آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

دیوان عالی لندن امروز (سه شنبه) حکم کرد که موافقت انگلیس در سال ۲۰۲۲ برای استرداد «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس مشمول یک جلسه استیناف کامل خواهد بود. به گزارش خبرگزاری ایسنا، وکلای سانژ استدلال می‌کنند که این اقدام، نقض توافق بین انگلیس و آمریکاست که استرداد به دلیل جرایم سیاسی را ممنوع می‌کند. حالا ... آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

ادامه

آمریکا, اروپا, افغانستان, انگلس, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ویکی‌لیکس

آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

آخرین جلسات استماع رسیدگی به پرونده جنجالی استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» به آمریکا به جرم افشای اسناد محرمانه پنتاگون در مورد حمله به عراق و افغانستان، امروز (سه‌شنبه) در دادگاه عالی لندن آغاز شد. به گزارش ایرنا، این آخرین فرصت آسانژ ۵۲ ساله برای لغو حکم استرداد وی به ایالات متحده است. ... آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

ادامه

آزادی, آمریکا, اروپا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, وکلا, ویکی‌لیکس

همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

همسر موسس ویکی لیکس گفت: وضعیت سلامت همسرم رو به افول است و اگر آسانژ به آمریکا مسترد شود حتما می‌میرد. به گزارش ایسنا، جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس که اکنون در زندانی در انگلیس به سر می‌برد منتظر جلسه تجدیدنظر نهایی است که ۲۰ و ۲۱ فوریه سال جاری میلادی در دیوان عالی لندن ... همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

ادامه

آزادی, آمریکا, استرالیا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئیس, ویکی‌لیکس

چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

وزارت خارجه چین با بیان اینکه دولت آمریکا عملیات‌های جاسوسی گسترده‌ای در ژاپن و دیگر کشورها انجام داده، از واشنگتن خواست از اعزام نیروهای سایبری‌اش به سرتاسر جهان دست بردارد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، وزارت خارجه چین اعلام کرد که ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در کشورهای متحد خود تشکیلات هکری ... چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, امنیتی, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, ویکی‌لیکس

تاکید نخست‌وزیر استرالیا بر مخالفتش با پیگرد قضایی آسانژ در آمریکا

نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه بر مخالفت قاطع دولتش در برابر اینکه آمریکا جولیان آسانژ، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس را تحت پیگرد قضایی قرار دهد، تاکید کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه اظهار کرد، دولت او قاطعانه با موضع آمریکا برای پیگرد قضایی جولیان ... تاکید نخست‌وزیر استرالیا بر مخالفتش با پیگرد قضایی آسانژ در آمریکا

ادامه

آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, خبر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

اسنودن؛ استرداد آسانژ نماد تکان دهنده‌ای از نادیده گرفتن تعهدات انگلیس و آمریکا به حقوق بشر است

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با انتقاد شدید از تصمیم انگلیس برای استرداد جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس به آمریکا، آن را نماد تکان دهنده از بی‌توجهی به اصول حقوق بشر دانست.

 

به گزارش ایرنا، اسنودن در صفحه توئیتر خود درباره موافقت وزیر کشور انگلیس با استرداد آسانژ به ایالات متحده، نوشت: باورش سخت است ولی واقعی به نظر می‌آید. هر گروه آزادیخواه رسانه ای در جهان نسبت به آن اعتراض کرده است. این یک نماد تکان دهنده است که چطور تعهدات دولت های انگلیس و آمریکا به حقوق بشر نادیده گرفته شده است.

 

اسنودن در ادامه، دورویی لندن و واشنگتن درمورد حقوق بشر را به باد انتقاد گرفت و اشاره کرد که دو کشور سو استفاده از مطبوعات را در دیگر کشورها محکوم می کنند درحالیکه خودشان روزنامه نگاران محقق را در داخل مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

 

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که از شبکه گسترده جاسوسی سازماندهی شده توسط ایالات متحده پرده برداری کرده است، در محکومیت حکم انگلیس برای استرداد آسانژ تنها نبود.

 

“ریچارد بورگون” نماینده حزب کارگر انگلیس نیز با محکومیت این اقدام آن را “شرم آور” و “ضربه ای به آزادی مطبوعات” خواند. همچنین “اندرو ویلکی” یک قانونگذار از استرالیا (زادگاه آسانژ) نیز تصمیم پریتی پاتل وزیر کشور انگلیس را “خیانت ظالمانه به حاکمیت قانون، آزادی رسانه ها و حقوق بشر” توصیف کرد.

 

بنیانگذار ویکی لیکس به دلیل کمک به روند افشای اسنادی که جنایات جنگی و سایر اقدامات جاسوسی ایالات متحده را افشا می کرد، با حکم احتمالی ۱۷۵ سال زندان در ایالات متحده روبرو است.

 

تصمیم دولت انگلیس درباره آسانژ درحالی گرفته شد که این کشور از سوی سازمان‌های حقوق بشری و افکار عمومی بشدت تحت فشار است که موافقت با استرداد نامبرده به آمریکا ناقض آزادی بیان خواهد بود.

 

کمیسر حقوق بشر اتحادیه اروپا ماه پیش در نامه‌ای به وزیر کشور انگلیس هشدار داد که استرداد بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس، تأثیر وحشتناکی بر آزادی رسانه‌ها خواهد داشت و در نهایت می‌تواند مطبوعات را در انجام وظیفه خود به‌عنوان تامین‌کننده اطلاعات و ناظر عمومی در جوامع دموکراتیک مختل کند.

 

انگلیس که این روزها درگیر اجرای طرح جنجالی ضد مهاجرتی انتقال پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا است، قصد دارد تا از کنوانسیون اروپایی حقوق بشر نیز خارج شود.

دولت انگلیس بالاخره آسانژ را به آمریکا تحویل می‌دهد

دولت انگلیس تایید کرد که بنیانگذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» را برای رسیدگی به اتهامات جاسوسی به آمریکا مسترد خواهد کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, عراق, قضایی, ویکی‌لیکس

پامپئو برای توضیح درباره توطئه ترور بنیان‌گذار «ویکی‌لیکس» احضار شد

دادگاهی در اسپانیا وزیر خارجه سابق آمریکا و مدیر پیشین سیا را احضار کرده تا شهادت دهد که آیا دولت آمریکا قصد ربودن یا حتی ترور «جولیان آسانژ» را داشته است.

ادامه

اسپانیا, استرالیا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, غرب اروپا, ویکی‌لیکس

کمیسر شورای اروپا از انگلیس خواست از استرداد آسانژ به آمریکا جلوگیری کند

شورای اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کمیسر حقوق بشر این شورا از دولت انگلیس خواسته است تا اجازه استرداد جولیان آسانژ به ایالات متحده را ندهد.

ادامه

اروپا, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

با یک حکم غیرانسانی، دادگاه انگلیس دستور استرداد آسانژ به آمریکا را صادر کرد

با حکم دادگاه انگلیس مبنی بر استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیس به آمریکا، سردبیر این سایت این حکم را امضای حکم مرگ آسانژ دانست.

ادامه

افغانستان, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, غرب اروپا