزود: تروریست ها با همکاری سازمان به اصطلاح بشردوستانه کلاه سفیدها  قصد دارند منشأ حمله شیمیایی را با هدف متهم کردن نیروهای دولت سوریه به استفاده از مواد سمی علیه غیرنظامیان به مرحله اجرا بگذارند.

 

به گفته منابع مرکز روسی تروریست ها به شهر «اطمه» واقع در مرز مشترک سوریه با ترکیه، مواد سمی منتقل کردند و قصد دارند که موشک ها را با آن  پر کنند.

 

این مرکز روسی تاکید کرد که ۳۵ مورد نقض آتش بس از شبه نظامیان این گروه تروریستی را در منطقه ادلب رصد کرده است.

 

گروه تروریستی تحریر الشام وابسته به ترکیه، کنترل مناطقی در استان ادلب سوریه را در اختیار دارد و علی‌رغم آتش‌بس در مناطق کاهش تنش در این استان، حملاتی را علیه ارتش سوریه انجام می‌دهد که این حملات با پاسخ ارتش سوریه همراه بوده‌است.

 

ورود نخستین جنگنده‌های میگ ۳۱ ک روسیه به شمال سوریه

 

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ۲فروند جنگنده‌ پیشرفته ” میگ ۳۱ ک” که توانایی حمل موشک‌های فراصوتی “کینژال” را دارند، برای اولین بار وارد پایگاه هوایی” حمیمیم” در شمال سوریه شدند.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی” روسیا الیوم”، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: رزمایش مشترک نیروهای دریایی و هوایی روسیه روز جمعه در مدیترانه برگزار می‌شود و به عنوان بخشی از آن رزمایش در پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در جمهوری عربی سوریه، ۲ فروند جنگنده میگ ۳۱ ک در آن مشارکت خواهند داشت.

 

فرمانده یکی از این جنگنده‌ها که خواست نامش محفوظ بماند، در این باره گفت: به دستور فرماندهی نظامی، این هواپیماها “مأموریت‌های آموزشی” را در سوریه انجام می‌دهند.

 

کینژال یک موشک هایپرسونیک است که به گفته کارشناسان نظامی سرعت آن ممکن است ۱۰ برابر سرعت صوت باشد و برد آن به بیش از ۲ هزار کیلومتر می‌رسد وتوانایی رد شدن از تمام سامانه‌های دفاع موشکی و هوایی را دارد.

وزیر دفاع روسیه: ناتو به اتحادی برای مهار چین و روسیه تبدیل شده است

«سرگئی شویگو» در سخنانی در نهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو، با انتقاد از تحرکات ناتو و غرب نزدیک مرزهای روسیه، گفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به یک اتحاد نظامی-سیاسی جهانی برای مهار روسیه و چین تبدیل شده است.

ادامه

امریکا, بلاروس, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوریه, عراق, لیبی, مالی, موزامبیک, ناتو

عمران‌خان: به آمریکا پایگاه هم بدهیم، در افغانستان پیروز نمی‌شود

نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد، اگر آمریکا با قدرتمندترین ارتش خود در تاریخ نتوانسته پس از ۲۰ سال در جنگ داخل افغانستان پیروز شود، چطور آمریکا میخواهد این کار را از پایگاه‌های کشور ما انجام دهد؟  

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر