خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس به دعوت چین وارد پکن شدند

سخنگوی وزارت امورخارجه چین اعلام کرد وزیران امور خارجه کشورهای عربستان سعودی، کویت، عمان و بحرین و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز به دعوت دولت این کشور برای شرکت در یک نشست مشترک این شورا با چین وارد پکن شدند.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «شینهوآ» چین، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد این دیپلمات های ارشد شورای همکاری خلیج فارس به دعوت «وانگ یی» وزیر امورخارجه چین پاسخ مثبت گفته و امروز برای شرکت در جلسه ای که از امروز ۱۰ تا ۱۴ ژانویه (۲۰ تا ۲۴ دی) در پکن برگزار می شود شرکت می کنند.

 

وی در این خصوص گفت: قرار است شاهزاده «فیصل بن فرهان السعود» وزیر امور خارجه عربستان، «شیخ احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر امورخارجه کویت، «سعید بدر حاماد البوسادی» وزیر امورخارجه عمان و «عبدالطیف بن رشید الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین به همراه «نایف بن فلاح الهجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس از چین دیدار کنند.

 

پایگاه خبری “ساوث جاینا مورنینگ پست” هنگ کنگ نیز امروز در گزارشی اعلام کرد که قرار است در هیاتی از اعضای شورای همکاری‌ خلیج فارس برای بررسی اوضاع سوخت در جهان و وضعیت بحرانی قزاقستان به چین سفر کرده و نشست مشترکی را در این خصوص با دولت چین برگزار کنند.

 

تحلیلگران گفته اند مقامات نفتی شورای همکاری‌های خلیج فارس ممکن است درباره راه‌های غلبه بر اتکای خود به بازارهای آمریکا و ایجاد تعادل در بازارهای جهانی گفت وگو کنند.

 

وزیران خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار است از امروز سفری پنج روزه به پکن داشته باشند و انتظار می‌رود موضوع انرژی در راس موضوعات پیشنهادی برای جلسات متعدد مقامات باشد.

 

تحلیلگران می‌گویند چین به شدت نگران کاهش عرضه نفت در پی ناآرامی‌های چند روز اخیر در قزاقستان است. همچنین گفته می‌شود اعضای شورای همکاری‌های خلیج فارس به دنبال ایجاد تعادل در بازارهای نفتی و کاهش وابستگی خود به بازارهای آمریکا هستند.

 

چین اعلام کرده گروه‌های امنیتی این کشور آماده اند در صورت نیاز برای استقرار آرامش در قزاقستان وارد عمل شوند.

سرمایه‌گذاری‌های بین قاره‌ای چین در اجرایی‌کردن طرح «یک کمربند-یک جاده»

در طول دو دهه گذشته، چین برای اجرایی کردن طرح بزرگ «یک کمربند – یک جاده» در پروژه های مختلفی سرمایه گذاری کرده است و به عنوان سرمایه گذار اولیه در بسیاری از کشورهای با درآمد پایین و متوسط به شمار می‌آید و به برخی نیز وام اعطا کرده است.

ادامه

اروپا, اسیا, اسیای مرکزی, افریقا, اقتصادی, امریکا, اندونزی, روسیه, سوئیس, قزاقستان, گزارش, هلند

بحران کرونا؛ ژاپن از نظامیان آمریکایی خواست از پایگاه‌هایشان خارج نشوند

“یوشیماسا هایاساشی” وزیر امور خارجه ژاپن روز پنجشنبه در پی اوج‌گیری موارد ابتلا به ویروس کرونا در اطراف پایگاه‌های ارتش آمریکا، از نظامیان این کشور خواست برای جلوگیری از انتشار بیشتر بیماری کووید – ۱۹، از پایگاه‌هایشان خارج نشوند.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, ژاپن, شرق آسیا, گزارش

شی جین‌پینگ: با تلاش برای انقلاب رنگی در قزاقستان به‌شدت مخالفیم

رئیس جمهور چین در پیامی به همتای قزاقستانی خود گفت، پکن با هرگونه تلاش برای ایجاد ناآرامی و انقلاب رنگی در این کشور به‌شدت مخالف است.

ادامه

اسیای مرکزی, امنیتی, بلاروس, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, سازمان پیمان امنیت جمعی, شرق آسیا, صربستان, قزاقستان