اسنودن: برنامه‌های جاسوسی نتانیاهو علیه حماس کارساز نبوده است

ادوارد اسنودن، افسر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در سخنانی پس از عملیان «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و شکست مفتضحانه این رژیم، به تمسخر کابینه تندرو رژیم اشغالگر و نخست‌وزیر آن پرداخت. به گزارش ایسنا، ادوارد اسنودن در پیامی در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) با اشاره به رسوایی بدافزار جاسوسی «پگاسوس» نوشت: نتانیاهو ... اسنودن: برنامه‌های جاسوسی نتانیاهو علیه حماس کارساز نبوده است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اسنودن, پیام, جهان, خبر, روسیه, غرب, فلسطین

اسنودن: شناسایی اشیای پرنده ناشناس بر فراز آمریکا، تنها یک «هراس مهندسی شده» است

ادوارد اسنودن گفت، گزارش‌های احساسی رسانه‌ها درباره “بالون‌های جاسوسی” و اشیای پرنده ناشناس بر فراز آمریکای شمالی متاسفانه نه تنها درباره نخستین تماس با فرازمینی‌ها نیست بلکه یک هراس مهندسی شده برای جهت گیری سیاسی است! به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ادوارد اسنودن، افشاگر معروف آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا ... اسنودن: شناسایی اشیای پرنده ناشناس بر فراز آمریکا، تنها یک «هراس مهندسی شده» است

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اسنودن, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, کانادا

درخواست آمریکا از انگلیس برای مخفی نگه داشتن اطلاعات سری اسنودن

در افشاگری‌هایی که به تازگی صورت گرفته مشخص شده است مقامات آمریکایی از همتایان انگلیس خود خواسته اند اطلاعات اسنودن را فاش نکنند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در کتاب جدیدی که قرار است امروز (پنجشنبه) رونمایی شود فاش شده که آژانس امنیت ملی آمریکا تلاش کرده تا مقامات انگلیسی را متقاعد کند از انتشار افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد این آژانس صرف نظر کند.

 

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، براساس اطلاعات به دست آمده ایین لوبان، رییس ستاد ارتباطات دولتی انگلیس گفته که هماتایان آمریکایی وی در ۶ ژوئن ۲۰۱۳ با او تماس گرفته اند و درخواست کرده اند اطلاعات فاش شده توسط اسنودن در مورد آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت مخفی باقی بماند.

 

در این کتاب آمده است که این مقام انگلیسی این درخواست را رد کرده و گفته در این صورت همدست آمریکایی‌ها در جاسوسی و مخفی نگه داشتن اطلاعات خواهد بود.

 

این اطلاعات در کتابی با عنوان “تاریخچه پنج چشم” نوشته ریجارد کرباج، فیلمساز و روزنامه نگار انگلیسی فاش شده که قرار است امروز طی مراسمی از آن رونمایی شود.

 

در این کتاب کرباج آمده است که پیشتر روابط اطلاعاتی آمریکا و انگلیس به دلیل برخی همکاری نکردن‌ها توسط آمریکایی‌ها در زمان کیت الکساندر، رییس وقت آژانس امنیت ملی آمریکا تیره و تار شده بود همین امر موجب شد تا انگلیس درخواست واشنگتن برای عدم انتشار اطلاعات سری اسنودن در مورد این آژانس را نادیده بگیرد.

اسنودن؛ استرداد آسانژ نماد تکان دهنده‌ای از نادیده گرفتن تعهدات انگلیس و آمریکا به حقوق بشر است

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با انتقاد شدید از تصمیم انگلیس برای استرداد جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس به آمریکا، آن را نماد تکان دهنده از بی‌توجهی به اصول حقوق بشر دانست.

ادامه

اروپا, استرالیا, اسنودن, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تحلیل, جهان, حقوق بشر, رواندا, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

آمادگی کامل چین برای اجرای «توافقنامه روابط مشارکت اقتصادی همه جانبه منطقه‌ای»

دبیرخانه اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی (آسه آن) اخیرا اعلام کرده تاکنون شش کشور عضو آسه آن شامل برونئی، کامبوج، لائوس، سنگاپور، تایلند، ویتنام و چهار کشور غیر عضو آسه آن از جمله چین، ژاپن، نیوزیلند و استرالیا به صورت رسمی، نامه تصویب «توافقنامه روابط مشارکت اقتصادی همه جانبه منطقه ای» (RCEP) را به دبیر ... آمادگی کامل چین برای اجرای «توافقنامه روابط مشارکت اقتصادی همه جانبه منطقه‌ای»

ادامه

استرالیا, اقتصادی, تایلند, جهان, چین, ژاپن, سنگاپور, شرق آسیا, کامبوج, کره جنوبی, لائوس, نیوزلند, ویتنام

افشای جاسوسی امریکا از متحد خود کره جنوبی

منابع قانونی کره جنوبی افشا کردند که سازمان جاسوسی آمریکا تا سال گذشته یک دفتر مخفی در این کشور را اداره کرده و با استفاده از آن مشغول جاسوسی از این کشور بوده است.

ادامه

اروپا, اسنودن, المان, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, دانمارک, فرانسه, کره جنوبی

جاسوس‌افزار اسرائیلی پگاسوس: خطری برای دموکراسی

پگاسوس، اسب بالدار افسانه‌های یونانی، بار دیگر مایهٔ تشویش دولت مودی در هند شده است. ۱۷ سازمان خبری شامل وایر، واشنگتن پُست، و گاردین، به همراه دو سازمان مردم‌نهاد (سمن) غیردولتی- عفو بین‌الملل و روایت‌های ممنوع- ماه‌ها وقت صرف بررسی فهرست احتمالی ۵۰,۰۰۰ شماره تلفن از ۴۵ تا ۵۰ کشور جهان کرده‌اند [که احتمالاً هدف ... جاسوس‌افزار اسرائیلی پگاسوس: خطری برای دموکراسی

ادامه

اسراییل, اسنودن, افریقای جنوبی, الجزایر, امارات, امریکا, بلژیک, پاکستان, چین, روسیه, عراق, عربستان سعودی, فرانسه, لبنان, مراکش, مصر, مقاله