مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

ارتش سوریه به زودی کنترل مناطق مرزی خود با عراق و اردن را به دست می‌گیرد

ارتش سوریه روند عملیات در صحرای این کشور (بادیه الشام) را تشدید کرده و با سرعت زیادی به سمت مرزهای مشترک سوریه با عراق و اردن پیش می‌رود تا بتواند در نزدیک‌ترین زمان ممکن کنترل آن را در دست بگیرد.

 

به نقل از پایگاه خبری العهد، ارتش سوریه با تشدید عملیات خود در صحرای این کشور از جمله صحرای پالمیرا و حومه جنوب شرقی حمص هر روز کنترل مساحت‌های بیشتری را در این منطقه در دست گرفته و تلاش می‌کند تا بتواند در نزدیک‌ترین زمان ممکن کنترل مناطق مرزی با عراق و اردن را در دست بگیرد.

 

ارتش سوریه تلاش می‌کند تا همزمان با بستن مرزهای سوریه و عراق به روی تروریست‌ها حضور خود را در شرق این کشور احیا کند.

 

یک منبع نظامی سوری گفت: نیروهای دولتی به زودی به مناطق هم‌مرز با عراق بازمی‌گردند و وارد مناطق وادی الفرات می‌شوند تا به شهر دیر الزور برسند.

 

در محور دیر الزور، تلویزیون سوریه گزارش داد، یگان‌های ارتش عملیاتی روی تجمعات داعش در دیر الزور و اطراف آن داشتند. این نیروها محله‌های کنامات، الحمیدیه، الشیخ یاسین و اطراف فرودگاه را هدف گرفتند و تعدادی از اعضای داعش کشته و زخمی شدند.

 

نیروهای ارتش سوریه در محور شرقی فرودگاه دیر الزور و محله صنعتی یک تونل داعش را کشف کردند.

 

ارتش سوریه و هم‌پیمانانش از دو محور به سمت شرق سوریه پیش می‌روند. یکی از محور جاده دمشق – بغداد در مجاورت با القلمون شرقی و دوم از اطراف شهر پالمیرا (تدمر). بعد از پیشروی نیروهای ارتش سوریه در ۷۰ کیلومتری جاده دمشق – بغداد، ارتش توانست به شرق و از آنجا به ارتفاعات صبیحیه برسد.

 

به گفته منبع نظامی مذکور، با این پیشروی چشمگیر ارتش سوریه به ۱۰۰ کیلومتری گذرگاه التنف رسیده جایی که نیروهای نظامی آمریکایی حضور دارند.

 

این در حالی است که خبرها حاکی از تجمع نیروهای نظامی آمریکا، انگلیس و اردن در طول مرزهای جنوبی دو استان سویداء و درعا از منطقه “تل شهاب” تا گذرگاه نصیب، منطقه الرمثا، خربه عواد و استقرار گردان‌هایی از تانک‌های انگلیسی مدل “چلنجر” بوده است. علاوه بر این ۲۳۰۰ نیروی مسلح، چند فروند هلی‌کوپتر مدل “کبرا” و “بلک هاوک” و نزدیک به ۴۰۰۰ نیروی مسلح که در اردن آموزش دیده‌اند، در منطقه التنف در داخل مرزهای سوریه مستقر هستند.

 

این منبع تأکید کرد که نیروهایی که از اطراف شهر پالمیرا در حال پیشروی هستند، کنترل المشیرفه جنوبی را در دست گرفته و به نیروگاه گاز و نفت “تی ۳” و فرودگاه نظامی آن نزدیک شده‌اند. ارتش سوریه همچنین به مسیر بین روستاهای جباب حمد، رسم حمیده، خربه السبعه، هبره الغربیه و هبره الشرقیه در حومه شرقی حمص رسیده است.

 

همچنین این منبع نظامی سوریه گفت: نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمان با تسلط بر فرودگاه نظامی الجراح (کشیش) و تعدادی روستای اطراف آن در حومه شرقی حلب در حال پیشروی به سمت شهر “مسکنه” که آخرین مقرهای داعش در حومه حلب قلمداد می‌شود، هستند.

 

این منبع افزود، بعد از تسلط نیروهای دولت سوریه بر فرودگاه الجراح داعش تمامی فرودگاه‌های نظامی خود را قبلا تحت کنترل داشت به جز فرودگاه الحمدان در نزدیکی شهر البوکمال در مرزهای سوریه و عراق از دست داده است داعش فرودگاه نظامی الطبقه را ماه مارس از دست داد.

ایسنا

افراد مسلح القابون را ترک می‌‌کنند/ضربه مهلک دیگری به‌گروههای مسلح

یک رسانه روس با اشاره به ورود تعدادی اتوبوس برای خارج کردن افراد مسلح و غیرنظامی که مایل به خروج از القابون هستند، از دست رفتن این محله را به مثابه ضربه ای مهلک به گروههای مسلح دانسته است. روسیاالیوم اعلام کرد: رسانه های وابسته به دولت سوریه و مخالفان از سیطره ارتش سوریه و ... افراد مسلح القابون را ترک می‌‌کنند/ضربه مهلک دیگری به‌گروههای مسلح

ادامه

جهان, خبر, سوریه

یگان مبارزه با تروریسم عراق: البغدادی نیروهایش را رها کرده است

فرمانده یگان مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق اعلام کرد سرکرده گروه تروریستی داعش با رها کردن نیروهای خود به مکان نامعلومی گریخته است.   به نقل از العربیه، سرلشکر «معان السعدی» فرمانده عملیات یگان مبارزه با تروریسم عراق امروز –شنبه- در مصاحبه با این شبکه خبری ضمن اعلام خبر ازادسازی مناطق مختلف غرب موصل ... یگان مبارزه با تروریسم عراق: البغدادی نیروهایش را رها کرده است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

ارتش سوریه فرودگاه نظامی الجراح را از داعش پس گرفت

ارتش سوریه فرودگاه نظامی الجراح در حومه شرقی حلب را به طور کامل از داعش پس گرفت.   به گزارش شبکه خبری الجزیره، منابع سوری اعلام کردند که نیروهای دولتی این کشور توانستند در ادامه عملیات خود علیه داعش در حومه حلب، کنترل کامل فرودگاه نظامی الجراح در حومه شرقی و تعدادی از روستاهای اطراف ... ارتش سوریه فرودگاه نظامی الجراح را از داعش پس گرفت

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

کردها پرچم سوریه و روسیه را در عفرین برافراشتند

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که یگان‌های مدافع خلق کرد پرچم سوریه و روسیه را در شهر عفرین که تحت کنترل کردهاست برافراشته‌اند.   این خبرگزاری اعلام کرد، پرچم روسیه و سوریه در طول مرزهای میان سوریه و ترکیه در شهر عفرین از توابع استان حلب در مقابل استان کلس ترکیه برافراشته شده است.   ... کردها پرچم سوریه و روسیه را در عفرین برافراشتند

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, سوریه