اسنودن: برنامه‌های جاسوسی نتانیاهو علیه حماس کارساز نبوده است

ادوارد اسنودن، افسر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در سخنانی پس از عملیان «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و شکست مفتضحانه این رژیم، به تمسخر کابینه تندرو رژیم اشغالگر و نخست‌وزیر آن پرداخت. به گزارش ایسنا، ادوارد اسنودن در پیامی در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) با اشاره به رسوایی بدافزار جاسوسی «پگاسوس» نوشت: نتانیاهو ... اسنودن: برنامه‌های جاسوسی نتانیاهو علیه حماس کارساز نبوده است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اسنودن, پیام, جهان, خبر, روسیه, غرب, فلسطین

اسنودن: شناسایی اشیای پرنده ناشناس بر فراز آمریکا، تنها یک «هراس مهندسی شده» است

ادوارد اسنودن گفت، گزارش‌های احساسی رسانه‌ها درباره “بالون‌های جاسوسی” و اشیای پرنده ناشناس بر فراز آمریکای شمالی متاسفانه نه تنها درباره نخستین تماس با فرازمینی‌ها نیست بلکه یک هراس مهندسی شده برای جهت گیری سیاسی است! به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ادوارد اسنودن، افشاگر معروف آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا ... اسنودن: شناسایی اشیای پرنده ناشناس بر فراز آمریکا، تنها یک «هراس مهندسی شده» است

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اسنودن, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, کانادا

«پوتین» به «ادوارد اسنودن» شهروندی روسیه داد

«ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا امروز به دستور «ولادیمیر پوتین» شهروندی روسیه را دریافت کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا امروز از سوی رئیس جمهور روسیه شهروندی گرفت.

 

بر اساس اعلام این رسانه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با درخواست شهروندی ادوارد اسنودن موافقت کرد.

 

در همین ارتباط، «اناتولی کوچیرنا» (Anatoly Kucherena) وکیل «ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۲۰ در سخنانی به خبرگزاری ریانوستی اعلام کرد: اسنودن اقامت دائمی روسیه را دریافت کرده است.

 

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «اناتولی کوچیرنا» در این باره گفته بود: مراحل تمدید اقامت اسنودن بخاطر شیوع ویروس کووید -۱۹، به تاخیر افتاده بود.

 

گفتنی است اسنودن در سال ۲۰۱۳ از محل کار خود در مرکزی متعلق به اداره امنیت ملی آمریکا در هاوایی به هنگ کنگ گریخت.

 

وی پس از فرار، شمار زیادی از مدارک طبقه بندی شده جاسوسی و امنیتی این کشور را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد.

 

اسنودن همچنین پس از آنکه گذرنامه اش از سوی آمریکا باطل شد به روسیه رفت و از آن زمان با دریافت پناهندگی موقت در این کشور زندگی می کند.

اسنودن؛ استرداد آسانژ نماد تکان دهنده‌ای از نادیده گرفتن تعهدات انگلیس و آمریکا به حقوق بشر است

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با انتقاد شدید از تصمیم انگلیس برای استرداد جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس به آمریکا، آن را نماد تکان دهنده از بی‌توجهی به اصول حقوق بشر دانست.

ادامه

اروپا, استرالیا, اسنودن, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تحلیل, جهان, حقوق بشر, رواندا, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

آمادگی کامل چین برای اجرای «توافقنامه روابط مشارکت اقتصادی همه جانبه منطقه‌ای»

دبیرخانه اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی (آسه آن) اخیرا اعلام کرده تاکنون شش کشور عضو آسه آن شامل برونئی، کامبوج، لائوس، سنگاپور، تایلند، ویتنام و چهار کشور غیر عضو آسه آن از جمله چین، ژاپن، نیوزیلند و استرالیا به صورت رسمی، نامه تصویب «توافقنامه روابط مشارکت اقتصادی همه جانبه منطقه ای» (RCEP) را به دبیر ... آمادگی کامل چین برای اجرای «توافقنامه روابط مشارکت اقتصادی همه جانبه منطقه‌ای»

ادامه

استرالیا, اقتصادی, تایلند, جهان, چین, ژاپن, سنگاپور, شرق آسیا, کامبوج, کره جنوبی, لائوس, نیوزلند, ویتنام

افشای جاسوسی امریکا از متحد خود کره جنوبی

منابع قانونی کره جنوبی افشا کردند که سازمان جاسوسی آمریکا تا سال گذشته یک دفتر مخفی در این کشور را اداره کرده و با استفاده از آن مشغول جاسوسی از این کشور بوده است.

ادامه

اروپا, اسنودن, المان, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, دانمارک, فرانسه, کره جنوبی