گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

کاخ سفید اجازه انتشار کتاب جان بولتون را نمی‌دهد

کاخ سفید به مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است که اجازه انتشار کتاب جدید خود را ندارد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید به جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اطلاع داده است که کتاب جدیدش حاوی اطلاعاتی مخرب علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده است و به دلیل نقض قوانین مربوط به اطلاعات محرمانه اجازه انتشار آن را ندارد.

 

بر اساس این گزارش، هشدار درباره انتشار این کتاب روز ۲۳ ژانویه در نامه‌ای خطاب به وکیل بولتون داده شده است ولی روز چهارشنبه این هشدار علنی و فاش شده آن هم در شرایطی که محاکمه استیضاح ترامپ در مجلس سنا وارد مراحل حساسی شده است.

 

شورای امنیت ملی کاخ سفید پس از بررسی دست نوشته‌های بولتون اعلام کرده است که این کتاب حاوی اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده مهمی است. برخی از این اطلاعات در سطح اطلاعات فوق محرمانه است. این کتاب بدون حذف اطلاعات محرمانه، اجازه انتشار نخواهد داشت.

 

دموکرات‌ها فشار زیادی را به مجلس سنا وارد کرده‌اند تا بولتون را به عنوان یکی از شهود اصلی پرونده استیضاح ترامپ، احضار کند.

 

دونالد ترامپ پیش از این در توئیتی در واکنش به افشاگری‌های جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید نوشته است: من هرگز به بولتون نگفتم که کمک مالی به اوکراین با تحقیقات مربوط به دموکرات‌ها پیوند خورده است، از جمله بایدن‌ها.

 

وی در ادامه افزود: در واقع، او هرگز در آن زمان نسبت به این مساله اعتراض نکرد. اگر جان بولتون چنین چیزی را گفته است، تنها برای فروش کتابش بوده است. متن تماس‌های تلفنی من با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ثابت می‌کند که هیچ فشاری و هیچ گونه مشکلی وجود نداشته است. رئیس جمهور و وزارت خارجه اوکراین نیز این مساله را تایید کرده‌اند.

 

ترامپ نوشت: علاوه بر این من با زلنسکی در سازمان ملل دیدار کردم. دموکرات‌ها گفته‌اند که من هرگز با او دیدار نکردم و کمک مالی به اوکراین را بدون هیچ شرط و تحقیقاتی آزاد کردم. من همین طور به اوکراین اجازه دادم تا موشک‌های ضد تانک ژاولین را خریداری کند. دولت من کارهایی فراتر از دولت قبلی انجام داده است.

 

نیویورک تایمز بامداد دوشنبه نوشت جان بولتون که دموکرات‌ها به شدت خواستار شهادت دادن او در محاکمه ترامپ هستند، در کتاب تازه‌اش که هنوز منتشر نشده افشاگری‌هایی علیه رییس جمهوری آمریکا انجام داده است.

 

بولتون در این کتاب که بخش‌هایی از آن به دست نیویورک‌تایمز رسیده، نوشته است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ما اوت ۲۰۱۹ (شهریورماه) به وی گفته بود که کمک نظامی ۳۹۱ میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می‌کند.

برایان هوک: ایران نباید غنی سازی اورانیوم داشته باشد

نماینده آمریکا درامور ایران با اعلام اقدام تروریسم اقتصادی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به دنبال غنی سازی صفر برای ایران هستیم و این کشور نباید هیچ گونه غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

برنی سندرز؛ اولین کارم در مقام رئیس‌جمهور، لغو ممنوعیت ورود مسلمان‌ها خواهد بود

سناتور نام آشنا و نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، لغو مواضع «نژادپرستانه» دونالد ترامپ از قبیل ممنوعیت ورود مسلمان‌ها اولین اقدام او در مقام رئیس‌جمهور خواهد بود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, سودان, سوریه, سومالی, لیبی, مالزی, میانمار, نیجریه, یمن