مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

افراد مسلح القابون را ترک می‌‌کنند/ضربه مهلک دیگری به‌گروههای مسلح

یک رسانه روس با اشاره به ورود تعدادی اتوبوس برای خارج کردن افراد مسلح و غیرنظامی که مایل به خروج از القابون هستند، از دست رفتن این محله را به مثابه ضربه ای مهلک به گروههای مسلح دانسته است.
روسیاالیوم اعلام کرد: رسانه های وابسته به دولت سوریه و مخالفان از سیطره ارتش سوریه و همپیمانان آن بر محله القابون که تحت کنترل نیروهای وابسته به مخالفان بود پس از درگیری های بیش از دو ماهه خبر می دهند.

 

این رسانه گزارش داد: فعالان اخباری درباره ورود تعدادی اتوبوس به محله القابون برای انتقال اولین گروه از افراد مسلح و غیر نظامیانی که مایل به خروج از این محله هستند خبر می دهند.

 

بر اساس این گزارش؛ هم اکنون ثبت نام از افرادی که مایل به خروج از محله مذکور به سوی ادلب هستند آغاز شده است و احتمال می رود که اتوبوس ها طی ساعات آینده به حرکت درآیند.

 

روسیاالیوم اعلام کرد: استاندار دمشق بیان کرده که عملیات خروج شروع شده است اما تاکنون جزییاتی در این باره منتشر نشده است.

 

این رسانه روسی گزارش داد: از دست رفتن القابون پس از محله برزه به مثابه ضربه مهلک دیگری به گروههای مسلحی است که هدفشان حفظ جای پای خود در پایتخت سوریه است. هفته گذشته افراد مسلح و خانواده های آنها از منطقه برزه که در مجاورت القابون قرار داشت خارج شدند و سلاح خود را بر زمین گذاشتند و به استان ادلب تحت کنترل مخالفان رفتند.

مهر

ارتش سوریه به زودی کنترل مناطق مرزی خود با عراق و اردن را به دست می‌گیرد

ارتش سوریه روند عملیات در صحرای این کشور (بادیه الشام) را تشدید کرده و با سرعت زیادی به سمت مرزهای مشترک سوریه با عراق و اردن پیش می‌رود تا بتواند در نزدیک‌ترین زمان ممکن کنترل آن را در دست بگیرد.   به نقل از پایگاه خبری العهد، ارتش سوریه با تشدید عملیات خود در صحرای ... ارتش سوریه به زودی کنترل مناطق مرزی خود با عراق و اردن را به دست می‌گیرد

ادامه

جهان, خبر, سوریه

یگان مبارزه با تروریسم عراق: البغدادی نیروهایش را رها کرده است

فرمانده یگان مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق اعلام کرد سرکرده گروه تروریستی داعش با رها کردن نیروهای خود به مکان نامعلومی گریخته است.   به نقل از العربیه، سرلشکر «معان السعدی» فرمانده عملیات یگان مبارزه با تروریسم عراق امروز –شنبه- در مصاحبه با این شبکه خبری ضمن اعلام خبر ازادسازی مناطق مختلف غرب موصل ... یگان مبارزه با تروریسم عراق: البغدادی نیروهایش را رها کرده است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

ارتش سوریه فرودگاه نظامی الجراح را از داعش پس گرفت

ارتش سوریه فرودگاه نظامی الجراح در حومه شرقی حلب را به طور کامل از داعش پس گرفت.   به گزارش شبکه خبری الجزیره، منابع سوری اعلام کردند که نیروهای دولتی این کشور توانستند در ادامه عملیات خود علیه داعش در حومه حلب، کنترل کامل فرودگاه نظامی الجراح در حومه شرقی و تعدادی از روستاهای اطراف ... ارتش سوریه فرودگاه نظامی الجراح را از داعش پس گرفت

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

کردها پرچم سوریه و روسیه را در عفرین برافراشتند

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که یگان‌های مدافع خلق کرد پرچم سوریه و روسیه را در شهر عفرین که تحت کنترل کردهاست برافراشته‌اند.   این خبرگزاری اعلام کرد، پرچم روسیه و سوریه در طول مرزهای میان سوریه و ترکیه در شهر عفرین از توابع استان حلب در مقابل استان کلس ترکیه برافراشته شده است.   ... کردها پرچم سوریه و روسیه را در عفرین برافراشتند

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, سوریه