چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

خبرگزاری فرانسه: اوپک پلاس بدون توجه به تحریم اروپا با روسیه همکاری می‌کند

اوپک پلاس قرار است بی توجه به تصمیم اروپا مبنی بر توقف واردات نفت از روسیه در خصوص سهمیه‌بندی تولید تصمیم گیری کند تا در تقابل با مسکو قرار نگیرد.

 

اوپک پلاس، سازمان کشور‌های صادر کننده نفت به سرپرستی عربستان سعودی و ده شریک آن به سرپرستی روسیه قرار است روز پنجشنبه بی توجه به تصمیم ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا مبنی بر توقف واردات نفت از روسیه در شرایط کنونی در خصوص سهمیه‌بندی تولید تصمیم گیری کند تا در تقابل با مسکو قرار نگیرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کشور‌های اوپک پلاس قرار است روز پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس در وین پایتخت اتریش نشست برگزار و در خصوص سهمیه‌های تولید نفت مربوط به ماه ژوئیه گفتگو کنند.

 

از زمان آخرین نشست اوپک پلاس که به ماه مه بر می‌گردد، قیمت نفت خام برنت دریای شمال نزدیک به ۱۲ درصد و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که چشم انداز اروپا برای تحریم خرید نفت روسیه در این افزایش قیمت بی تاثیر نبوده است.

 

روز سه شنبه و چند ساعت پس از اعلام توافق میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا مبنی بر توقف واردات نفت از روسیه، قیمت نفت خام روند صعودی به خود گرفت و به بالاترین سطح طی دو ماهه گذشته رسید.

 

سران کشور‌های (عضو اتحادیه اروپا)  پس از چندین هفته مذاکره که در بروکسل برگزار شد، سرانجام با توقف تدریجی واردات نفت از روسیه از طریق کشتی به توافق رسیدند. این در حالی است که روسیه تامین کننده دو سوم نفت اروپا به حساب می‌آید.

 

یک تحلیلگر بانک SWISSQUOTE گفت: اوپک پلاس از زمان حمله روسیه به اوکراین، ضمن حفظ اتحاد خود با روسیه، علاقه‌ای برای جایگزینی نفت روسیه از خود نشان نداده است.

 

روسیه یکی از مهمترین اعضای اوپک پلاس به حساب می‌آید و هرگونه تصمیم این سازمان مبنی بر افزایش تولید نفت مسئله‌ای کاملا سیاسی خواهد بود.

چرا بایدن به نفت ایران و ونزوئلا نیاز دارد؟

روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» نوشت: بعید نیست که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برای کاهش بهای نفت و کمک به تامین انرژی مورد نیاز اروپا که بدنبال تحریم نفت روسیه با بحران مواجه شده است، تحریم‌های بلند مدت علیه دو کشور تولیدکننده نفت یعنی ایران و ونزوئلا را کاهش دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, اوکراین, ایتالیا, ایران, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, دونتسک, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, شمال اروپا, لوگانسک, ونزوئلا

فاکس نیوز: چین با یک تصمیم می‌تواند آمریکا را خلع سلاح کند!

فاکس نیوز نوشت: اگر چین تصمیم بگیرد که عرضه مواد معدنی کمیاب به ایالات متحده را متوقف کند، ارتش آمریکا بدون سلاح خواهد ماند. بدون این منابع، هواپیماها پرواز را متوقف می کنند، تانک ها متوقف می‌شوند و ارتش ممکن است مشکلات ارتباطی داشته باشد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش