بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

مخالفت فعالان کارگری و صنعت در آلمان با تحریم‌های روسیه

اتحادیه‌ها و روسای شرکت‌ها در آلمان با تحریم واردات گاز روسیه توسط اتحادیه اروپا مخالفت کرده و اعلام کردند چنین اقدامی منجر به تعطیلی کارخانه‌ها و نابودی مشاغل در آلمان خواهد شد.

 

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا از “ای بی‌سی نیوز” دو اتحادیه کارگری و گروه استخدام در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: تحریم سریع گاز روسیه منجر به توقف تولید، تعطیلی، زوال صنعت و از دست دادن طولانی مدت مشاغل در آلمان می‌شود.

 

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که رهبران اروپایی در حال بررسی تحریم‌های جدید انرژی علیه نفت روسیه هستند. کشورهای اروپایی پیش از این واردات زغال سنگ از روسیه را ممنوع کردند.

 

رهبران اوکراین اعلام کرده‌اند که درآمدهای حاصل از صادرات انرژی روسیه، صرف جنگ مخرب مسکو علیه اوکراین می‌شود و کشورهای اروپایی باید به خرید انرژی از روسیه پایان دهند.

 

اما انجام این کار آسان نخواهد بود. ۲۷ کشور اتحادیه اروپا حدود ۴۰ درصد گاز طبیعی خود و حدود ۲۵ درصد از نفت خود را از روسیه تامین می‌کنند. تحلیلگران انرژی می‌گویند که کنار گذاشتن گاز طبیعی روسیه دشوارترین کار برای اروپا خواهد بود، زیرا بیشتر آن از طریق خط لوله از روسیه تامین می‌شود و واردات گاز از طریق کشتی با توجه به تقاضای شدید در سراسر جهان با محدودیت رو به رو خواهد بود.

 

آلمان به عنوان قطب تولید در اروپا و خریدار بزرگ گاز روسیه، تاکنون در برابر توقف فوری گاز از مسکو مقاومت کرده و گفته است که قصد دارد نفت روسیه را تا پایان سال جاری میلادی و اکثر واردات گاز از این کشور را تا اواسط سال ۲۰۲۴ متوقف کند.

روبرت هابک، معاون صدراعظم آلمان پیشتر گفته بود که تحریم فوری گاز روسیه، صلح اجتماعی در آلمان را به خطر می‌اندازد.

 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

هشدار روسیه درباره خطر درگیری‌ ناخواسته با ناتو در قطب شمال

رئیس کمیته ارشد شورای قطب شمال روسیه گفت که افزایش فعالیت اخیر ناتو در قطب شمال و برگزاری مانورهای نظامی در شمال نروژ، مایه نگرانی است و کمکی به تامین امنیت در این منطقه نمی‌کند.

ادامه

تحلیل, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, ناتو, نروژ

توقف فعالیت میادین نفتی لیبی در اعتراض به واریز درآمدها به حساب دولت موقت

نخست وزیر مکلف لیبی اقدام شرکت نفت این کشور در واریز درآمدهای حاصل از فروش نفت به کابینه وحدت ملی را محکوم کرد. میدان‌های نفتی مهم جنوب و مرکز لیبی نیز در واکنش به این اقدام تولید و صادرات نفت را متوقف کردند.

ادامه

اقتصادی, جهان, خبر, سیاسی, شمال افریقا, لیبی

رویای آمریکا برای “انزوا و تضعیف” روسیه در سایه جنگ اوکراین به چه بهایی؟

با گذشت نزدیک به دو ماه از جنگ اوکراین، دولت جو بایدن و متحدانش شروع به برنامه‌ریزی برای دنیایی بسیار متفاوت کرده‌اند؛ دنیایی که در آن برای همزیستی و همکاری با روسیه تلاشی نمی‌شود بلکه در پی انزوا و تضعیف کرملین هستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, دونتسک, دیدگاه, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, عراق, لهستان, لوگانسک, مقاله