مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

ارتش آزاد سوریه: استقرار ارتش سوریه نزدیک مرز عراق و اردن

به گزارش رویترز، منابعی در گروه شورشی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» اعلام کردند، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن، دست به تقویت نیرو در مناطق نزدیک مرز عراق و اردن زده‌اند. مناطقی، که شورشیان مسلح تلاش می‌کنند کنترل آنجا را پس از بیرون راندن عناصر تروریستی داعش، به‌دست بگیرند.

 

فرماندهان گروه‌های شورشی می‌گویند برآوردهای اطلاعاتی آن‌ها از اعزام «صدها نیروی ارتش سوریه و همپیمانانش، مجهز به تانک و جنگ‌افزارهای سنگین» به شهر «سبع بیار» حکایت دارد.

 

پیش از این گزارش‌هایی از کنترل سبع بیار و برخی مناطق اطراف آن توسط نیروهای دولتی سوریه منتشر شده بود. سبع بیار در ۱۲۰ کیلومتری دمشق در مناطق بیابانی «صحرای سوریه» قرار دارد، منطقه‌ای که تا مرز عراق و اردن کشیده شده‌است.

 

این شهر نسبتا دورافتاده در عین‌حال از نظر راهبردی اهمیت دارد، چراکه نزدیک آزادراه دمشق-بغداد است و ارتش سوریه قصد دارد مواضع خود را در آن در پی خروج عناصر داعشی تقویت کند. در حالی‌که شماری از گروهک‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» نیز در تلاش برای کنترل این مناطق هستند.

 

همچنین در مناطق مرزی، اردوگاه‌هایی برای آموزش برخی از شورشیان سوری دایر است که توسط آمریکا و ائتلاف تحت رهبری آن و نیز اردن اداره می‌شوند و شورشیان می‌گویند اعزام نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش، ممکن است آن‌ها را به این اردوگاه‌ها نزدیک کند. یکی از این پایگاه‌ها، پایگاه «التنف» است که نیروهای ویژه ارتش آمریکا در آن حضور دارند و شماری از عناصر مسلح «ارتش آزاد» را آموزش می‌دهند.

 

شورشیان سوری مدعی هستند که ارتش سوریه با تقویت نیروهای خود در مرزهای مشترک با عراق، تلاش می‌کند با نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در تماس باشد.

 

نیروهای الحشد الشعبی در عراق، از جمعه گذشته عملیاتی را برای بیرون‌ راندن داعش از مناطق بیابانی نزدیک مرز سوریه آغاز کرده‌اند. فرماندهان الحشد الشعبی ابراز امیدواری کرده‌اند که به‌زودی به نیروهای دولتی سوریه برسند.

 

شورشیان مورد حمایت غرب، طی دو ماه گذشته موفق شدند پیشروی‌هایی علیه «داعش» در سوریه انجام داده و مناطقی را در حد فاصل «بیر قصب» در پنجاه کیلومتری جنوب‌شرق دمشق، تا مرز عراق و اردن، به کنترل خود درآورند.

ایلنا

بزرگ‌ترین کارگاه سلاح شیمیایی داعش به‌دست نیروهای عراقی افتاد

به گزارش السومریه‌نیوز، نیروهای پلیس فدرال عراق صبح امروز –دوشنبه- در ادامه پیشروی خود در منطقه «الاقتصادیین» و «۱۷ تموز» توانستند ضمن عقب راندن عناصر داعش از مواضع خود در این مناطق، بزرگ‌ترین کارگاه ساخت سلاح شیمیایی گروه تروریستی داعش را به کنترل خود درآورند.   در بیانیه متشر شده توسط ستاد فرماندهی پلیس فدرال ... بزرگ‌ترین کارگاه سلاح شیمیایی داعش به‌دست نیروهای عراقی افتاد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

افراد مسلح القابون را ترک می‌‌کنند/ضربه مهلک دیگری به‌گروههای مسلح

یک رسانه روس با اشاره به ورود تعدادی اتوبوس برای خارج کردن افراد مسلح و غیرنظامی که مایل به خروج از القابون هستند، از دست رفتن این محله را به مثابه ضربه ای مهلک به گروههای مسلح دانسته است. روسیاالیوم اعلام کرد: رسانه های وابسته به دولت سوریه و مخالفان از سیطره ارتش سوریه و ... افراد مسلح القابون را ترک می‌‌کنند/ضربه مهلک دیگری به‌گروههای مسلح

ادامه

جهان, خبر, سوریه

ارتش سوریه به زودی کنترل مناطق مرزی خود با عراق و اردن را به دست می‌گیرد

ارتش سوریه روند عملیات در صحرای این کشور (بادیه الشام) را تشدید کرده و با سرعت زیادی به سمت مرزهای مشترک سوریه با عراق و اردن پیش می‌رود تا بتواند در نزدیک‌ترین زمان ممکن کنترل آن را در دست بگیرد.   به نقل از پایگاه خبری العهد، ارتش سوریه با تشدید عملیات خود در صحرای ... ارتش سوریه به زودی کنترل مناطق مرزی خود با عراق و اردن را به دست می‌گیرد

ادامه

جهان, خبر, سوریه

یگان مبارزه با تروریسم عراق: البغدادی نیروهایش را رها کرده است

فرمانده یگان مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق اعلام کرد سرکرده گروه تروریستی داعش با رها کردن نیروهای خود به مکان نامعلومی گریخته است.   به نقل از العربیه، سرلشکر «معان السعدی» فرمانده عملیات یگان مبارزه با تروریسم عراق امروز –شنبه- در مصاحبه با این شبکه خبری ضمن اعلام خبر ازادسازی مناطق مختلف غرب موصل ... یگان مبارزه با تروریسم عراق: البغدادی نیروهایش را رها کرده است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق