استبداد سایبری: ادامهٔ توسل حکومت اسلامی به تجسّس و زندان در هراس از خیزش‌های مردمی

در خبرها و گزارش‌ها بود که طرح ”صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و سامان‌دهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی “قرار است در دستور کار هفتهٔ پیش مجلس قرار بگیرد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر رسانی, مقاله

واکنش فلسطین الیوم به انسداد رسانه‌های مقاومت از سوی آمریکا

پایگاه خبری “فلسطین الیوم” که در کنار دیگر پایگاه‌های محور مقاومت توسط آمریکا مسدود شده است، به این اقدام خلاف آزادی مطبوعات واکنش نشان داده است.

 

به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری که همواره مسائل روز فلسطین را به ویژه در جنگ ۱۲ روزه اخیر اسرائیل علیه مردم مظلوم نوار غزه پوشش می‌داد، در این ارتباط بار دیگر تأکید کرد که مسدود شدن این پایگاه هرگز موجب عقب نشینی این رسانه از نقش خود در یاری رساندن به ملت فلسطین نخواهد شد.

 

این اقدام آمریکایی‌ها در راستای کمک به رژیم اسرائیل صورت می‌گیرد، به طوری که اواخر اردیبهشت ماه نیز شبکه آمریکایی “یوتیوب” به کمک صهیونیست‌ها آمد و دسترسی به صفحه شبکه “الجزیره” قطر که جنایت‌های رژیم کودک کش اسرائیل را به تصویر می‌کشید، محدود کرده است.

 

دفتر رسانه‌ای شبکه قطری الجزیره نیز اواخر اردیبهشت ماه و در جریان جنگ ۱۲ روزه رژیم اسرائیل علیه نوار غزه هدف حمله هوایی قرار گرفت و ویران شد، اقدامی که موجب تنظیم شکایت از سوی این شبکه علیه رژیم اسرائیل شد.

 

طبق گزارش‌ها، آمریکا بیش از ۳۰ پایگاه خبری اینترنتی در دامنه «COM » و «NET» را بسته که … رسانه‌های بین‌المللی «العالم»، «پرس تی وی» و «الکوثر» (ایران)، «لؤلؤه» (معارضه بحرین)، «المسیره» (یمن)، «النباء» (معارضه عربستان سعودی)، «فلسطین الیوم» (فلسطین)، «الصراط (لبنان) هستند.

 

پایگاه های خبری اینترنتی وابسته به شبکه های خبری عراقی نیز شامل «الفرات» (جریان حکمت ملی)، «آسیا» (کنگره ملی عراق)، «النعیم» (دفتر آیت الله  محمد یعقوبی (حزب فضیلت اسلامی))، «کربلاء» (تولیت آستان عتبه حسینی، «آفاق» (حزب الدعوه اسلامی عراق)، «کاف» (کتائب حزب الله عراق)، «مسار اول» (حزب الدعوه اسلامی تشکیلات داخل)، «الإشراق» (کنگره ملی کردهای فیلی (شیعه))، «الاباء» (کتائب حزب الله عراق)، «الانوار» (ویژه شعائر حسینی) و روزنامه «المراقب العراقی» هستند.

 

یکی از پایگاه‌های خبری بسته شده نیز نیز متعلق به شبکه تلویزیونی ویژه کودکان موسوم به «هدهد» است.

 

لازم به ذکر است که پایگاه اینترنتی «الفرات» وابسته به جریان حکمت ملی (سید عمار حکیم) بعد از مدت کوتاهی دوباره از مسدود شدن معاف شد و در وقت حاضر این پایگاه در فضای مجازی فعال است.

نامزد آسانژ نیز آزادی او را خواستار شد

نامزد جولیان آسانژ نیز به جمع شهردار شهر ژنو سوئیس و کارشناس امور شکنجه سازمان ملل در درخواست برای آزادی فوری این بیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس از زندان انگلیس و دادن پناهندگی امن به او در کشوری دیگر پیوست.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, سازمان ملل, سوئیس, ویکی‌لیکس

در دفاع از امنیت شغلی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران

معیشت، امنیت شغلی، و حقوق خبرنگاران، بخصوص حق تشکیل دادن سندیکاهای مستقل‌شان مانند حقوق دیگر زحمتکشان از سوی رژیم ولایی به‌شدت نقض و پایمال شده‌ و می‌شود. با گسترش دامنۀ اثرات تعدیل ساختاری به تمام عرصه‌های اشتغال زحمتکشان، روزنامه‌نگاران نیز از آسیب اجرای این سیاست‌ها برکنار نمانده‌اند. اوایل سال جاری مدیرمسئول روزنامه شرق نداشتن توان ... در دفاع از امنیت شغلی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, مطبوعات, مقاله