چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

روسیه کنترل آسمان را در دست گرفت / سدی مقابل هایپرسونیک و پهپاد

سیستم خودکار هدف‌یابی «ینی‌سی» و سیستم راداری «والدای» با هدف مقابله با تهدیدات پهپادی و موشک‌های دوربرد اوکراین به پدافند روسیه اضافه شدند. سیستم هدف‌یابی خودکار «ینی‌سی»‌ به پدافند هوایی اس ۴۰۰ ملحق می‌شود که برای مقابله با موشک‌های دوربرد کاربرد دارد و رادار پیشرفته «والدای» برای تشخیص و مقابله با پهپادها توسعه داده شده ... روسیه کنترل آسمان را در دست گرفت / سدی مقابل هایپرسونیک و پهپاد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش

انفجار موشک «اسپیس وان» ژاپن پس از پرتاب از پایگاه + فیلم

یک ویدیو پخش زنده ژاپن نشان داد که موشک ماهواره‌بر شرکت «اسپیس وان» امروز چهارشنبه لحظاتی پس از پرتاب از یک پایگاه فضایی در غرب ژاپن، منفجر شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودونیوز، «اسپیس وان» در تلاش بود که تبدیل به اولین شرکت خصوصی ژاپن شود که ماهواره‌ای در مدار ... انفجار موشک «اسپیس وان» ژاپن پس از پرتاب از پایگاه + فیلم

ادامه

جهان, خبر, دانش, ژاپن, شرق آسیا, کره شمالی

ولادیمیر پوتین: روسیه تولید موشک‌های مافوق صوت جدید «زیرکن» را آغاز کرده است

رئیس‌جمهوری روسیه امروز جمعه، گفت که روسیه تولید سری موشک‌های مافوق صوت جدید «زیرکن» را آغاز کرده است که به گفته کارشناسان، سرنگونی آنها تقریبا غیرممکن است. به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز جمعه، گفت که روسیه تولید سری موشک‌های مافوق صوت جدید «زیرکن» را آغاز کرده است که ... ولادیمیر پوتین: روسیه تولید موشک‌های مافوق صوت جدید «زیرکن» را آغاز کرده است

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

شکست آزمایش موشکی انگلیس از روی زیردریایی

آزمایش موشک بالستیک نیروی دریایی انگلیس از روی زیردریایی نتوانست با موفقیت اجرا شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیروی دریایی انگلیس نتوانست موشک بالستیک قاره پیما ترایدنت ۲ را از زیر دریایی اچ ام اس ونگارد با موفقیت پرتاب کند. این آزمایش در حالی موفق نبود که به گفته روزنامه سان ... شکست آزمایش موشکی انگلیس از روی زیردریایی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, انگلیس, جهان, خبر, دانش, غرب اروپا

فضاپیمای سرنشین‌دار «شن جوئو-۱۴» پس از ۷ ساعت پرواز به ایستگاه فضایی متصل شد

فضاپیمای سرنشین‌دار «شن جوئو-۱۴» صبح امروز یکشنبه ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) به منظور تکمیل ایستگاه فضایی چین با موفقیت به سمت آن ایستگاه فضایی پرتاب شده است.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ موشک مدل «CZ-2F» ساعت ۱۰ و ۴۴ دقیقه امروز به وقت پکن حامل فضاپیمای سرنشین‌دار «شن جوئو-۱۴» در مرکز پرتاب ماهواره «جیو چوان» با موفقیت پرتاب شده و قرار است پس از ۶.۵ ساعت از لحظه ورود فضاپیما به مدار پیش‌فرض، به روش «اتوماتیک و سریع» به ایستگاه فضایی چین متصل شده و در ایستگاه فضایی مستقر شود.

 

دفتر پروژه فضاپیمایی سرنشین‌دار چین لحظاتی قبل اعلام کرد فضاپیمای «شن جوئو-۱۴» پس از ۶ بار تغییر مدار خود، در ساعت ۱۷ و ۴۲ دقیقه امروز یکشنبه ۵ ژوئن (۱۵ خرداد)، با موفقیت با ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین به نام «تیان هه» متصل شده است.

 

سه فضانورد شامل «چن دونگ»، «لیو یانگ» و «تسای شیو جه» پس از ورود به ایستگاه فضایی شش ماه کار و زندگی فضایی خود را آغاز می‌کنند.

 

طبق جدول زمانی ماموریت دفتر مهندسی فضاپیمای سرنشین دار چین، پس از پرتاب فضاپیمای باری تیان جوئو-۴، در ماه ژوئن فضاپیمای سرنشین دار شن جوئو-۱۴، ماژول آزمایشی ون تیان ایستگاه فضایی در ماه ژوییه و در ماه اکتبر ماژول آزمایشی ونگ تیان ایستگاه فضایی به فضا پرتاب خواهند شد. سه ماژول آزمایشی ایستگاه فضایی با تشکیل شکل «T» ساخت ایستگاه فضایی چین در مدار را به پایان می‌رسانند. سپس فضاپیمای باری تیان جوئو -۵ و فضاپیمای سرنشین دار شن جوئو -۱۵ نیز به فضا پرتاب خواهند شد.

 

پس از اتمام ساخت ایستگاه فضایی در مدار در سال جاری، این پروژه به مرحله کاربردی و توسعه بیش از ۱۰ سال منتقل می‌شود. طبق برنامه‌ریزی اولیه برای هر سال پرتاب دو فضاپیمای سرنشین دار و دو فضاپیمای باری طراحی شده است. فضانوردان باید برای مدت طولانی در مدار بمانند تا آزمایش‌های علوم فضایی و فنی انجام داده و به تعمیر و مراقبت از ایستگاه فضایی بپردازند.

 

بر اساس گزارش‌ها، چین به منظور ارتقای بیشتر قابلیت‌های جامع و سطح فنی پروژه، نسل جدیدی از موشک حامل سرنشین و نسل جدیدی از فضاپیماهای سرنشین دار را نیز به مرحله کاربردی خواهد رساند. در این میان استفاده مجدد از نسل جدید موشک حامل سرشین و نسل جدید فضاپیمای سرنشین دار  نیز تحقق خواهد شد.

روسیه: آمریکا با فضاپیمای فوق سری سلاح کشتار جمعی به فضا حمل می‌کند

رئیس آژانس فضایی روسیه گفت: احتمالا آمریکا با فضاپیمای فوق سری خود موسوم به «ایکس-۳۷» تسلیحات کشتار جمعی به فضا حمل می کند، چرا که یک حمله فضایی بسیار خطرناکتر از هرگونه حمله از زمین است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا

پیام بازدارندگی در برابر ناوهای آمریکایی؛ چین موشک جدید بالستیک مافوق صوت آزمایش کرد

ارتش چین ویدئوی جدید منتشر کرده که در آن آزمایش یک موشک بالستیک مافوق صوت جدید از ناو ۰۵۵ مجهز به موشک‌های هدایت شونده را نشان می‌دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, گزارش

مسکو قدرتمندترین موشک جهان با نام «سرمت» را با موفقیت پرتاب کرد

به دنبال پرتاب موفقیت آمیز موشک قاره پیمای بالستیک «سرمت» از سوی مسکو، پوتین اعلام کرد: این سلاح مشابهی در دنیا ندارد، امنیت ما را تامین و تهدیدکنندگان مان را مجبور به تجدید نظر می‌کند.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا