شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

رییس جمهور چین می‌گوید: ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد. «شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار ... شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, همزیستی مسالمت آمیز

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

چرا بایدن به نفت ایران و ونزوئلا نیاز دارد؟

روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» نوشت: بعید نیست که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برای کاهش بهای نفت و کمک به تامین انرژی مورد نیاز اروپا که بدنبال تحریم نفت روسیه با بحران مواجه شده است، تحریم‌های بلند مدت علیه دو کشور تولیدکننده نفت یعنی ایران و ونزوئلا را کاهش دهد.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، لو فیگارو به نقل از گروه «ویتول» یکی از بزرگترین شرکت‌های تجارت نفت در جهان، بایدن می تواند چشم خود را بر صادرات غیرقانونی نفت ایران ببندد حتی اگر مذاکرات دشوار بازگشت به برجام به نتیجه نرسد.

 

این گزارش حاکی است: رئیس جمهوری آمریکا، انتخابات میان‌دوره‌ای پاییز را در پیش رو دارد. این در حالی است که او ممکن است بتواند با کاستن از بهای نفت موفقیت انتخاباتی قابل توجهی کسب کند و امتیازهایی که او از این طریق برای پیروزی در انتخابات سخت میاندوره ای کنگره در سال جاری میلادی بدست خواهد آورد، بیشتر از امتیازی است که او شاید بتواند از طریق توقیف نفت‌کش‌های ایرانی که تحریم را رعایت نمی کنند بدست بیاورد.

 

لوفیگارو نوشت: ایران در صورت موفقیت در مذاکرات و برداشته شدن تحریم ها خواهد توانست بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه نفت اضافی در روز وارد بازار کند. مقداری که از نگاه تحلیل‌گران مسائل انرژی برای پایین آوردن بهای نفت کافی است.

 

در ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت) کاخ سفید از کاهش تحریم‌های اعمال شده بر ونزوئلا خبر داد. یک معافیت محدود به ویژه به گروه نفتی آمریکایی شورون اعطا شد تا در مورد فعالیت‌های احتمالی آینده در این کشور مذاکره کند. همچنین شرکت‌های «انی» ایتالیا و «رپسول» اسپانیا نیز مجوز از سرگیری تولید گاز و نفت و صادرات خود را دریافت کرده‌اند، به شرطی که محصولات مستقیم به اروپا ارسال شوند و نه هیچ مقصد دیگری.

 

لو فیگارو نوشت: آمریکا امیدوار است با این کار بخشی از سوختی که از ونزوئلا به سمت چین می رود به سمت مقصد دیگری، منحرف شود. پکن با نپذیرفتن تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا مشتری ۷۰ درصد از صادرات این کشور است.

 

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا روز شنبه از «تمهیدات آمریکا در کاهش تحریم» که آن را اقدامی «معنادار» خواند، استقبال کرد.

 

به گزارش ایرنا، ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.  پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

خبرگزاری فرانسه: اوپک پلاس بدون توجه به تحریم اروپا با روسیه همکاری می‌کند

اوپک پلاس قرار است بی توجه به تصمیم اروپا مبنی بر توقف واردات نفت از روسیه در خصوص سهمیه‌بندی تولید تصمیم گیری کند تا در تقابل با مسکو قرار نگیرد.  

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, روسیه, عربستان سعودی

فاکس نیوز: چین با یک تصمیم می‌تواند آمریکا را خلع سلاح کند!

فاکس نیوز نوشت: اگر چین تصمیم بگیرد که عرضه مواد معدنی کمیاب به ایالات متحده را متوقف کند، ارتش آمریکا بدون سلاح خواهد ماند. بدون این منابع، هواپیماها پرواز را متوقف می کنند، تانک ها متوقف می‌شوند و ارتش ممکن است مشکلات ارتباطی داشته باشد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش